Ga naar inhoud

MS Outlook irritant geluid bij nieuw bericht


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik kan maar bij MS Outlook geen fatsoenlijk berichtttoon zetten. Ook al zet ik bijvoorbeeld Chimes, hij pakt deze niet bij inkomende mail. In plaats daarvan hoor ik een irritant geluid dat lijkt erg op een elektronische deurbel maar dan 100x erger.\r\nHet gekke is als ik naar mijn volume ga (rechtsbeneden) en aan de hoofdvolume zit, dus deze harder of zachter zet, hoor ik telkens het zelfde geluid.\r\nZou dat de oorzaak zijn?\r\nOok is het bij MSN nieuw bericht ook hetzelfde verhaal. Ik kan daar ook het geluid niet afstemmen op gewenste geluid, maar dat irritante deurbel noize om het zo maar te noemen.\r\nHoe kan ik dit verhelpen?
Link naar reactie
Ik heb Logitech speakers. Muziek afspelen gaat vlekkeloos. Alleen dat irritante geluid komt van mijn PC niet uit de speakers.\r\n\r\n@ erikdenhouter, ik heb dit ingesteld in configuratiescherm én in Outlook. Ik kan in Outlook alleen berichttoon aanvinken of ik het wel of niet wil. In configuratiescherm kan ik dan kiezen welk geluid ik wil voor Email berichten. Althans dat denk ik dan. Maar wat ik ook doe, hij pakt geen enkel geluid, behalve dat irritante deurbel.
Link naar reactie
[QUOTE=snakepit;501192]Ik heb Logitech speakers. Muziek afspelen gaat vlekkeloos. Alleen dat irritante geluid komt van mijn PC niet uit de speakers.\r\n\r\n@ erikdenhouter, ik heb dit ingesteld in configuratiescherm én in Outlook. Ik kan in Outlook alleen berichttoon aanvinken of ik het wel of niet wil. In configuratiescherm kan ik dan kiezen welk geluid ik wil voor Email berichten. Althans dat denk ik dan. Maar wat ik ook doe, hij pakt geen enkel geluid, behalve dat irritante deurbel.[/QUOTE]\r\n\r\nHet standaard geluidje voor Outlook heet \'kennisgeving.wav\'. Heb je die ook geselecteerd?
Link naar reactie
Je zou in je register kunnen zien of deze sleutel er is:\n[HKEY_CURRENT_USER \\Control Panel \\Sound]\nBeep = \"No\" (Enabled = \"Yes\")\n\nNiet bekend of je moet herstarten.....\n\n(Zorg maar wel dat er een herstelpunt is voor je in het register bezig gaat zijn :) )\n\n\nZo niet, of wanneer het geen effect heeft, probeer dit eens:\nIn Apparaatbeheer zet je in het menu[I] beeld[/I] \"[I]Verborgen apparaten weergeven[/I]\" aan.\nVouw de structuur open bij \"[I]Stuurprogramma\'s die niet Plug and Play compatibel zijn[/I]\".\nVind de \"Beep\" driver, en rechtsklik er op, en kies \"[I]Uitschakelen[/I]\".\nHerstart je PC.\n\n(Onder de Tab \"[I]Eigenschappen - Stuurprogramma[/I]\" heb je nog wat mogelijke instellingen. Bij mij staat het daar op \"[I]Systeem[/I]\" )
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;501282]Het standaard geluidje voor Outlook heet \'kennisgeving.wav\'. Heb je die ook geselecteerd?[/QUOTE]\r\n\r\nWaar zou ik die moeten selecteren?\r\n\r\nMet het register wil ik niet klooien, want ik ben niet supertechnisch met pc\'s.\r\nDe onderste eventuele oplossing wil ik wel proberen Apparaatbeheer. Maar waar vind ik apparaatbeheer? Is dat bij configscherm?\r\n\r\nIk heb voor de gein even het geluidschema ingesteld op Windows standaard. Hier zou bijvoorbeeld als ik mijn prullenbak leeg, een papiergeluid te horen zijn, je weet wel denk ik wat voor geluid ik bedoel.\r\nEnfin, als ik Windows standaard selecteer en ik probeer wat met de prullenbak dan hoor ik niets, noppes, nada. Ik weet niet wat er nou aan de hand is. Maar dit klopt niet.\r\nMomenteel staat-ie op geen geluiden, maar vind het toch wel fijn als ik bij enkele acties, of waarschuwingen een geluid hoor.
Link naar reactie
Apparaatbeheer:\n\nrechtsklik op het pictogram \"[I]Deze computer[/I]\" op je bureaublad, en kies \"[I]Beheren - Apparaatbeheer[/I]\". \n\n(vergeet daarna niet in het menu \"[I]Beeld[/I]\" \"[I]Verborgen apparaten weergeven[/I]\" aan te zetten)\n\nB.t.w., veranderingen in het register zijn in principe niet veel anders dan het veranderen van andere instellingen op je PC... bij [B]ALLE [/B]veranderingen is het voor een gemiddelde leek (waar ik mijzelf ook nog steeds onder zie) altijd een kwestie van GOED noteren wat je doet, en vooral [I]backups[/I] maken wanneer je kan ( en dat is b.v. ook een herstelpunt in [I]systeemherstel[/I] wat sinds Windows XP beschikbaar is)
Link naar reactie
Apparaatbeheer:\nrechtsklik op het pictogram \"[I]Deze computer[/I]\" op je bureaublad, en kies \"[I]Beheren - Apparaatbeheer[/I]\". \n\n(vergeet daarna niet voor dit specifieke probleem in het menu \"[I]Beeld[/I]\" \"[I]Verborgen apparaten weergeven[/I]\" aan te zetten)\n\nB.t.w., veranderingen in het register zijn in principe niet veel anders dan het veranderen van andere instellingen op je PC... bij [B]alle [/B]veranderingen is het voor een gemiddelde leek (waar ik mijzelf ook nog steeds onder zie) altijd een kwestie van goed noteren wat je doet, en vooral [I]backups[/I] maken wanneer je kan ( en dat is b.v. ook een herstelpunt maken in [I]systeemherstel[/I] wat sinds Windows XP beschikbaar is)\nOK, bij veranderingen in het register is het wel extra voorzichtig te werk gaan.\nWees vooral zeker van wat je doet.
Link naar reactie
Je gelooft het niet....\n\nIk heb zo\'n genoemd geluidje (zoals bij de TS) nog nooit binnen Windows op mijn systeem gehoord (behalve misschien bij mijn AV), maar vanochtend liet ik mail ophalen met de Thunderbird mailcliënt, en wat hoorde ik tot mijn schrik op een nieuw email bericht..... \"[B]TuuuT[/B]\" van mijn PC speaker :o\n\nIk vloog gelijk naar mijn volumeregelaar, verschoof deze, liet hem los, en \"[B]TuuuT[/B]\".\n\nIk ga vanmiddag eens kijken naar mijn eigen boven genoemde oplossing :rolleyes:, maar twijfel nu natuurlijk of het niet met een update meegekomen is ?
Link naar reactie
Je gelooft het niet....\n\nIk heb zo\'n genoemd geluidje (zoals bij snakepit) nog nooit binnen Windows op mijn systeem gehoord (behalve misschien bij mijn AV op een andere toonhoogte), maar vanochtend liet ik mail ophalen met de Thunderbird mailcliënt, en wat hoorde ik tot mijn schrik op een nieuw email bericht..... \"[B]TuuuT[/B]\" van mijn PC speaker :o\n\nIk vloog gelijk naar mijn volumeregelaar, verschoof deze, liet hem los, en \"[B]TuuuT[/B]\".\n\nIk ga vanmiddag eens kijken naar mijn eigen boven genoemde oplossing :rolleyes:, maar twijfel nu natuurlijk of het niet met een update meegekomen is ?\n\nDat doet me ook op een andere manier twijfelen over het uitschakelen van de speakerdriver, want die speakerdriver zet gewoon geluid om in bruikbare signalen voor dat moederbord speakertje. Maar dat is niet wat ik hoor, ik hoor volgens mij een BEEP door het moederbord gegenereerd, een BIOS beep dus.\n\nExtra twijfel is dat als ik het weet uit te schakelen, dat dan misschien ook mijn AV geen toegang meer heeft om een signaal af te geven, en er een virusmelding achter de openstaande vensters verborgen kan blijven.\n\nsnakepit, is wat jij hoort een beep, of een bestaand Windows geluidje wat een beetje afgeknepen klinkt door het kleine speakertje ?\n\n[B]Update:[/B]\nMijn \"[B]TuuuT[/B]\" is weer weg.\nIk had bij de vraag van snakepit wat geexperimenteerd, en het Windows geluidschema op \"[I]Geen geluiden[/I]\" laten staan.\nNa het kiezen van mijn oude schema is alles weer stil.\n\nJa, da\'s Windows filosofie, om af te sluiten ga naar de [I]Start[/I] knop, en om een irritante beep te horen, stel in op \"[I]Geen geluiden[/I]\"...\n\n[B]Update-2:[/B]\nSpeakerdriver uitgeschakeld (de verborgen \"[I]Beep[/I]\" in apparaatbeheer), en inderdaad heeft mijn Anti-virus programma geen toegang meer tot het speakertje, en blijft stil bij een virusmelding.....
Link naar reactie
@ erikdenhouter,\r\n\r\nmerkwaardig, dat jij het ook opeens hebt gehad.\r\nik heb inmiddels mijn pc via configuratiescherm op - geen geluiden - gezet.\r\ndesondanks hoor ik toch een tuut en deze hoor ik als ik aan de hoofdvolume (luidsprekervolume) zit.\r\ndit zelfde irritante geluid hoor ik als ik bijvoorbeeld mijn ms outlook geluid wil laten afspelen bij nieuwe email en als ik op msn ben, en iemand stuurt mij een bericht.\r\nik wordt er gek van. raar ik had dit voorheen niet.\r\n\r\nook is het toen ik het op windowstandaard had, hoor ik geen papierscheur als ik mijn prullenbak leegmaak, terwijl dit in het begin wél het geval was.\r\n\r\nheb jij nog tips / advies?
Link naar reactie
Tip 1[B]:[/B]\n[QUOTE=erikdenhouter;501802]\n[B]Update:[/B]\nMijn \"[B]TuuuT[/B]\" is weer weg.\nIk had bij de vraag van snakepit wat geexperimenteerd, en het Windows geluidschema op \"[I]Geen geluiden[/I]\" laten staan.\n[B]Na het kiezen van mijn oude schema is alles weer stil[/B].\n\nJa, da\'s Windows filosofie, om af te sluiten ga naar de [I]Start[/I] knop, en om een irritante beep te horen, stel in op \"[I]Geen geluiden[/I]\"...[/QUOTE]\nDus kies vooral NIET het geluidsschema \"[I]Geen geluiden[/I]\".\nKies een bestaand- of zelfgemaakt schema.\n\nVraag[B]:[/B]\n[QUOTE=erikdenhouter;501802]snakepit, is wat jij hoort een beep, of een bestaand Windows geluidje wat een beetje afgeknepen klinkt door het kleine speakertje ?[/QUOTE]\n\n\nNou, bij mij inmiddels net zo\'n irritante wandeling door de mogelijkheden.\nDe Volumeregelaar heeft het \"[I]Standaard geluid[/I]\". Als ik de inhoud van het [I]standaard geluid [/I]verander, dan verandert het geluid als ik aan mijn volumeregelaar zit.\nAls ik als standaard geluid \"[I]Geen[/I]\" instel, dan blèrt er een zeer irritante (880 Hz ? ) toon uit mijn PC speaker EN boxen. Dat is duidelijk wat jij ook hoort. \n(Nou zou dit altijd zo geweest kunnen zijn, want ik heb hier voor altijd DING.WAV gebruikt, en nooit geprobeerd uit te schakelen)\n\nDus alweer, bij het \"Standaard geluid\" geen \"[I]Geen[/I]\" instellen !\nMaar dan nog, ik ben verplicht op zijn minst een .WAV in te stellen, want anders moet ik \"[I]Geen[/I]\" kiezen, en dat is de irritantste. :D (lijkt wel op te lang alleen wonen....)\n\nAls dat niet voldoende voor je is[B]: [/B]\nik heb even een snelle oplossing gevonden, door de geluidsrecorder te starten, en een zeer kort (0,5 sec.) stukje geluid op te nemen zonder dat er een microfoon o.i.d. open stond. Een \"stil\" stukje dus van een paar kB. Deze heb ik opgeslagen in de C:\\Windows\\Media map, en \"Leeg[B].[/B]wav\" genoemd. Deze heb ik ingesteld als \"[I]Standaard geluid[/I]\", en voila, geen oorvijgen meer wanneer ik aan mijn volumeregelaar zit.\n\nDit moet een tussenoplossing zijn, maar iets is al beter als niets.\n(Maar Windows lijkt hier toch weer een fout te maken)\n\nNou hoop ik dat zoiets ook bij je mailprogramma werkt.
Link naar reactie
Maar nu even wat serieuzer over de oplossing, want ik ben teruggegaan naar mijn eerdere bericht over een verandering in het register. Misschien dat je dat niet durft, maar toch..... (ik had het eerst ook wat karig uitgelegd ;) )\n[QUOTE=snakepit;502598]\nik wordt er gek van. Raar ik had dit voorheen niet.\nHeb jij nog tips / advies?[/QUOTE]\nOmdat ik dit nu ook als een irritant probleem zie, heb ik die verandering geprobeerd, maar na het alleen afsluiten van de register editor was de situatie nog hetzelfde.\nAlleen... na een herstart van mijn PC bleef het bij het beroeren van de volumeregelaar aangenaam stil.... (Y)\n\nTest gedaan met mijn AV, en een namaak-virus gedownload (EICAR.COM), en mijn AV gebruikt nu nog steeds het PC speakertje om me te waarschuwen.\n\nProbleem opgelost ?\n\nNogmaals wat completer wat te doen:\n[ATTACH]14833[/ATTACH]\nStart je register editor (in je [I]systeemwerkset[/I] of type [B]regedit[/B] in een \"[I]Start - Uitvoeren[/I]\" tekstveld).\nGa naar [B]HKEY_CURRENT_USER \\Control Panel \\Sound[/B]\nDaar zie je de sleutel ( [I]Beep [/I]) waarop je kan rechtsklikken en \"[I]Wijzigen[/I]\" kan kiezen, en \"[I]yes[/I]\" in \"[I]no[/I]\" kan veranderen.\nRegistor editor afsluiten, en PC herstarten.\n\nThat\'s all.
Link naar reactie
[QUOTE=snakepit;502598].....ook is het toen ik het op windowstandaard had, hoor ik geen papierscheur als ik mijn prullenbak leegmaak, terwijl dit in het begin wél het geval was.[/QUOTE]\r\nDat is misschien alleen dat in je schema (standaard ?) niet de juiste gekozen staat bij \"[I]Prullenbak leegmaken[/I]\" ? dat hoort [B]Windows XP Recyclen.wav[/B] te zijn.\r\nMisschien dat je het standaard schema een keer gewijzigd hebt opgeslagen ?
Link naar reactie
Eindelijk dat Beep is weg, dankzij je registertip. Oh wat ben ik blij.\r\n\r\nMaarrrr ....\r\nBij geluiden, heb ik een eigen naam gegeven en geluiden geselecteerd bij enkele toepassingen. Dit heeft geen invloed. Nieuw bericht bij email is nog steeds zonder geluid en prullenbak versnippert niet.\r\nIk heb deze weer teruggezet op Windows Standaard geluiden en heb hier een afbeelding voor je hoe het bij mij op staat.\r\nOok al staat er een geluid onder prullenbak, hij laat niets horen. Wel als ik op de playknop druk, dan hoor ik het wel. Maar in praktijk is het no sound.\r\n\r\n\r\n\r\n[IMG]http://img97.imageshack.us/img97/3485/printscreeny.jpg[/IMG]
Link naar reactie
Dit vond ik:\n\n[url]http://www.windowsbbs.com/windows-xp/14021-sound-schemes.html[/url]\n\ndaar wordt ongeveer hetzelfde probleem genoemd, en de oplossing komt van een ouder Microsoft artikel over het besturingssysteem Windows 2000:\n[url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;262256][U]No Sound Events Are Played[/U][/url]\nmaar voor velen schijnt dat ook een oplossing voor XP te zijn. (Waarschijnlijk afhankelijk van oudere programma\'s welke geïnstalleerd worden)\n\nWeer gaat het om een vermelding in het register, maar ditmaal hoog in de structuur, namelijk in de eerste laag (root) van \nHKEY_CURRENT_USER\nDaar kunnen programma\'s sleutels neerzetten welke dit probleem veroorzaken (Corel, Nero, en meer)\n\nOok ik weet niet precies hoe die laag er uit ziet, maar zo is het bij mij:\n[ATTACH]14842[/ATTACH]\nMocht je er niet uitkomen, plaats dan ook hoe het er bij jou uit ziet, en meerderen kunnen misschien eens zien wat te proberen is.
Link naar reactie
Zo ver ik kan begrijpen......\n\n :REG_SZ: = [Standaard] :REG_SZ\n\nAlleen een Nederlandse uitvoering. (\"[I]Standaard[/I]\" is een Nederlands woord, in tegenstelling tot \"[I]Standard[/I]\"). En er staat ook \nachter \"[I](geen waarde ingesteld)[/I]\" in het Nederlands.\n(Of het is in latere versies van Windows. Dat weet ik niet. Het artikel gaat over Windows 2000)\nIn mijn hele register (XP) komt de sleutelnaam in ieder geval niet voor.\n\nWat het probleem naar mijn idee is:\nde sleutel \"[I][Standaard][/I]\" kom je over het hele register tegen als eerste subsleutel, en overal staat \"[I](geen waarde ingesteld)[/I]\". \nHet is een soort sjabloon.\nAlleen die ene daar bij jou bovenaan in HKEY_CURRENT_USER heeft een waarde.... En dat hoort blijkbaar niet.\n\nNu is dit voor mij allemaal niet zeker, dus ik zou dit dubbel veilig doen; \n* maak voordat je begint een herstelpunt op je PC (Systeemherstel).\n* noteer EXACT hoe die sleutel heet, en de waardegegevens. Rechtsklik op de sleutel, en noteer wat er onder \n\"[I]Wijzigen[/I]\" staat (ook wat er op de bovenste vensterbalk staat), zodat je de waardegegevens[I] exact[/I] kan terugplaatsen.\n(Eigenlijk is je plaatje op dit forum al een redelijke notatie als backup ;) )\n\nDaarna de sleutel verwijderen zoals in dat MS artikel.\n\n\n(P.S. Wil je proberen je plaatjes [I]niet breder[/I] dan 800 pixels te maken zodat er niet gescrolled hoeft te worden bij 1024x768 ?)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...