Ga naar inhoud

Behouden software na Windows7 upgrade


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Voordat ik mijn Vista Home Premium ga upgraden naar Windows7 wil ik even 2 dingen weten:\r\n\r\n- Blijft de vooraf geinstalleerde software behouden na een Windows7 Upgrade?\r\n- Klopt het dat, als je Windows 7 installeert, de licentie voor Vista vervalt?\r\n\r\nIk ben in het bezit van een Acer Aspire M3710 en heb de originele Acer recovery disks.\r\n\r\nBedankt voor jullie moeite.\r\n\r\nSD42
Link naar reactie
Het ligt er aan wat je wilt; met een upgrade behoudt je alle software die op je PC staat, Vista wordt in zijn geheel door Windows 7 vervangen; installatie duurt echter wel veel langer. \r\nIk ben het met Dutch Online eens om een schone instal te doen, weet je zeker dat er niks van Vista achter blijft op je PC.\r\n\r\nWat betreft de licentie, zoals ik eerder beweerde vervalt deze NIET, echter kan je niet een dual boot draaien met Vista en 7 die beide een eigen licentie hebben. (antwoord van MS)
Link naar reactie
[QUOTE]Voordat ik mijn Vista Home Premium ga upgraden naar Windows7 wil ik even 2 dingen weten:\r\n\r\n- Blijft de vooraf geinstalleerde software behouden na een Windows7 Upgrade?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, tenzij er programma\'s op staan die niet compatible zijn met win7, maar dat geeft ie voor het upgraden aan.\r\n\r\n[QUOTE]- Klopt het dat, als je Windows 7 installeert, de licentie voor Vista vervalt?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, bij een upgrade naar Win7 vevalt de licentie voor Vista.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;497260]Ja, tenzij er programma\'s op staan die niet compatible zijn met win7, maar dat geeft ie voor het upgraden aan.\r\n\r\n\r\n\r\nJa, bij een upgrade naar Win7 vevalt de licentie voor Vista.[/QUOTE]\r\n\r\nLicentie voor Vista vervalt NIET !, je kan alleen GEEN dualboot draaien met Vista en 7 die beiden een eigen licentie draaien (dit antwoord kreeg ik van Microsoft nav de vraag of je Vista licentie vervalt)
Link naar reactie
[QUOTE=arthur35;497261]Licentie voor Vista vervalt NIET !, je kan alleen GEEN dualboot draaien met Vista en 7 die beiden een eigen licentie draaien (dit antwoord kreeg ik van Microsoft nav de vraag of je Vista licentie vervalt)[/QUOTE]\r\n\r\nIk moet ook iets duidelijker zijn, de licentie vervalt niet als je beschikt over een Retail versie van Windows, hij vervalt wel als je beschikt over een OEM versie van Windows.
Link naar reactie
Ik begrijp uit jullie reacties dat de vooraf geinstalleerde software, mits compatibel met Windows7, blijft behouden. \r\n\r\nIk begrijp alleen niet helemaal wat er wordt bedoeld met de schone instal. Bedoelen jullie daarmee dat ik de hele zaak even moet formatteren, of is een schone instal toch iets anders?\r\n\r\nIn ieder geval bedankt voor jullie goede reacties.\r\n\r\nSD42
Link naar reactie
[QUOTE=SD42;497411]Ik begrijp uit jullie reacties dat de vooraf geinstalleerde software, mits compatibel met Windows7, blijft behouden. \r\n\r\nIk begrijp alleen niet helemaal wat er wordt bedoeld met de schone instal. Bedoelen jullie daarmee dat ik de hele zaak even moet formatteren, of is een schone instal toch iets anders?\r\n\r\nIn ieder geval bedankt voor jullie goede reacties.\r\n\r\nSD42[/QUOTE]\r\n\r\nJa, met een schone installatie wordt bedoelt dat je er niets van de oude Windows op de schijf blijft staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...