Ga naar inhoud

Kan Windows 7 Home Premium wel op illegale XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=passiepas;499279]kan daar de nieuwe 7 wel op en ook als het een Upgrade versie is?.[/QUOTE]\r\nJa, maar niet de upgrade-versie.\r\n\r\nHet recht om de upgrade-versie te installeren valt of staat met de versie van windows waar de upgrade overheen gaat. Is de oude versie illegaal, dan is de geupgrade versie ook illegaal, ookal is de upgrade legaal aangeschaft.\r\n\r\nBij de Full en OEM versies is dat niet het geval. De Full versie is zonder meer legaal. De OEM versie is niet afhankelijk van een voorgaande versie, maar moet door officieel door een systeembouwer voorgeinstalleerd worden.\r\n\r\nAls je echt legaal wil gaan, kies dan voor de Full versie. Als dat te duur is, kies de OEM versie, maar hou in je achterhoofd dat het dan nog niet helemaal legaal is, ookal zul je daar nooit problemen door krijgen omdat het niet te controleren is.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;499281]Ja, maar niet de upgrade-versie.\r\n\r\nHet recht om de upgrade-versie te installeren valt of staat met de versie van windows waar de upgrade overheen gaat. Is de oude versie illegaal, dan is de geupgrade versie ook illegaal, ookal is de upgrade legaal aangeschaft.\r\n\r\nBij de Full en OEM versies is dat niet het geval. De Full versie is zonder meer legaal. De OEM versie is niet afhankelijk van een voorgaande versie, maar moet door officieel door een systeembouwer voorgeinstalleerd worden.\r\n\r\nAls je echt legaal wil gaan, kies dan voor de Full versie. Als dat te duur is, kies de OEM versie, maar hou in je achterhoofd dat het dan nog niet helemaal legaal is, ookal zul je daar nooit problemen door krijgen omdat het niet te controleren is.[/QUOTE]\r\n\r\nOke dan bedankt voor de tip.\r\n\r\nDie kennis zegt dat die de volledige versie van 7 Home Premium gekocht heeft voor 109 euro maar dat kan ik mij niet voorstellen volgens mij is dat wel de Upgrade maar dat staat er niet op zegt ze.\r\n\r\nIk heb wel een legale full version van 7 Home Premium en ik ben daar echt helemaal weg van ik wil niks anders weer.
Link naar reactie
[QUOTE=passiepas;499285]Die kennis zegt dat die de volledige versie van 7 Home Premium gekocht heeft voor 109 euro maar dat kan ik mij niet voorstellen volgens mij is dat wel de Upgrade maar dat staat er niet op zegt ze.[/QUOTE]\r\nDat lijkt me inderdaad ook sterk. Full versie van 7HP kost normaal iets rond de 200 euro en de upgrade rond de 120. Upgrade kopen voor 109 euro kan ik me dan nog wel voorstellen.\r\nVraag eens na waar je kennis Win7 gekocht heeft. Full versie voor 110 euro wil ik ook wel ;)
Link naar reactie
[quote=FooBar;499293]Dat lijkt me inderdaad ook sterk. Full versie van 7HP kost normaal iets rond de 200 euro en de upgrade rond de 120. Upgrade kopen voor 109 euro kan ik me dan nog wel voorstellen.\nVraag eens na waar je kennis Win7 gekocht heeft. Full versie voor 110 euro wil ik ook wel ;)[/quote]\n\nOEM\'s zijn ook volledig, hoor, in zoverre dat je er geen oude Windows voor hoeft te hebben. Die prijs kan dus ook best een OEM zijn, al had ik wel begrepen dat MS een beetje zit te miepen over de licentievoorwaarden, die ze bij Vista juist versoepeld hadden. Vista kon je in ieder geval als consument ook kopen, volledig legaal, als het maar bij een nieuwe PC zat. Met W7 doen ze daar dus weer moeilijk over.
Link naar reactie
@JohnL,\r\n\r\nIk dacht recent gelezen te hebben dat Microsoft er een stokje voor ging steken voor de mogelijkheid om een OEM-versie te kunnen kopen zonder dat deze op een nieuwe pc zou staan, m.a.w. een OEM-versie is alleen nog verkrijgbaar met een nieuwe pc en niet met bv een nieuwe HDD.\r\nStond dacht ik in een artikeltje in CID, maar kan hier mis zijn....
Link naar reactie
Hallo\n\nIk heb Windows 7 Home Premium bij kennis geinstalleerd.\n\nHet is een Anytime Upgrade OEM versie van Windows 7 Home Premium en die is naast haar illegale XP geinstalleerd.\n\nDie heb ik er naast gezet omdat ik de C en D schijf niet durfde te formatteren,stel dat ik dat had gedaan dan deed die Windows 7 het misschien niet en nou doet die het wel naast de illegale XP.\n\nNou had ik als nog de C en D willen formatteren maar dat weigert die nu,kan formatteren niet voltooien staat er dan.\n\nZij wil toch de oude XP van de computer hebben wat nu niet lukt is daar een oplossing voor?,ook importeren of exporteren van de outlook bestanden is en blijft altijd een ramp als je nieuwe Windows er op hebt gezet.\n\nPascal
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;499644]Vanuit Win7 moet je de XP schijf kunnen formatteren...[/QUOTE]\r\n\r\nDus als de pc op Windows 7 staat moeten we de C schijf formatteren?.\r\n\r\n7 heb ik op de D schijf gezet en XP stond op C.\r\n\r\nAls dat als nog niet wil dat formatteren is daar dan ook een andere oplossing voor?.\r\n\r\nSysteemherstel werkt ook niet op die pc.\r\n\r\nPascal
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;499650]Dat zou moeten werken ja. Vanuit XP kun je de schijf waarop XP staat natuurlijk niet formatteren; da\'s vergelijkbaar met de poten onder je stoel uit zagen en kan daarom gewoon niet.\r\n\r\nHet zou me eerlijk gezegd verbazen als het niet gaat werken.[/QUOTE]\r\n\r\nIk had het toen wel geprobeerd maar dat werkte niet omdat er iets stond van kan schijf niet formateren omdat er een andere schijf in gebruik is of zo iets.\r\n\r\nIn de C schijf in deze computer staan naast de schijven ook 2 document mappen die maar niet verwijderd kunnen worden en hoe die daar in gekomen zijn weet die kennis ook niet die krijg ik er helaas niet uit.
Link naar reactie
Waarschijnlijk gaat het formatteren van C: vanuit W7 ook niet omdat er op C: systeembestanden staan die W7 nodig heeft. De juiste weg is om met de DVD van W7 op te starten en gedurende het installatieproces kiezen voor het formatteren van de C: schijf, om daar vervolgens W7 op te zetten.\r\nWel eerst een kopie maken van alle belangrijke bestanden die je wilt behouden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...