Ga naar inhoud

nieuw moederboard geen internet meer OPGELOST


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds ik volkomen onverwacht én ook nog gratis een nieuw moederboard van Acer heb gekregen voor mijn oudere Ferrari (2003), kan ik internet niet meer op. Ik heb alles hier al doorgelezen maar kom - net als Acer - nog niet tot een oplossing.\r\nNu heb ik nog een Acer en daar heb ik naar de instellingen gekeken. Nu vallen er meteen al enkele dingen op: \r\nBij de eigenschappen voor draadloze netwerkverbinding en dan op \'t tabje algemeen staan \r\nbij de goed werkende lap een heel rijtje:\r\n1) client voor Micr. netwerken\r\n2) bestands en printerdeling voor Micr netwerken\r\n3) Qos pakketplanner\r\n4) OSA Ndisfilter protocol\r\n5) Acer NetMonitor Protocol\r\n6) Aegis Protocol (IEEE802.1x)\r\n7) Wlantransport\r\n8 ) Internet protocol (TCP/IP)\r\n\r\nBij de Ferrari staan er alleen de nummers 1,2,3,6 en 8\r\nEr lijkt dus het e.e.a. te missen of is dit computer afhankelijk? Ze draaien allebei met windows XP. Ik hoop dat jullie met me mee willen denken. Ik heb een (de goede) KPN experiabox en alle computers in huis kunnen probleemloos het internet op. Waar ligt dit nu toch aan?
Link naar reactie
[QUOTE=vaisonne;497624]om de een of andere reden maakt hij na het posten van het cijfer acht een smiley[/QUOTE]\r\n\r\nDa\'s omdat er direct achter de 8 een ) staat.....\r\n\r\nVoor wat betreft je vraag: staat in de draadloze router het MAC-ddressfilter ingeschakeld?\r\nJuiste beveiligingstype en -wachtwoord ingevuld?\r\nBedraad lukt het wel?
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;497625]Da\'s omdat er direct achter de 8 een ) staat.....\r\n\r\nVoor wat betreft je vraag: staat in de draadloze router het MAC-ddressfilter ingeschakeld?\r\nJuiste beveiligingstype en -wachtwoord ingevuld?\r\nBedraad lukt het wel?[/QUOTE]\r\n\r\nNee, ik heb \'m ook al bedraad maar dan wil ie ook niet. Ik heb net het schijfje van de KPN erdoorheen gejaagd maar daar snap ik niet veel van omdat hij om een wireless kaart of usb stick vraagt. Ik heb nu wel nr 6 erbij gekregen.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;497658]Staat de DHCP-client ingeschakeld? M.a.w.: krijgt/krijgen de netwerkkaart(en) automatisch een ip-adres toegewezen of staan deze vast ingesteld?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHij staat ingesteld als automatisch maar dan doet ie het niet. Typ ik zelf de benodigde ip adressen enz in doet ie ook niets. Ik heb nu maar de KPN gevraagd te komen kijken want \"men\"zegt dat als de firmware van de router wordt ge-update een oudere laptop dan opeens wel alles oppikt wat hij zou moeten doen. Broodje Aap-verhaal....? Maandagmiddag weet ik het.
Link naar reactie
Dat lijkt nergens op. Ga eerst maar eens de chipsetdrivers binnenhalen voor dat nieuwe moederbord. Als zowel de netwerkkaart als de wireless drivers in orde zijn dan bij modem/router de stroom er af en na 5 minuten aanzetten.\nEdit: Uuuh is die Ferrari een laptop? Het is toch niet zo dat je het netwerk nog even handmatig moet aanzetten (combinatie Fn-toets met een andere toets).
Link naar reactie
Hallo hallo, Ik ben helemaal blij want het probleem is opgelost en ik heb het nog zelf gedaan ook. Een kwartier voordat de monteur kwam vond ik het programmaatje mail en internetinstellingen wat KPN op zijn site heeft staan voor als er problemen zijn met 1 van hun modems. Dit heb ik gedraaid en alles werkt weer als een tierelier!!\r\nBedankt voor alle support!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...