Ga naar inhoud

Probleempje multi boot scherm


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op mijn pc zijn zowel Windows 7 als Windows Vista naast elkaar geïnstalleerd.\r\nVista was oorspronkelijk op de pc geïnstalleerd, daarna heb ik 7 schoon geïnstalleerd op een andere schijf. Vervolgens heb ik Vista ook schoon geïnstalleerd maar helaas op de verkeerde partitie, dus dat heb ik nogmaals gedaan maar dan wel in de juiste partitie.\r\n\r\nDaarna de partitie waar ik eerst Vista op had gezet geformatteerd en samengevoegd met een andere lege partitie. Nu krijg ik in het startscherm van het dual boot keuzemenu 2x Vista te zien en een keer 7. Er staat een Vista mogelijkheid te veel.\r\nIk heb me al suf gezocht hoe dit te verwijderen is maar ik kan er weinig over vinden.\r\nHeeft iemand hier al ervaring mee? Eerlijk gezegd denk ik dat het ergens in het register zou moeten worden aangepast, alleen weet ik niet hoe.
Link naar reactie
Dat kan onder andere met het opdrachtregelprogramma bcdedit.exe dat in Vista/Win7 aanwezig is. Doch makkelijk is anders.\n\nOm met een grafische tool aan de slag te kunnen, moet je eens kijken naar VistaBootPro, hoewel ze daar 10 dollar voor willen hebben.\n\nEdit: rderuiter was me voor. EasyBCD is gratis, dus dat zou ik eerst even proberen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...