Ga naar inhoud

Windows XP SP3 install lukt niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dag mensen!\r\n\r\nIk heb een probleem. Ik wil op een PC Windows XP opnieuw installeren en als ik in het scherm \'windows installeren\' zit, geeft ie aan dat de installatie nog circa 39 minuten duurt, vervolgens worden er apparaten geinstalleerd en daarna blijft het scherm zwart...(hij blijft als het ware hangen)\r\n\r\nIk zie niks en er gebeurt ook niks meer, dan reset ik en gaat ie weer terug naar de installatie setup waar ie gebleven was en weer hetzelfde verhaal. Iedere keer na installatie apparaten het zwarte scherm en geen reactie meer. Ik haalde daarna even de cdrom eruit,herstartte de pc en daar vroeg ie dus weer om de cd: \"het bestand asms op cdrom met windows xp proffesional is nodig, typ het pad naar het bestand en klik op OK\". Daaronder staat vervolgens:\" Bestanden kopieren van:\" En dan staat er: \"F:\\I386\". Als ik dan klik op OK gebeurt er niks...\r\n\r\nKan iemand mij vertellen wat ik moet doen nu? Ik wil het liefs de setup tot nu toe verwijderen (formatteren ofzo) en opnieuw installeren maar dat lukt me niet, hoe kan ik dat doen?...Hij gaat automatisch terug naar setup waar ie gebleven was en daar kom ik dus niet meer verder nu...\r\n\r\nIk heb in bios ingesteld vanaf cdrom opstarten, maaar dan komt ie dus telkens in dat setup scherm (info verzamelen / dynamische update uitvoeren en installatie voorbereiden heeft ie dan dus al gedaan). Daarna ingesteld in bios om weer vanaf HD op te starten, maar dan laad ie ook weer die windows setup waar ik niet verder kom.\r\n\r\nHelllppp :(
Link naar reactie
Formatteren zou je eventueel met behulp van een linux live-cd moeten kunnen doen. Of met de installatie-dvd van Vista of Win7 als je die nog ergens hebt liggen. Uiteraard alleen om de schijf te formatteren, daarna de installatie afbreken.\n\nOm te voorkomen dat je hetzelfde probleem nog eens krijgt kun je het beste alle niet-noodzakelijke apparaten uit de computer loskoppelen. Sowieso alle randapparatuur behalve toetsenbord en muis loskoppelen. Eventueel ook nog interne hardware die niet noodzakelijk is om Windows te installeren, denk hierbij aan een geluidskaart, netwerkkaart, tvkaart, cardreader, extra cd-stations, etc. Beetje omslachtig, maar als het daarmee gaat werken ben je sneller klaar dan uitvinden waar het nu precies aan ligt. Na installatie uiteraard alles weer aankoppelen en door Windows laten herkennen.
Link naar reactie
Ik heb zojuist zo\'n bartPE en ubuntu cd aangemaakt. Alleen ik heb het idee dat er gewoon niet vanaf cdrom wordt opgestart (terwijl ik dit dus wel aangeef in bios) aangezien weer opnieuw het installatie setup venster wordt geladen waar ie gebleven was en er gebeurt dus niks met de bartpe en ubuntu cd die ik in de cdrom heb gedaan...:(\r\n\r\nIn bios features geef ik bij \'boot sequence\' de volgorde CDROM/C/A aan. Dat moet toch goed zijn? Ik krijg het nu dus niet voor elkaar om opnieuw te formatteren en opnieuw windows te installeren...Op het begin als ik pc herstart komt op een gegeven moment heel vluchtig onderin scherm de tekst: boot from atapi cdrom:none. Wil dit iets zeggen?\r\n\r\nWat nu?
Link naar reactie
Heb je genoemde cd\'s ook als bootable cd-rom gebrand? Afhankelijk van het brandprogramma moet je mogelijk ergens een extra vinkje zetten. De tekst die je ziet zou er namelijk op kunnen duiden dat de cd-roms niet bootable zijn.\n\nEventueel de harde schijven tijdelijk uit de boot-sequence verwijderen, of in ieder geval de c-schijf.
Link naar reactie
Ik brand met Nero, zag daar geen optie om een vinkje te zetten zodat ze bootable gebrand zijn...\r\n\r\nOok net de harde schijf uit de boot sequence gehaald, maar nog steeds bij een herstart komt eerst dat opstart scherm van windows xp met dat logo in beeld een een laadbalkje en dan wordt die setup weer hervat en na het installeren vd apparaten (installatie duurt dan nog 34 min wordt aangegeven) komt dat zwarte scherm tevoorschijn en vertoont geen enkele vorm van leven lijkt wel...
Link naar reactie
ja, want dat Ubuntu is een iso bestand en heb ik daarom als image gebrand...Het is erg raar dat op het moment dat ik windows wilde herinstalleren en in bios aangaf vanaf CDROM op te starten dat dit gebeurde en nu ik een ubuntu cd of bartpe erin stop deze gewoon volledig genegeerd wordt...Iedere x laad windows (met dat logo op begin) en wil ie de installatie weer hervatten vanaf minuten 39 resterend...\r\n\r\nMet geen mogelijkheid meer kom ik in dat BLAUWE scherm om bijv een partitie te verwijderen/herstellen of xp te installeren. Terwijl ik dus hier op het begin (de eerste keer dat ik de windows cd erin deed) wel in kwam. Vreemde is dus dat ie nu constant de installatie hervat bij 39 minuten resterend...\r\n\r\nKan ik nu echt niet meer in dat blauwe scherm terecht komen? OF in ieder geval ervoor zorgen dat ie NIET meer de installatie hervat als ik de pc herstart...?
Link naar reactie
Ja psies, die vraag zou ik normaal moeten krijgen, maar het eerstvolgende venster na dat biosoverzicht is gelijk dat windows xp logo met laadbalkje, daarna komt ie gelijk in dat windows setupscherm waar ie gebleven is en wil ie hervatten en vraagt ie om de xp cd, deze doe ik erin en tijdens \'windows installeren\' (waar ie dus altijd hervat) (na info verzamelen, dynamische update uitvoeren en installatie voorbereiden) komt dat zwarte scherm tevoorschijn die niet meer verdwijnt! :(
Link naar reactie
Ik heb gelezen dat ik de setuplog.txt file moet bekijken waarin staat wat er fout gaat. Nu kon ik in de command promt komen met SHIFT F10 tijdens dat hervatten vd installatie, alleen wat moet ik vervolgens invoeren om die setuplog te kunnen bekijken? als ik setuplog.txt intyp en dan enter druk zegt ie dat het niet kan ofzo...\r\n\r\nhellllp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...