Ga naar inhoud

Windows 7 Upgradeprogramma


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[I]Bootmgr ontbreekt[/I]\r\nEr is inmiddels meer dan 4 uur verstreken, maar met de installatie van Windows 7\r\nmoet nog begonnen worden.\r\nDe HD is uit de PC gehaald, en opnieuw gepartitioneerd.\r\nNu verschijnt echter het volgende probleem, bij het opstarten met Windows 7:\r\n\"bootmgr ontbreekt\".\r\nHet blijkt dus niet mogelijk zomaar vanaf de Windows 7 installatie DVD op te starten.\r\nDit kon met vroegere versies van Xp wel.\r\nHoe kan dit opgelost worden?\r\n\r\n[I]Update[/I]\r\nDit probleem is opgelost. Na enkele malen opnieuw opstarten, en de instelling wijzigen (F12: opstarten vanaf DVD) werkte het in eerste instantie niet. Maar later (na drie of vier keer) wel.
Link naar reactie
[I]Installatie verloopt zeer snel[/I]\r\nZoals vermeld, WIndows 7 is geinstalleerd.\r\nEn uiteindelijk bleek de (schone) installatie zeer snel te gaan,\r\nna een kwartier was de PC weer werkend.\r\nOok het [URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=61513\"]probleem in Outlook[/URL] is nu verdwenen.\r\n\r\n[I]Betere werking[/I]\r\nNa de schone installatie, zonder Dell upgrade assistent, start de PC veel sneller op\r\n(ong. 1 minuut, was 2,5 - 4) en reageert snel op aanroepen van programma\'s.\r\nOok het beschikbare geheugen, is meer. Was 5 GB (van de 8 GB),\r\nen is nu 6,65 GB.\r\nPartitie C, die 500GB was, kon nu ook verkleind worden.\r\nAlleen kon de beschikbare ruimte nog niet toegekend worden aan een \r\nnieuwe partitie. Daartoe moet eerst (omdat het maximum van 4 is bereikt)\r\nde recovery partitie verwijderd worden. Deze zou bijv. op een ext. HD \r\ngeplaatst kunnen worden.\r\nM.b.t. de drivers, het type Canon Pixma MP500 behoorde niet tot de selectie mogelijkheden.\r\nDaarom MP510 geselecteerd. Tot nu toe werkt het echter goed.\r\nHet aantal processen nu: 53 (was, naar schatting, ong. 20 meer in vorige situatie)\r\n\r\n[I]Nog niet opgeloste problemen[/I]\r\nHet schijfje met drivers van Dell is geinstalleerd. Toch zijn er nog twee storende problemen.\r\n1 Instelling beeldschermresolutie.\r\n Is nu 1600 × 1200 moet zijn, 1680 × 1050. Deze optie is echter niet aanwezig in de keuzes.\r\n2 De PC maakte tijdens het opstarten, (veel) meer geluid. Dit verdween als de opstartprocedure\r\nin een bepaalde fase was. Nu blijft dit geluid echter.\r\n3 En, iets kleiner, maar toch lastig. In IE is Google niet in te stellen als standaard zoekmachine.\r\nOnder de items \"Meer zoekmachines\" en \"Zoekmachines beheren\" verschijnen allerlei mogelijkheden, maar niet Google.\r\n\r\nVooral probleem 1 en 2 wil ik graag oplossen. Deze maken het gebruik van de PC op dit \r\nmoment lastig.
Link naar reactie
[I]Juiste drivers[/I]\r\nVooral punt 1 en 2 uit de alinea \"Nog niet opgeloste problemen\" in de voorgaande\r\npost wil ik graag oplossen. Na veel zoeken nog niet de juiste drivers gevonden.\r\n\r\nScannen van de PC op de site van Dell lukt tot nu toe ook niet.\r\nHet vereist de ActiveX-tool SysProExe van Dell Inc. Maar deze\r\nkan niet geinstalleerd worden.\r\n\r\nTips zijn welkom.\r\n\r\n[I]Update[/I]\r\nM.b.t. de beeldschermresolutie, misschien moet er een andere driver voor\r\nde videokaart geinstalleerd woden.\r\nOntdekken welke, en hoe die dan gedownload moet worden is niet eenvoudig.\r\n\r\n[I]Contact met Dell[/I]\r\nDe site van Dell zitten erg veel fouten in. Er staat bijv. een lijst van drivers, in de volgorde\r\nwaarin ze geinstalleerd moeten worden. Dan staat er waar die driver op een bepaalde pagina \r\nstaat. En dan blijkt vervolgens dat het genoemde item helemaal niet aanwezig is.\r\nDit soort fouten zijn er heel veel. Erg jammer, dat kost (onnodig) veel tijd. \r\nHet contact met Dell is tot nu toe niet geheel zonder problemen.\r\nHet blijkt in veel gevallen (heel) veel tijd te kosten. Soms moet telefonisch\r\n4,5 of meerdere keren dezelfde informatie doorgegeven worden. Erg storend.\r\nDit klinkt niet vriendelijk, maar het is helaas de realiteit.\r\nPositieve zaken zijn er ook. Maar dit geeft toch enigszins te denken.\r\nEen volgende keer geef ik liever iets meer geld uit, voor makkelijker (en netter)\r\ncontact. Anderzijds, €280 voordeel is niet gering. En de PC werkt(e) goed.\r\nAlleen over het geluid ben ik niet tevreden, de laptop is veel stiller.
Link naar reactie
[I]Bericht naar Dell verzonden[/I]\r\nNa vele pogingen is het uiteindelijk gelukt een bericht naar Dell te versturen.\r\nHet blijkt dat bij de overeenkomst niet \"Ik ga akkoord\", maar \"Ik ga niet akkoord\" \r\naangeklikt moet worden. Dan wordt rechtstreeks naar het te verzenden formulier \r\ngesprongen. De andere optie werkt (op mijn PC) niet.\r\nZoiets had ik natuurlijk niet verwacht.\r\n\r\n[I]Nog steeds twee problemen[/I]\r\nDe twee problemen, meer geluid (ventilator, en meer), en de schermresolutie,\r\nzijn nog niet opgelost.\r\nIn de BIOS is de instelling bij powermanagement gewijzigd, A.d.h.v. [URL=\"http://www.minatica.be/showthread.php?t=22358\"]dit topic[/URL].\r\nMaar dat veranderde niets. Nu is het stekkertje van één ventilator, achter in de\r\nkast, losgekoppeld. Maar dat scheelt niet veel in het geluid. De andere ventilator,\r\nop het moederboord, blijft wel met veel toeren draaien. En die moet maar niet \r\nlosgekoppeld worden denk ik. \r\nOm de beeldschermresolutie te kunnen wijzigen naar 1680 × 1050, zoals aanbevolen,\r\nis gezocht naar een driver voor de Samsung Syncmaster 2223NW. Maar niet gevonden.\r\nHet beeld is nu enigzins plat, door de te hoge waarde voor de verticale resolutie. \r\n\r\nVoorlopig wordt de laptop maar weer gebruikt.\r\nHopelijk komt er binnenkort een oplossing van Dell.
Link naar reactie
Iemand al een upgrade-voucher binnen voor Win7 voor een Samsung notebook van Alternate.nl ?\r\nToestel staat geregistreerd Samsung, alleen de beloofde Update plus\r\ndownload per 01-12 is er nog steeds niet ...\r\n\r\nGa ik toch echt niet extra betalen (hoezo DVD thuis, branden kan ikzelf met drie branders in gebruik), is nl. bij de aankoop meeverkocht (vrolijk je WEB-pagina bij aankoop in PDF afdrukken en nu de klantenservice bellen).\r\n\r\nDoet een WEB-winkel moeilijk ? Even laten weten dat je tig-miljoen WEB-klanten laat weten hoe de service is ... doet heet KASSA-effect (kan een winkelier of leverancier failliet aan gaan ... ook Dirk Scheringa doet nu lezingen).\r\n[B]\r\nIkke met smoel op TV? Ben ik veel te knap voor ?![/B]\r\n\r\nUpdate 02-01-2010:\r\nToch maar even zelf naar de site van Samsung gegaan voor die verkochte\r\nupdate voucher voor Window 7 bij een notebook met Vista OEM-licentie.\r\nHet ding is al in september geregistreerd, toch maar even nog een keer op de NL Samsung site alle hardware- en OEM-gegevens opnieuw ingevoerd.\r\nDie verkochte voucher is maar geldig tot eind januari 2010 en vanaf september 2009 niets gehoord ... vandaar.\r\nEnne: slechte Service kost klanten !\r\n\r\nBestelling en uitlevering Win7-DVD kost Euro 19,- per creditcard, doodleuk twee dagen later een mail-ontvangen dat \"creditcard-gegevens niet juist\" (zouden) \"zijn\". Nog een keer gedaan en meteen komt de mail binnen dat ie de betaling correct verwerkt heeft (is dus gewoon een ingebouwde controle). \r\nLoopt via een geautomatiseerde mailengine - kost niets géén handwerk - alleen een copy op DVD met de post ... leuk verdiend op 20 Euro !\r\n.\r\nOch, twee drie dagen later wil ik eigenlijk vanaf een Nederlandse SAMSUNG-site de goederen ontvangen, het DVD\'tje zal toch wel vooraf gebrand zijn samen met hoeveel exemplaren...\r\n\r\nBij de leverancier gaan zeuren voor Euro 20,- loont niet, mijn tijd en reistijd is nogal prijzig. Wordt ik ietwat genaaid maar ik wil die machine nu upgraden en niet twee maanden zaniken voor Euro 10,- teveel.\r\n[B]Dat heet pragmatisch mee omgaan en niet onnodig moe worden ![/B]\r\n\r\nWordt vervolgd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...