Ga naar inhoud

Microsoft office 2000 en Windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Nee. Office 2000 deed \'t al niet op Vista, dus zal het ook niet op Win7 doen.\n\nMisschien zou je het in de XPmode kunnen draaien, maar sneller zal het daar niet van worden. In dat geval Win7 Professional (of hoger) overwegen omdat dan de XPmode naadloos in Win7 geintegreerd is.\n\nPersoonlijk zou ik in deze situatie wachten op Office 2010. Die zal in minder dan een halfjaar uitkomen. De overgang tussen Office 2000 en Office 2010 zal eenvoudiger zijn dan de overgang tussen Office 2000 en de huidige Office 2007.
Link naar reactie
[I]Office 2000[/I]\r\nOp mijn laptop staat Windows Vista (Home Premium, 32 bits),\r\nen op mijn desktop Windows Vista (Home Premium, 64 bits).\r\n\r\nOp beiden heb ik Microsoft Photodraw 2000 geinstalleerd,\r\ndit is een onderdeel van MS Office 2000.\r\nHet programma werkt daar goed op.\r\nOp de laptop moest wel één dll uit Windows Xp overgezet worden.\r\nMaar op de desktop werkt het zo.\r\n\r\n[SIZE=\"2\"]Mogelijk is MS Photodraw 2000 onbekend. Het zat in MS Office 2000 Premium.\r\nHet is een programma wat zeer gebruikersvriendelijk is, en vele opties heeft.\r\nZeker voor die tijd (1999). Ik gebruik het nog steeds. O.a. voor het instellen van de \r\ndoorzichtigheid, en aanbrengen van zachte randen. Het heeft wel een beperking nu:\r\nde maximale grootte van te laden objecten is 4 MB.[/SIZE]\r\n\r\n[I]Office 2010[/I]\r\nAanschaf van Office 2010 lijkt mij een goed idee.\r\nIk heb zelf Office 2007, en wil dit verkopen, en overgaan op Office 2010.\r\nDe [URL=\"http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=2414437\"]Beta versie[/URL] is uit, maar wordt niet beschikbaar gesteld voor particulieren.\r\nDe definitieve versie is gepland voor het eerste halfjaar van 2010.\r\n[SIZE=\"1\"]\r\nPS Gebruikersnaam was voorheen RKR.\r\nDit wilde ik in het onderschrift melden. Maar zag nergens de optie \"Onderschrift toevoegen/wijzigen. Hoe kan dat?[/SIZE]
Link naar reactie
@Foobar\r\nHet is dus toch de handtekening. Die mogelijkheid schoot even in gedachten,\r\nmaar ik wist het niet zeker. \r\nHet onderschrift is, dus via Gebruikersinstellingen - Instellingen en opties - Handtekening,\r\naangepast. Maar verschijnt tot op heden niet. (Toon handtekeningen is aangevinkt.)\r\n\r\n@GuusIdee\r\nZeldzaam denk ik, nog een gebruiker van Photodraw.\r\nEr zijn, zelfs anno 2009, maar weinig programma\'s die de mogelijkheden hebben\r\nen de efficientie als Photodraw. \r\nM.b.t. inladen grote bestanden, de grens ligt nog lager dan 4 MB: 1 MB?\r\nTerwijl de hoogste figuurkwaliteit is ingeschakeleld. (Extra - opties - Figuurkwaliteit).\r\nI.i.g. verschijnt er bij bestanden groter dan 2 MB: \"Kan het bestand niet laden, mogelijk is het beschadigd.\"\r\nIk heb PhotoShop Elements (8.0, proefversie) ook op de desktop staan.\r\nZiet er netjes uit, kwalitatief ook redelijk goed. Maar lang niet zo gebruikersvriendelijk\r\nals Photodraw, en ook niet als Publisher (waar ik o,a kaarten mee maak).
Link naar reactie
[QUOTE=Rolf;497587][I]Office 2000[/I\r\n[I]Office 2010[/I]\r\nAanschaf van Office 2010 lijkt mij een goed idee.\r\nIk heb zelf Office 2007, en wil dit verkopen, en overgaan op Office 2010.\r\nDe [URL=\"http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=2414437\"]Beta versie[/URL] is uit, maar wordt niet beschikbaar gesteld voor particulieren.\r\nDe definitieve versie is gepland voor het eerste halfjaar van 2010.\r\n[SIZE=\"1\"]\r\nPS Gebruikersnaam was voorheen RKR.\r\nDit wilde ik in het onderschrift melden. Maar zag nergens de optie \"Onderschrift toevoegen/wijzigen. Hoe kan dat?[/SIZE][/QUOTE]\r\n\r\nDe beta-versie van Office 2010 Plus is te verkrijgen.\r\nWel aangeven dat je een IT-professional bent!\r\n\r\n[url]http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=56276[/url]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dat zou kunnen.\r\nToendertijd, 2007, moest er na installatie van Photodraw een .dll \r\nergens in gekopieerd worden. Het systeem gaf wel precies de naam aan.\r\nZoals vermeld, op mijn desktop met Windows Vista 64 bits (SP2) werkte Photodraw ook zo. Overigens moet zolangzamerhand wel afstand gedaan worden van dat programma.\r\nWant steeds vaker blijkt het niet te gebruiken (bestanden te groot).\r\n(De gedachten gaan uit naar Corel Draw. Photoshop is \' mijn programma\' niet.\r\nGraag weer iets in de stijl van Photodraw.)
Link naar reactie
Betreffend Office 2000 op Win7:\r\nWerkt nooit perfect noch op Vista noch op Win7. Nochtans heb ik geïnstalleerd op Vista en op Win7. Meestal werkt toch redelijk goed voor de gewone functies (Word-documenten aanmaken en bewerken, Excel, PPoint- en Acces-documenten openen en bewerken...)\r\n\r\nEr zijn zeker een paar probleempjes maar je moet mee leven. Soms gebeurt een crash, vooral met grote documenten (dus aangeraden het document vaak op te slaan), De assistent kan ik niet op Vista veranderen (dus geen hond, geen kat). Op Win7 wel... maar ik ben de transparantie kwijt. Maar dat is niet zo erg.\r\n\r\nAls je tevreden ben met Office 2000, blijft zo, want als je wil Office 2007 naast Office 2000 installeren zijn er conflicten, vooral om de bestanden met een bepaalde extensie aan een applicatie toe te wijzen.\r\n\r\nNu een vraagje: Er werd hier veel gesproken over [B]Photodraw[/B]. Wat ik heb met Office 2000 is [B]PhotoEd[/B]. Gaat het over dezelfde applicatie? Want dat kan ook geen grote bestanden openen.
Link naar reactie
PhotoEd ken ik niet, de naam nooit gehoord.\r\n[URL=\"http://picasaweb.google.nl/lh/photo/7TgwkmI2tn_HlypsGdrDvw?feat=directlink\"]Hier[/URL] een screenshot van Photodraw.\r\nZoals vermeld, ik werk er nu bijna niet meer mee.\r\nOmdat het gewoon in veel gevallen niet meer kan (helaas).\r\nWat nog wel kan, is kleine bestandjes doorzichtig maken,\r\nen er een zachte rand aan toevoegen. Zelfs sommige (niet gratis) \r\nfotoprogramma\'s kunnen dit niet.\r\nAlleen, dan moet het een rechthoek zijn, anders kan het in\r\neen volgend programma niet gebruikt worden.\r\n\r\n[SIZE=\"2\"]Na het uitproberen van enkele programma\'s, Ulead PhotoImpact (matige kwaliteit, niet \r\ngebruikersvriendelijk), Photoshop Elements (goed, maar \'k vind het geen plezierig programma)\r\nis de voorlopige keus: Paint Shop Pro X2 Ultimate.[/SIZE]
Link naar reactie
Dat klopt, PhotoEd is Microsoft Photo Editor en dit maakt deel van mijn versie van Microsoft Office 2000.\r\n\r\nPhotoDraw heb ik nooit gezien. Ik heb het plaatje van Obelix71 gekeken en het is niet hetzelfde. Misschien heeft PhotoDraw PhotoEd vervangen want het lijkt iets meer gesofisticeerd. Ik gebruik dat ook heel weinig, maar voor kleine specifieke bewerkingen is het gemakkleijk. Ik heb dat aan een vrindien doorgegeven en ze is tevreden mee. Ze gebruikt het om watermerken, datums... uit de foto\'s bestemd voor PPoints te verwijderen.\r\n\r\nMaar deze toepassingen zijn verouderd en het probleem is dat ze voor grote foto\'s niet geschikt zijn. Ik gebruik meestal Photoshop of Paintshop.\r\n\r\nBedankt voor de info.
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
[QUOTE=guusidee;497562]Ik ga (moet) een nieuwe PC aanschaffen, zal dan met windows 7 Home premium zijn.\r\nMijn oude (gecrashte) PC draaide op XP professional, met een Microsoft Office 2000 pakket. Kan Office 2000 ook draaien onder Windows 7, zonder dat daar een upgrade voor nodig is?[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben er nu ook mee bezig om het geinstalleerd te krijgen onder windows 7 en ben tot de conclusie gekomen dat het wel werkt met de 32 bits maar niet met de 64 bits versie. Ik heb ook al meerdere reactie gelezen maar er wordt bijna nooit over de 64 bits versie gesproken. Ik zou daar ook wel een oplossing voor willen. Kan iemand mij daaraan helpen?
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik heb microsoft PhotoDraw 2000 versie 2 op Windows 7 geinstalleerd en werkt prima...\r\nDoe de installatie schijf 1 in het station..\r\nKlik op start >\r\nComputer > \r\nklik met rechtermuisknop op CD/DVD station en klik vervolgens op openen > \r\nklik met rechter muisknop op setup en vervolgens op Eigenschappen >\r\nKlik op tablad compatibiliteit >\r\ncompatibiliteitsmodus aanvinken en kies uit het rijtje jou systeem...\r\nEn dan installeren.
Link naar reactie
Ik heb microsoft PhotoDraw 2000 versie 2 op Windows 7 geinstalleerd en werkt prima...\r\nDoe de installatie schijf 1 in het station..\r\nKlik op start >\r\nComputer > \r\nklik met rechtermuisknop op CD/DVD station en klik vervolgens op openen > \r\nklik met rechter muisknop op setup en vervolgens op Eigenschappen >\r\nKlik op tablad compatibiliteit >\r\ncompatibiliteitsmodus aanvinken en kies uit het rijtje jou systeem...\r\nEn dan installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...