Ga naar inhoud

Windows 7 Upgradeprogramma


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[I]Upgrade kan besteld worden[/I]\r\nVandaag, ruim een maand na de introductie van Windows 7 (22 oktober), kwam er een \r\ne-mail van Dell (waar mijn nieuwe desktop gekocht is) dat de upgrade naar Windows 7\r\nbesteld kan worden.\r\n\r\n[I]Kosten[/I]\r\nDit is uitgevoerd.\r\nDe kosten bedragen €20 (enige betaalmethode is de creditcard).\r\n\r\n[I]Physieke levering[/I]\r\nWanneer de levering daadwerkelijk uitgevoerd zal worden?\r\nDat zal misschien toch pas over een aantal weken zijn,\r\nvoordat de DVD bezorgd wordt.\r\n\r\n[SIZE=\"1\"]PS Ik weet niet of hier al een topic over is.\r\nHet is alleen mijn bedoeling de informatie hierover door te geven.[/SIZE]
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;498742]de upgrade opzich is gratis\r\n\r\nalleen de grote fabrikanten vragen een bedrag voor afhandeling en verzending.[/QUOTE]Microsoft berekend wel kosten voor levering van (reeds gekochte) physieke DVD\'s.\r\nIn het verleden (jun. 2007) heb ik een nieuwe laptop gekocht, met Windows Vista en Office OEM.\r\nBeiden wilde ik graag op een DVD. Voor het OS was dit mogelijk, voor Office wel.\r\nDat kon toen rechtstreeks via Microsoft geregeld worden. Naar schatting (ik kan het mijn niet precies herinneren) kostte het laten maken en leveren van twee DVD\'s met daarop MS Office (Pro) bijna €20,-.\r\n\r\nDe situatie is nu iets anders: een upgradecoupon.\r\nMaar normaliter berekend Microsoft dus wel kosten.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[I]Windows 7 ontvangen[/I]\r\nVandaag Windows 7 ontvangen (nadat vorige donderdag er een bericht kwam, waarin\r\ngemeld werd dat het verstuurd was).\r\nGelukkig staat het op een aparte DVD, zodat later altijd herinstallatie mogelijk is.\r\n(Dit blijkt, tot nu toe, bij Windows nodig na enkele jaren.)\r\n\r\n[I]Installatie: ruim drie uur[/I]\r\nDe installatie, met backup, voorbereiding en afsluiting met Dell upgrade programma,\r\nduurde ruim drie uur.\r\nHierbij gingen enkele dingen niet helemaal goed.\r\nO.a. werd IE geopend door het upgrade programma van Dell, waarna het de update van IE niet uitgevoerde. (Middels CTRL - Alt - Del een proces gestopt, waarna het vervolgd werd).\r\n\r\n[I]Oude herstelpunten[/I]\r\nOok de installatie van Windows 7 is niet helemaal goed verlopen.\r\nWaarschijnlijk staan er nu zoveel oude herstelpunten op C (die niet te benaderen zijn)\r\ndat de ruimte die erdoor ingenomen wordt ong. 100 GB is!.\r\nHet opstarten duurt nu veel langer, ong. twee minuten, was ruim 1 minuut.\r\nHet opstarten van programma\'s gaat ook niet snel.\r\nEen aantal snelkoppelingen werken niet meer, en nog enkele andere probleempjes.\r\n\r\n[I]Geheel nieuwe installatie[/I]\r\nIk wil het enkele dagen proberen. Misschien dat ik daarna besluit alles te verwijderen,\r\nen Windows 7 niet te upgraden vanaf Vista, maar opnieuw te installeren.\r\nWaarbij dus dan ook alle programma\'s opnieuw geinstalleerd moeten worden.\r\nNadeel is het werk.\r\nVoordeel is dat de problemen (ook met Outlook) dan mogelijk definitief opgelost zijn.\r\nEn, er waarschijnlijk ong. 100 GB ruimte bij komt
Link naar reactie
Dat is correct.\r\nBij de installatie verscheen er nu een scherm, waarbij de keuze gemaakt kon\r\nworden tussen upgraden (met behoud van geinstalleerde programma\'s en aanwezige \r\nbestanden) of volledige nieuwe installatie (zonder behoud van het voornoemde).\r\n\r\nIntussen staat er, al is de PC slechts 2 maand oud, al behoorlijk wat op.\r\nZo heb ik o.a. ook 12 fotoprogramma\'s geprobeerd, zie [URL=\"http://thirdhand.nl/Page366.htm\"]hier[/URL].\r\nEen server geinstalleerd (Wampp), en nog veel meer.\r\nDus, nieuwe installatie moet wel echt nodig zijn, anders wil ik zo proberen.\r\nWaarschijnlijk zal het ook echt nodig zijn, want bijv. de reeks (~100GB) aan herstelpunten\r\nzal anders moeilijk te verwijderen zijn.\r\n\r\n[I]Update[/I]\r\nHet blijkt dat een hele partitie verdwenen is, na de upgrade naar Windows 7.
Link naar reactie
[I]Problemen op een rij, na Office 2010 Beta en upgrade Windows 7[/I]\r\n1 [URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=61513\"]Probleem met e-mailprofiel in Outlook 2007[/URL].\r\n2 Partitie P, waarop een aantal programma\'s staan, niet meer te benaderen.\r\n3 Partitie C, met alleen het OS en enkele toepassingprogramma\'s, is 468 MB groot.\r\nHiervan is slechts 323 MB beschikbaar. Mogelijk wordt ong. 100 MB ingenomen door oude herstelpunten. Dit is ook niet te benaderen.\r\n4 Windows 7 start traag op (2,5 - 4 min, was ruim 1 minuut bij Vista) en werkt traag bij aanroepen programma\'s.\r\n\r\n[I]Mogelijke oplossingen[/I]\r\na Nogmaals dezelfde procedure uitvoeren, maar dan \'schone\' installatie van Windows 7.\r\nDit zal waarschijnlijk probleem 1 en 4 oplossen/verbeteren. Maar niet 2 en 3.\r\nb Helemaal opnieuw beginnen door herstel met de gemaakte herstelschijven, direct na ingebruikname van de PC.\r\nIk weet niet precies wat zo\'n herstel uitwerkt. Maar ik vermoed dat het dan in de toestand gebracht wordt, exact zoals het was na levering. Dus dan is de HD ook weer in orde,\r\nen is de ruimte die nu de herstelpunten innemen weer beschikbaar.\r\nIk wil er nog even over nadenken (tot volgende week laten rusten). Het is tenslotte een taak die enkele uren in beslag neemt. En hierbij moet dan alles opnieuw geinstalleerd worden, en ingedeeld (partities).\r\nMaar ik denk dat dit de beste oplossing is.\r\n\r\nGoed advies is welkom.
Link naar reactie
[I]Problemen na Win7 upgrade[/I]\r\nEr is nog één probleem bij gekomen. Het is niet meer mogelijk een bericht te sturen\r\nnaar Dell. Er verschijnt: SysPro.exe van Dell Inc dient geinstalleerd te worden.\r\nDit lukt echter niet.\r\nOok blijkt er geen map Windows.old te zijn (of althans, die kan niet getoond worden).\r\n\r\nHet probleemlijstje is nu:\r\n1 Trager opstarten, en aanroepen programma\'s\r\n2 Oude herstelpunten (naar schatting ong. 100GB) niet te verwijderen\r\n3 Partitie P niet te benaderen (verschijnt soms in beeld, maar kan niet geopend worden)\r\n4 Geen [URL=\"http://support.microsoft.com/kb/971760\"]map Windows.old[/URL] aanwezig\r\n5 Probleem melden op site van Dell niet meer mogelijk\r\n\r\nWat ik graag zou willen weten: wat doen herstelschijven?\r\nWordt daarmee de schijf weer exact zoals die was bij levering?
Link naar reactie
Met andere woorden: doe liever een schone installatie, ook als je een upgrade-schijf hebt gekocht.\n\nBedoel je de \"systeemherstelschijf\" uit \"Configuratiescherm\\Systeem en beveiliging\\Back-up maken en terugzetten\"? Daarmee kun je de computer in geval van problemen opstarten en geeft je toegang tot een dosprompt, schijfcontrole en dat soort dingen. Om de computer terug te zetten zoals bij levering (of in dit geval: zoals na installatie van Win7) moet je een \"systeemkopie\" maken. Die systeemkopie kun je vervolgens met behulp van de systeemherstelschijf terugzetten als dat nodig is.
Link naar reactie
[quote=\"Foobar\"]Met andere woorden: doe liever een schone installatie, ook als je een upgrade-schijf hebt gekocht.[/quote]Daar is aan gedacht, maar nu alles nogmaals uitvoeren, en dan de keuze \'schone installatie\' toepassen, lost dat het probleem\r\nmet de herstelpunten op? Deelt Windows ook de schijf opnieuw in, zodanig dat dan \r\nde ruimte die nu door de herstelpunten ingenomen wordt, weer vrij wordt?\r\nEn, is dan partitie P, die nu niet te benaderen is, weer te openen?\r\nKan Windows delen, die door een Dell programma (de Dell upgrade assistent) afgesloten zijn,\r\nbenaderen?\r\n\r\n[quote=Foobar\"]Bedoel je de \"systeemherstelschijf\" uit \"Configuratiescherm\\Systeem en beveiliging\\Back-up maken en terugzetten\"? [/quote]Met de herstelschijven bedoel ik de Dell herstelschijven. Direct na ingebruikname van de PC werd geadviseerd herstelschijven te maken. Dit zijn schijven van begin okt. 2009, dus nog met Windows Vista.
Link naar reactie
Met een schone installatie wordt het probleem met de herstelpunten zonder meer opgelost, omdat de volledige schijf(partitie) gewist zal worden. Dat beantwoord denk ik gelijk je tweede vraag: de schijf(partitie) waar je Windows op gaat installeren wordt dus opnieuw ingedeeld.\n\nDat van die P-partitie durf ik niet te met zekerheid te zeggen. Als betreffende partitie fysiek in orde is, zal dat hoogstwaarschijnlijk goed komen. Is de partitie stuk, dan wordt \'t een heel ander verhaal natuurlijk.\n\nDell-software zal na een schone installatie niet meer aanwezig zijn. Eventueel kun je dat van de Dell-website downloaden en zelf opnieuw installeren. Voor ontbrekende drivers kun je ook op diezelfde website terecht.\n\nMet de Dell-herstelschijven wordt de computer inderdaad teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Dus met Windows Vista en alle door Dell bijgeleverde software. Niet heel nuttig meer dus nadat je Win7 geinstalleerd hebt. Maar daarvoor kun je dus zelf herstel-schijven maken, via het configuratiescherm van Win7.
Link naar reactie
[I]Schone installatie[/I]\r\nIk zat al te overwegen om deze optie uit te voeren, schone installatie\r\nvan Windows 7. Hier moet, met alles erbij (backup vooraf) ong. drie uur voor uitgetrokken\r\nworden, dus misschien dat ik dat begin volgende week kan doen.\r\n\r\n[I]Zonder Dell upgrade assistent[/I]\r\nUit de reactie proef ik enigszins om de installatie zo uit te voeren met Windows 7.\r\nDus zonder gebruik van Dell upgrade assistent.\r\nVoordeel: overbodige en vertragende software (en soms blokkerende) van Dell\r\nniet meer aanwezig. \r\nNadeel: alle drivers moeten weer geinstalleerd worden. Hopelijk is dit mogelijk.\r\nIn het verleden is éénmaal geprobeerd een driver van Dell te installeren, hetgeen \r\nniet lukte. De site van Dell zitten erg veel (soms zeer storende) fouten in.\r\nMaar er is ook een schijf met alle drivers. En er mag toch vanuit gegaan worden\r\ndat ook alle drivers voor Windows 7 (64 bit) op de site aanwezig zijn.\r\n\r\nZoals vermeld, misschien begin volgende week daadwerkelijke uitvoering (en nader bericht).\r\nBedankt voor de reactie, dat wilde ik juist graag weten.
Link naar reactie
Drie uur is misschien wat kort. Heb zelf vorige week Win7 geinstalleerd (ook een schone installatie, draait als een zonnetje), maar daar is toch al gauw een hele middag en avond in gaan zitten. Backup maken duurde al gauw een uur (ik kopieer altijd de gehele harde schijf), installeren van Windows ging iets sneller. Hierna was het meeste wel gelijk werkend, van drivers moest alleen de Bluetooth stack geinstalleerd worden.\n\nMaar dan moet je alle software gaan installeren. Office en Adobe CS duren het langst; ben je al gauw een uur kwijt aan alleen die twee. En dan komt de rest nog. Als Engels geen probleem is kan ik Office 2010 Beta warm aanbevelen. Kun je nog tot september mee doen en kost helemaal niks.\n\nEn daarna blijkt dat je toch liever de fabrikant-specifieke drivers wilt installeren (zodat je Fn-toetsen werken, je geluid beter klinkt, het touchpad ook kan scrollen, etc.). Enfin, al me al dus veel meer dan drie uur verder. Maar dan werkt het daarna ook vlekkeloos, hier doet \'t dat althans.
Link naar reactie
[I]Office 2010[/I]\r\nOffice 2010 Beta kan geprobeerd worden. Maar, dan is het raadzaam alleen\r\nPublisher, Excel en Powerpoint te installeren. Andere programma\'s, o.a. Word\r\nen Outlook, passen de configuratie aan. Daardoor is de oude versie óf pas te gebruiken\r\nna wederom aanpassen van de configuratie, óf soms helemaal niet goed meer.\r\nZie [URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=61513\"]dit topic over e-mail[/URL]. \r\nIk heb vooral veel met Publisher 2010 gewerkt. Daarin zijn een aantal verbeteringen aangebracht.\r\n\r\n[I]Tijd[/I]\r\nWindows 7 geheel opnieuw installeren kost voor mijn desktop ... .\r\nStappen:\r\n1 Backup (bestanden, en .pst en favorieten)\r\n[SIZE=\"1\"]De backup is de eerste maal (voor C, Favorieten en .pst wel handmatig) \r\nuitgevoerd met Windows Backup. Maar nu wil ik het zo copieren. Want in de met \r\nWindows gemaakte backup zijn de bestanden achteraf moeilijk terug te vinden (staan \r\nsoms in andere volgorde).[/SIZE]\r\n2 Eerst oude situatie herstellen (met Dell herstelschijven)\r\n3 Windows 7 installeren (schoon, zonder Dell upgrade assistent)\r\n4 Drivers installeren\r\n5 Programma\'s installeren\r\n6 Bestande terugzetten\r\n\r\nIk wil er nu aan beginnen, ik hoop dat het binnen 3 a 4 uur afgerond is.\r\n\r\n[I]Interne HD[/I]\r\nEerst zat ik nog te denken om de tweede interne HD voor de desktop er weer in te zetten.\r\nEn dan daarop een tweede OS te plaatsen. \r\nMaar hier wil ik nog even mee wachten. Deze HD (van Samsong) bromt enigszins.\r\nNu hoorde ik dat er speciale rubbertjes zijn, om trillingen op te vangen (is mij bij Media\r\nMarkt verteld). Maar ze hadden ze daar niet, en ook niet bij MyCom.\r\nDaarom, voorlopig Windows 7 maar op 1e HD.\r\n\r\n[I]Externe HD[/I]\r\nOver geluid en HD\'s gesproken, nog dit. De backup, voor upgraden naar Windows 7, wil ik op \r\neen externe HD plaaatsen. Okt. dit jaar heb ik een nieuwe WD (640 GB) gekocht hiervoor.\r\nWat erg tegen valt, is het geluid. De HD bromt behoorlijk.\r\nWelke merken stil zijn, weet ik zo niet. Tips zijn welkom.\r\n\r\n[I]Update, trillingen[/I]\r\nAl bezig zijnde, en enkelen dingen proberend, blijkt dat een stukje papier onder de ext. HD de\r\ntrillingen (en het brommend geluid) doet verdwijnen. De ondergrond was hard (hout).\r\nMisschien kan het voor de int. HD ook eigenhandig opgelost worden. Door stukjes rubber,\r\ndie de trillingen absorbeert.\r\n\r\n[I]Update, 16.55 uur. Herstelschijven[/I]\r\nNa plaatsing van herstelschijf 1 van Dell, gebeurt er niets.\r\nDaarom maar een andere manier. \r\nDe HD uit de desktop halen, in een kastje plaatsen, en aansluiten op \r\nde andere PC. Daar de HD opnieuw indelen in patities en formatteren, en dan\r\nweer in de desktop plaatsen. Dat lijkt mij een zekere manier op de oude herstelpunten\r\nte verwijderen, en weer toegang te krijgen tot partitie P.\r\n\r\n[I]Update, 22.25 uur[/I]\r\nVerrassend! Nadat de voorbereidingen veel tijd in beslag namen, kon om 21.55 uur met de daadwerkelijke installatie van Windows 7 begonnen worden.\r\nEn, ..., ong. een kwartier later was het afgerond.\r\nDe PC start (weer) snel op (ong. 1 minuut), en reageert ook snel.\r\nAlleen nu moeten enkele instellingen (o.a. voor het beeldscherm, 1680 × 1050, \r\nnog aangepast worden. En:\r\n- instalatie drivers \r\n- installatie programma\'s\r\n- overzetten bestanden\r\nHet blijkt dus dat een schone installatie veel sneller verloopt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...