Ga naar inhoud

Graphics driver crash probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk heb op mijn Acer laptop (een 5715Z 4A4G32Mi) al een tijdje Windows XP, zelf geinstalleerd, want ik was Vista zat. Ik heb alle nodige drivers geinstalleerd van de Acer site, waaronder ook de driver voor de Intel graphics.\r\n\r\nIk krijg de laatste tijd steeds vaker het volgende probleem: eerst hangt alles behalve de muis. Een paar seconden later hangt de muis ook. Nog iets later komen er een of meerdere biepjes uit de speaker, vervolgens verandert de resolutie van het scherm naar heel laag (640 bij 480 ofzo schat ik) met heel weinig kleuren (16?). Dan krijg ik de volgende foutmelding:\r\n\r\n\"Het beeldschermstuurprogramma igxprd32 functioneert niet meer naar behoren. Sla uw gegevens op en start de computer opnieuw op om de volledige beeldschermfunctionaliteit te herstellen. Tijdens de volgende keer dat u de computer opstart, wordt een dialoogvenster weergegeven waarin u deze fout aan Microsoft kunt melden.\"\r\n\r\nAls ik de laptop opnieuw opstart komt er inderdaad een Niet verzenden/verzenden melding. Na het verzenden opent er een pagina van Microsoft over het probleem in de browser. De 2 mogelijke oplossingen die worden gegeven zijn: de driver updaten, of de hardwareversnelling uitzetten. Ook wordt er verwezen naar dit artikel over de fout: [URL=\"http://support.microsoft.com/kb/293078\"]Error message in Windows XP: \"STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER\"[/URL]\r\n\r\nHardwareversnelling uitzetten is natuurlijk geen oplossing. De driver updaten heb ik gedaan, ik heb een nieuwere driver van Intel zelf gedownload in plaats van die van Acer. Maar het probleem blijft. Windows Update heeft ook geen driver beschikbaar. :? Iemand een ander idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...