Ga naar inhoud

blauw scherm


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hi \r\nAls ik de computer start zie ik dat het invullen van de laadblockjes onder de XP logo na 90% vullen stopt en naar de volgende sequency gaat. Na het laden van de video kaart is het scherm zwart met de cursor er op zo als gebruikelijk, Maar daar na in plaats van een korte flits bijft het blauwe scherm \r\nIs er een log bestand waar ik kan zien bij welk bestand het fout gaat? Of is er een andere manier hier achter te komen?. \r\n Ik heb de veilige modes gebruikt voor deze vraag \r\nVrg John
Link naar reactie
Je hebt logboeken (eventvwr.msc) bij Computer beheer.\n\nMaar als je in safe mode bent, kun je ook een systeemherstel uitvoeren naar een eerdere datum ?\nAls je geen toegang hebt tot systeemherstel dan open je een [I]command prompt met administratieve rechten[/I] (rechtsklik op de snelkoppeling en kies \"[I]Uitvoeren als...[/I]\") en typt in de opdrachtprompt:\n[B]c:\\windows\\system32\\restore\\rstrui.exe[/B]\n\n\nAls je precieser wilt weten waar het fout gaat (voordat je een systeemherstel doet) dan open je een opdrachtprompt, en typt:\n[B]MSCONFIG[/B]\nGa naar de tab \"[I]Opstarten[/I]\", en daar zie je de opstart-imtems, welke in normale modus extra geladen worden. Die zou je dan selectief kunnen uitschakelen om de slechterik op te sporen.\nJe zou kunnen beginnen met wat je je als laatst toegevoegd herinnert.
Link naar reactie
Ik ben net thuis en heb gezien waar het probleem zit. Ik had alles reeds gedaan wat je schreef behalve ik kon nergens het log boek vinden. Ik heb eventvwr.msc nu gevonden bij system32. Geen wonder dat ik het niet kon vinden met het zoek program en het system werkset. ik probeerde met *.lpg en *.txt en no luck.\r\n\r\n Na het plaatsen van mijn vraag heb ik de computer aan gelaten en was het scherm normaal toen ik thuis kwam. .Op nieuw gestart en na 20 min was het normale beelder .Ik heb zo ver gezien dat hij 10 minuten blijft hangen op zoek naar de google bestanden en dan nog eens zo lang naar de rest Voorlopig ben ik nog op zoek naar sommige bestanden. Google heb verwijdert en op nieuw geinstalleerd. Nou de volgende 10 minuten
Link naar reactie
Hi\r\n Alle problemen ziijn op gelost het neemt nu 1:45 min . Met behulp van eventvwr.msc heb ik bij de programma\'s die veel tijd namen de reden gevonden en deze ophelost door dat program waar naar gezocht werdt op nieuw te installeren..\r\nIk vraag my nu af waarom ik nooit op een forum dit gezien heb om een rtrage opstart te korrizeren met behulp van de log bestanden van eventvwr.msc\r\n\r\nBedankt voor je help\r\nJohn
Link naar reactie
[QUOTE=cerritos;497675]\nIk vraag my nu af waarom ik nooit op een forum dit gezien heb om een rtrage opstart te korrizeren met behulp van de log bestanden van eventvwr.msc\n\nBedankt voor je help\nJohn[/QUOTE]\nGraag gedaan hoor.\n\neventvwr.msc = event viewer = logboeken (in het Nederlands), en daar staat ook een snelkoppeling voor in je systeemwerkset of bij computer beheer.\n\nTja, waarom weten veel mensen niet dat er logboeken zijn.... :rolleyes:\nJouw ervaring kan iemand inmiddels op een idee brengen, denk je niet ? ;)
Link naar reactie
Ik heb de computer sneller gekregen door twee film programma\'s welke bijde naar het zelfde adres wilde op nieuw te installeren . Toen ik voor het eerst dreaweaver gebruikte op deze PC werkte de help funktie niet . Op de dreamweaver site zeiden ze\r\n start- uitvoeren - msconfig enter en dan services uitschakelen behalve windows installer. \r\n\r\nIk heb dit nu ook bij deze programma;s gedaan en het werkt. Het maakt een behootlijk verschil voorheen werkte beide progam\'s ook prima alleen achter af blijkt nu dat het opladen langer duurde.
Link naar reactie
[QUOTE=cerritos;499100]Ik kom net tot de ontdekking dat mijn beschikbare geheugen nu 150[B] Kb [/B]hoger is in plaats van 380 Kb nu 533 [B]KB[/B] Ik ben geen expert maar ging die 150[B] Kb[/B] verloren om dat de twee programma\'s een probleem veroorzaakte?[/QUOTE]\r\nKB ? Bedoel je geen MB ? Ik denk het wel.\r\n\r\nEn als het gaat om MB, ja, zoiets kan zo maar, al begrijp ik niet alles van de rest van je verhaal rond twee dezelfde programma\'s.\r\n\r\nHoeveel RAM (fysiek geheugen) zit er in je PC ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...