Ga naar inhoud

Opmerkingen bij enkele foto's opeens "Japans"


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dutch-online: De foto\'s zijn niet geopend. Zo ziet het er nu uit in de Verkenner, met \"Details\" aan. (Mijn knipsel is iets kleiner dan ik bedoelde, maar je kan geen grotere afbeelding uploaden.) Ik maak graag wat lessen in Paints Shop Pro en als ik het resultaat (een jpg-plaatje) dan opsla, zet ik er een opmerking bij (url) om later te kunnen zien uit welke les het komt. Maar dat kan ik nu niet meer lezen.\r\nBoodhaa: van dit antwoord begrijp ik helemaal niets. In de Verkenner installeer je toch geen talen? Ik kopieer de url uit de adresbalk van de explorer. \r\nWie kan me verder helpen?
Link naar reactie
Deze vraag over de veranderde taal bij opmerkingen (probleem 1) is nog niet opgelost. Ik hoop toch wat meer suggesties te krijgen. En er is nog meer op die schijf aan de hand.\r\n\r\nDe plaatjes waar het om gaat staan op de D-schijf. Ik heb al uitgelegd waarom ik ze een \'opmerking\' meegeef. \r\n\r\nAls ik de D-schijf met de Verkenner bekijk (Lijst- en Detailweergave) zie ik dat er ook sommige regels in [B][COLOR=\"Blue\"]blauwe letters [/COLOR][/B] (probleem 2) worden weergegeven. Is dat normaal?\r\n\r\n(Die D-schijf was oorspronkelijk ingericht voor het opslaan van de back-up. Toen ik de back-up op een externe harde schijf ging opslaan, ben ik begonnen andere dingen op D op te slaan. Die 51 GB wil je toch niet ongebruikt laten? Of is dat een verkeerde gedachtengang?) \r\n\r\nAls ik plaatjes of documenten zelf een naam geef, gebruik ik daarin nooit spaties. Maar soms heb ik wel eens een plaatje van internet gehaald en dat opgeslagen met de naam die het al had. Nu zie ik dat in sommige van die namen de spaties vanzelf zijn vervangen door \"20%\" (probleem 3). Dat ben ik lang geleden ook al eens tegengekomen, maar de laatste jaren zag ik dat nergens meer. Nu echter doet mijn computer dat zelf. Dit gebeurt ook op de C-schijf.\r\n\r\nWie o wie kan me helpen?
Link naar reactie
blauwe letters zou kunnen betekenen dat ze gecomprimeerd zijn/worden. Je geeft niet aan om wat voor bestanden het gaat.\n\nde \'vertaling\' van een spatie is \"20%\"; dat hoeft dus niet zo erg te zijn. Waarom het nu wel gebeurt in bestandsnamen, weet ik niet.\n\nIn de verkenner installeer je inderdaad geen talen, maar wordt wel taal gebruikt. Mogelijk dat Boodhaa daar op doelt. Taal installeer je ergens anders. Welke windows gebruik je?
Link naar reactie
Ik kan je geen garanties geven. Laat alleen weten wat het destijds bij mij was. En dat was onschadelijk.\nAls je het idee hebt dat er nog veel meer dingen gebeuren die je niet vertrouwt, dan is een hijacklog en/of MBAM scan misschien een idee? Neem aan dat je recent nog een virusscanner hebt gebruikt (actuele definities) en een firewall gebruikt?
Link naar reactie
Allicht kan je geen garanties geven. Ik heb Kaspersky Internet Security, die elke dag een update ophaalt. Gisteren daarmee een totale scan gedaan met de instellingen op \'automatisch\' (want ik heb er geen verstand van) en daarbij zijn volgens mij geen gekke dingen aangetroffen. Het lijkt me dat Kaspersky zelf actie onderneemt als er iets gedaan moet worden. De firewall van Windows staat aan.\r\nWat je schrijft voor over een \'hijacklog\' of \'MBAM-scan\' is voor mij bijna hetzelfde als de Japanse tekens waarmee ik dit item startte.
Link naar reactie
Dat probeerde ik zojuist. \r\nMet als gevolg dat ik [B][COLOR=\"Red\"]vuurrode[/COLOR][/B] waarschuwingsschermen kreeg van mijn Kaspersky. Kaspersky gaf vier mogelijkheden (waarvan ik geen schermopname kon maken!), met als aanbevolen actie dat ik de download in quarantaine zou plaatsen. Toen ik besloot dat te doen, vertelde een volgend geel scherm me, dat ook dit niet mogelijk is. Ik heb de acties dus afgebroken. \r\nIk vind dit eigenlijk zeer verontrustend.
Link naar reactie
Obelix: ik had de door dutch-online voorgestelde actie al uitgevoerd, voor ik jouw laatste reactie zag.\r\nDutch-online: Het werkte goed toen ik Kaspersky had uitgeschakeld. Vervolgens kwamen er toch veel vragen. Bij de (voorgestelde) snelle scan kwamen 7 items bovendrijven. Onderaan stond een knop: Verwijder geselecteerde. Dat heb ik dan maar gedaan. \r\nDaarna wordt de computer opnieuw opgestart en daar traden alweer nieuwe problemen op. Defender greep in en meldde dat een hele lijst van programma\'s niet kon worden gestart; waaronder Kaspersky.\r\nToen ik die weer handmatig had aangezet, heb ik opnieuw opgestart. Weer die melding van niet op te starten programma\'s. Toen heb ik MBAM verwijderd, en nog eens opgestart. Geen problemen meer met Defender.\r\nSnelle scan gedaan met Kaspersky en daar zag ik dat er nog steeds 6 items instonden als \'zeer gevaarlijk\'. Die waren er eerder ook en ik ging er toen van uit dat Kaspersky zélf actie zou ondernemen. Dat is kennelijk niet zo. Ik kwam er niet achter bij kaspersky. Dus ik weet niet wat ik ermee aan moet. Ik doe het lijstje hier maar bij, in de hoop dat jullie geduld nog niet op is.
Link naar reactie
Als ik de bestanden bekijk in bijlage, dan lijken dat allemaal reguliere programma\'s en begrijp ik niet waarom Kaspersky zo \"enthousiast\" reageert. Lijken dan eerder \' false positives\'. Welke editie/versie heb je? Virusdefinities ook helemaal up-to-date?\r\nWat staat er nog meer in de kolom gedetecteerd; een deel valt weg?\r\nLaat anders eens de betreffende bestanden scannen op [url]www.virustotal.com[/url].
Link naar reactie
Ik heb de scan nog een keer uitgevoerd. Er staan inderdaad nog meer items in. 13 Trojans die zijn verwijderd.\r\nEn als \"Gedetecteerd\" nog een paar. Ik stuur weer een plaatje mee. Nee, dat gaat niet, het is te groot.\r\n\r\nHet gaat om een netwerkaanval van 18-07-2009: Intrusion.Generic.OmniWeb.Alert etc.\r\neen Virus (!) van 17-10-2009: HEUR: Trojan.Script.Iframer.\r\nen Riscware 2 van 26-11-2009, vandaag dus: Riskware Suspicious driver installation.\r\n\r\nOnderaan staat wel: Alles desinfecteren, maar dat is grijs. Quarantaine.. is wel beschikbaar. Daarvoor moet ik misschien een map aanwijzen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...