Ga naar inhoud

OEM, retail, Update ??? Windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben vandaag op zoek gegaan naar windows 7, ik kwam uit bij deze 2;\r\n\r\nOriginele DVD:\r\n\r\nMS SB Windows 7 Home Prem 32bit [NL] DVD\r\n\r\nNU VOOR EEN TIJDELIJKE KENNISMAKINGSPRIJS:\r\n\r\n89 EURO incl BTW en factuur.\r\n\r\n*gegevens beginnende winkel*\r\n\r\nen deze; wat aantrekkelijk is zodat ik hem ook op mijn vader\'s laptop kan zetten, maar dit is een upgrade;\r\n\r\nWindows 7 Home premium.\r\nKan op 3 computers worden geinstalleerd.\r\nDit is een upgrade voor Windows Vista of XP\r\n75 euro excl 8.61 verzenden\r\n\r\nMaar bij de onderste, als je laptop crashed (er staat voor geïnstalleerd Vista op) ben je dan alles kwijt en kan je die onderste er toch opnieuw opzetten ? \r\n\r\nBij de bovenste wel wordt er gemaild maar;\r\n\r\nHet is een volledige oem versie wat inhoud dat je hem op 1 pc mag instaleren.\r\nMocht je je pc opnieuw moeten instaleren kun je deze weer gebruiken.\r\nJe kunt alle updates binnen halen en ook SP\r\n\r\nWelke van de 2 zouden jullie kiezen of ? Ik vind het moeilijk omdat ik zo weinig verstand heb hiervan :confused:\r\n\r\nGraag jullie advies,\r\n\r\nBedankt, groetjes, Patricia
Link naar reactie
Is ccservice betrouwbaar? Je lijkt er reclame voor te maken, foei ;) Het lijkt mij te goedkoop om waard te zijn. Ik zou het liever halen bij een media markt ofzo\n\nAls je voordat je wil upgraden naar Vista een backup maakt van al je bestanden die je wil behouden? Als je de laptop van je pa ook op windows 7 wil zetten zou ik toch voor de upgrade family pack gaan.
Link naar reactie
[QUOTE=Evolutionman;498368]Is ccservice betrouwbaar? Je lijkt er reclame voor te maken, foei ;) Het lijkt mij te goedkoop om waard te zijn. Ik zou het liever halen bij een media markt ofzo\r\n\r\nAls je voordat je wil upgraden naar Vista een backup maakt van al je bestanden die je wil behouden? Als je de laptop van je pa ook op windows 7 wil zetten zou ik toch voor de upgrade family pack gaan.[/QUOTE]\r\n\r\nOh nee, reclame maken is niet de bedoeling, sorry, maar zo stond zijn advertentie :cool:\r\nEen beginnende pc winkel...\r\n\r\nKijk we hebben beide Vista voor-geïnstalleerd en ik heb gehoord dat Windows 7 lekkerder loopt ? \r\n\r\nOndertussen weet ik hoe je een back up maak maar kan je een back up op meerdere dvd\'s zetten want op 1 red je dat niet toch, en bij een crash kan je dan die update meteen installeren of moet je dan eerst de originele Vista terug zetten ?\r\n\r\nSorry voor al die vragen :confused:\r\n\r\nBedankt voor je reactie :)\r\n\r\nPs; mijn vader\'s Vista Basic loopt goed, hij is 76 en kan mailen, marktplaatsen internetbankieren en filmpjes kijken en spelletjes doen, is de stap naar Windows 7 dan te groot voor hem ?
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;498387]De tweede is een Engelse versie. Een nederlandstalige Family versie bestaat namelijk niet.\r\n\r\nDe eerste zou ik ook niet kopen, kan namelijk ook voor 78 euro elders.[/QUOTE] Ik zag het ineens van die voor 3 pc\'s, shi* engels... ja, shi* kan ik in het Engels en waar kan ik terecht voor die andere dan voor 78 euro ?\r\n\r\nThanks :cool:
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;498399]Die 78 euro is bij Alternate. Verzendkosten doen het voordeel wel grotendeels teniet als je niet in de buurt woont om het zelf te gaan halen.[/QUOTE]\r\n\r\nIeder tientje goedkoper is er een in de pocket ;)\r\n\r\nPS; mm, die prijs is voor 64 bits, ik moet 32 hebben... ok, ik ga ff rekenen\r\n\r\nzelfde prijs, maar misschien wel betrouwbaarder
Link naar reactie
OEM is niet Upgrade.\n\nVoor een upgrade heb je Vista of XP nodig. Betreffende Vista/XP licentie wordt dan aan de licentie van de nieuwe Upgrade-win-7 gekoppeld en je mag dan nog maar één van de twee gebruiken. Maakt niet uit welke en je mag heen en weer, zolang je ze maar niet tegelijkertijd gebruikt.\n\nOEM is een volledige versie waarbij je geen oudere versie van Windows nodig hebt. Een OEM licentie wordt gekoppeld aan de pc waarop je het installeert en mag daarna niet meer verhuizen naar een andere pc.\n\nWaarom \'moet\' je 32 bit hebben? Als je pc geen 32-bits processor heeft, kun je wellicht beter bij XP blijven...
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;498433]OEM is niet Upgrade.\r\n\r\nVoor een upgrade heb je Vista of XP nodig. Betreffende Vista/XP licentie wordt dan aan de licentie van de nieuwe Upgrade-win-7 gekoppeld en je mag dan nog maar één van de twee gebruiken. Maakt niet uit welke en je mag heen en weer, zolang je ze maar niet tegelijkertijd gebruikt.\r\n\r\nOEM is een volledige versie waarbij je geen oudere versie van Windows nodig hebt. Een OEM licentie wordt gekoppeld aan de pc waarop je het installeert en mag daarna niet meer verhuizen naar een andere pc.\r\n\r\nWaarom \'moet\' je 32 bit hebben? Als je pc geen 32-bits processor heeft, kun je wellicht beter bij XP blijven...[/QUOTE] Ik heb een coole laptop Samsung R510) ,maar wel 32 bits, ik lees dit morgen nog even want ik krijg slaap :rolleyes: Zovast bedankt ;)
Link naar reactie
Niet voor detail handel/Optie programma ?????\r\n\r\n[url]http://link.marktplaats.nl/298193558[/url]\r\n\r\nen\r\n\r\ndit zag ik bij een andere op het schijfje\r\n\r\nzie foto schijfje zelf;\r\n\r\n[url]http://link.marktplaats.nl/298157484[/url]\r\n\r\n[url]http://link.marktplaats.nl/297603359[/url]\r\n\r\nNu ga ik slapen want ik wordt Windows gek de prijzen lopen uiteen vanaf 50 tot 85 *WEIRD*
Link naar reactie
[quote=Calimero_69;498445]Ik heb een coole laptop Samsung R510) ,maar wel 32 bits, ik lees dit morgen nog even want ik krijg slaap :rolleyes: Zovast bedankt ;)[/quote]\n\nDe website van Samsung beweert echter dat daar een Core2Duo processor in zit, en die ondersteunen allemaal 64-bits instructies. Daar kan dan dus gewoon een 64-bits Windows op. Met 1 GB geheugen zal het echter geen toegevoegde waarde boven een 32-bits Windows hebben.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;498458]De website van Samsung beweert echter dat daar een Core2Duo processor in zit, en die ondersteunen allemaal 64-bits instructies. Daar kan dan dus gewoon een 64-bits Windows op. Met 1 GB geheugen zal het echter geen toegevoegde waarde boven een 32-bits Windows hebben.[/QUOTE] Ik heb 4 Gb geheugen, nah jade pc dan :p\r\n\r\nMaar waarom staat er optie programma op en als ik een 32 bits koop zit ik dan toch goed want dat staat bij mijn systeem lijst ?\r\n\r\nIk ga vanmiddag eens even de knoop doorhakken *shame*
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;498546]Dan helemaal voor 64-bits gaan.\r\n32-bits kan maar tot iets van 3 en een kwart GB gebruiken, dus die laatste GB zit grotendeels niks te doen.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor jullie hulp !!!!!!!! (Y) Ik heb besloten voor de Windows Home Premium OEM versie te gaan, alleen die bits vind ik nog moeilijk want stel ik neem 64 en dat werkt niet ? Klopt het dat het zo is; keuzes; eerst upgrade, of oem of dan full versie ?, misschien begin ik het te begrijpen ;)\r\n\r\nEn een oem kan ik na een crash altijd terug zetten he ?\r\n\r\nDoeidoeiiii
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;498546]Dan helemaal voor 64-bits gaan.\r\n32-bits kan maar tot iets van 3 en een kwart GB gebruiken, dus die laatste GB zit grotendeels niks te doen.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nJe kunt toch tegen beperkingen aanlopen met een 64 versie waar een 32 versie met 3 prima loopt. (zolang geen Vista)\r\nZonder noodzaak (veel geheugen, geschikte software wat graag veel geheugen heeft) blijf ik het op de 32 versies houden
Link naar reactie
[QUOTE=Aladin;498724]Je kunt toch tegen beperkingen aanlopen met een 64 versie waar een 32 versie met 3 prima loopt. (zolang geen Vista)\r\nZonder noodzaak (veel geheugen, geschikte software wat graag veel geheugen heeft) blijf ik het op de 32 versies houden[/QUOTE] Mijn systeem is immers ook 32 bits en daarom durf ik het ook niet eigenlijk om 64 bits te kopen...:confused:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...