Ga naar inhoud

XP herstart onmiddelijk na opstarten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste computer-helden, \n\nIk heb een probleem waar ik de oplossing niet van kan vinden. \n\nVorige week heb ik Windows SP3 gezet op mijn desktop (Packerd Bell iExtreme uit 2004) Na tal van problemen kreeg ik deze uiteindelijk werkend. \nInmiddels alle drivers en software er weer terug opgezet, en het systeem liep weer op rolletjes. \n\nMaar gister kreeg ik opeens bij het opstarten een fout ik weet niet meer precies wat het was, maar het was iets in de geest van \"NTDSL not found\".\nNa een keer opnieuw opstarten, was deze fout verdwenen en werkte alles weer normaal. \n\nVandaag een nieuw hoofdstuk in de pc-problematiek, als je de pc opstart gaat alles normaal, maar nog voor het zandlopertje weg is, restart hij onmiddellijk.\n\nIk heb mijn BIOS instellingen even naar Default gezet, maar dit mocht niet baten. Ook heb ik restart met de XPcd erin, en vervolgens op r gedrukt, om te herstellen. Daar heb ik een fixboot uitgevoerd, maar dat mocht ook niet baten. \n\nAfgelopen vrijdag heb ik nog al mijn files opgeslagen met Paragon Backup System op een externe harddisk. Dus bij het opstarten krijg ik ook deze melding: \"Press F6 to start Paragon Backup System on recoverÿmode\"\n\nDan ratelt er een hele berg tekst over het scherm, maar na een tijdje geeft hij deze waarschuwing: \n\ncat: can\'t open \'/tmp/wizard/txt\': No such file or directory. \nThe programma can not start due to incorrect BIOS settings or a lack of video memory on your computer. Please inform our support team and we can help you. \n\"If you are an experienced PC user, you can try by tourself to increase, for example, the settings in the
Link naar reactie
[QUOTE=Jop;497892].... gister kreeg ik opeens bij het opstarten een fout ik weet niet meer precies wat het was, maar het was iets in de geest van \"NTDSL not found\".\nNa een keer opnieuw opstarten, was deze fout verdwenen en werkte alles weer normaal. [/QUOTE]\nDat was bijna zeker \"NTLDR not found\" ( = NT Loader) en wil waarschijnlijk zeggen dat de juiste opstart partitie ( C: ) niet gevonden werd.\nAlleen.... dan kom je met de mededeling dat het de volgende boot weer werkte.... :confused:\nDan zit er een niet-consistente fout, zoals een kabel defect (slecht contact b.v.) of een geheugenmodule los, of een ander defect, mogelijk aan de harde schijf welke onder temperatuur-verhoging weer een werkend contact zal gaan maken. Dit is wel een beetje gokken natuurlijk.\n\n\n[QUOTE=Jop;497892]\nVandaag een nieuw hoofdstuk in de pc-problematiek, als je de pc opstart gaat alles normaal, maar nog voor het zandlopertje weg is, restart hij onmiddellijk....[/QUOTE]\nAls je met F8 in het opstartmenu kan komen (F8 regelmatig 1x per seconde vanaf het eerste BIOS scherm drukken) en daar \"[I]Automatisch opnieuw opstarten bij fouten[/I]\" uitschakelt, dan kan je misschien een foutmelding zien. (BSOD).\nOok kan je daar \"[I]Veilige modus[/I]\" proberen.\n\nDat gezeur met Paragon Backup daar weet ik niets van, maar die melding over het Video geheugen in het BIOS veranderen, daar zou ik mij even niet te veel van aantrekken. Dit soort algemene meldingen zijn zelden to the point, en leiden vaak af.
Link naar reactie
Aah zit dat menu daar. \n\nIk krijg nu dus het verwachte blauwe scherm: \n\nStop: 0x0000008e (0xC0000005, 0x813708EC,0xF8974970,0x00000000)\n00000A60- Address 813708 base at 81370000, DateStamp 4b05d1e5\n\nAls ik hem vervolgens in de veilige modus opstart functioneert hij correct.\n\n(ik ga nu even googlen, naar oplossingen, maar suggesties zijn welkom..\n-zal deze regel editten als ik iets vind.\n\n\nAlvast bedankt, echt super!\nJop
Link naar reactie
Google op alleen de eerste twee foutnummers ( 0x0000008e 0xC0000005 )\n\n[url]http://icrontic.com/forum/showthread.php?t=50966[/url]\n\nOok daar werkt safe mode nog.\nDaar gaat het om een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Rootkit][U]rootkit[/U]....[/url] :(\n\nGeen ervaring hier, misschien dat je in de draad voor beveiliging op het forum hulp kan krijgen, of dat wat je in die link leest voldoende hulp biedt.\n\n! Kijk of er meer info, b.v. een bestandsnaam, op dat scherm staat.
Link naar reactie
Mijn vader kreeg vandaag ook deze mail van onze internet provider:\r\n\r\n[QUOTE]Het Telfort Abuseteam heeft klachten ontvangen over een \r\n> beveiligingsprobleem wat zich voordoet op uw computer/internetverbinding. \r\n> Het betreft hier een vrij ernstig beveiligingsprobleem welke op grote \r\n> schaal gebruikt wordt om grote hoeveelheden ongewenste e-mail (spam) te \r\n> verzenden. Een enorm bijkomend nadeel voor u is dat deze \'misbruikers\' ook \r\n> in staat zullen zijn uw computer geheel binnen te dringen, en ook hetgeen \r\n> wat u op uw computer doet kunnen volgen.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDit is slechts een gedeelte, maar volgens mij staat hier inderdaad in Jip en Janneke taal dat ik te maken heb met een Rootkit.\r\n\r\nEchter in dat mailtje staat dat ik het beste mijn harddisk kan formatteren, maar dat is juist wat ik afgelopen week gedaan heb:^)\r\n\r\nNouwja, we gaan die link maar eens volgen.\r\n\r\n\r\n\r\nIk ga dus die link die je gestuurd hebt
Link naar reactie
Ja dat je regelt moet backuppen heb ik al uit het verleden geleerd. \n\nOmdat het vermoeden ontstond dat er rootkit op de PC stond. \nDoor aan de ene kant het crashen en aan de andere kant een mail van mijn internet provider. Heb ik besloten de computer te formateren, en om windows XP opnieuw op deze computer te installeren. Inmiddels loopt alles weer prima, alleen een paar kleine driver probleempjes (tvkaart etc.).\n\nDe computer functioneert weer, alle credits voor erikdenhouter!\n\n\nOnderwerp kan op slot?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...