Ga naar inhoud

Windows 7 Upgrade


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik draai Vista SP1 op mijn notebook en wil nu m.b.v. de upgrade versie naar W7.\r\nVraag 1 - kan ik als evt spijtoptant weer eenvoudig terug naar Vista ( zoals bij IE8 de versie 7 automatisch wordt hersteld bij verwijdering van de IE8 ) of moet ik hiervoor eerst een volledige image maken met True Image ?\r\nVraag 2 - Als ik de Upgrade Advisor los laat op mijn notebook geeft ie aan dat True Image Home 2009 eerst zou moeten worden ge-update, echter volgens de site van acronis heb ik de laatste build voor mijn versie ( 12-NL-build9769 ). Hebben jullie ervaring met True Image met Windows 7 ?\r\nDank voor elke suggestie
Link naar reactie
Dank voor jullie input. Ik was denk ik een beetje geschrokken van het uitroeptekentje van de upgrade-advisor bij TrueImage omdat ik normaal zeker zo\'n update van vista naar W7 niet zou doen zonder een betrouwbare imagefile te hebben gemaakt. Ronnie99 geeft echter aan dat TrueImage2009 goed werkt met W7.\r\nWel heb ik op een acronis forum gelezen dat het mounten niet goed werkt en dat dat bij versie 2010 van TI is opgelost. \r\nWe gaan het er dus maar op wagen.
Link naar reactie
[QUOTE=arthur35;496610]Hoi,\r\n\r\nNog ff iets wat vele niet weten; als je windows 7 installeert VERVALT je licentie van Vista !, zo je dus terug willen dan moet je dus iets gaan verzinnen om je Vista licentie weer te activeren.\r\nDit verhaal is bevestigd door de computerzaak waar ik mijn 7 upgrade heb gekocht.[/QUOTE]\r\n\r\nEen licentie wat jij hebt aangeschaft, kan niet zomaar vervallen ?\r\n1. Het kan niet vervallen wat jij heb deze aanschaft.\r\n2. Hier wordt niks van aangegeven bij de installatie dus dit is niet rechtsgeldig.\r\n3. Er is tevens een upgrade uit te voeren als schone installatie dan kun je dit probleem ook niet krijgen.\r\n\r\nWat gaf die computerzaak dan als reden ? zou dit wel erg vreemd vinden.
Link naar reactie
Er wordt nogal eens afgegeven op Microsoft , maar nu ik zie hoe simpelweg door het inschuiven van een dvd-tje mijn Vista notebook vol met diverse programma\'s waaronder mijn oude wordperfect 9 naadloos en in minder dan een uur werd omgeturnd naar W7 dan moet ik zeggen chapeau voor MS !!!!\r\nVerder is het me nu al wel duidelijk dat ik niet naar Vista terug zal gaan, dus dank aan allen voor het meedenken maarik ben er zo wel uit.
Link naar reactie
Ik wilde toch even mijn gestelde probleem m.b.t. TrueImage 2009 afmaken. Ik had namelijk enkele dagen terug formeel Acronis gevraagd of deze versie compatibel was met W7 of niet en ik kreeg zojuist door dat dit NIET zo is. Binnenkort krijg ik (en natuurlijk anderen ook) een aanbod versie 2010 te kopen tegen gereduceerd tarief en uiteraard is die wel goed voor W7.\r\nMerkwaardig is wel dat ik gisteren dacht van de Live download site de Mail en de Galery te krijgen en tot mijn schrik werd het een eindeloze download en had ik uiteindelijk ook Messenger en tig andere Live progjes gekregen die ik allemaal niet wil.\r\nHierop heb ik de image teruggezet die ik net hiervoor had gemaakt met TrueImage 2009 en dat is perfect gelopen en ben ik dus gelukkig dat Live gebeuren weer kwijt.\r\nGraag hoor ik de ervaring van anderen met TI 2009 onder W7
Link naar reactie
[QUOTE=chestertjuh;496832]Een licentie wat jij hebt aangeschaft, kan niet zomaar vervallen ?\r\n1. Het kan niet vervallen wat jij heb deze aanschaft.\r\n2. Hier wordt niks van aangegeven bij de installatie dus dit is niet rechtsgeldig.\r\n3. Er is tevens een upgrade uit te voeren als schone installatie dan kun je dit probleem ook niet krijgen.\r\n\r\nWat gaf die computerzaak dan als reden ? zou dit wel erg vreemd vinden.[/QUOTE]\r\n\r\nNa wat rond gevraag te hebben bij Microsoft moet ik idd mjn verhaal over de Vista licentie bijstellen.\r\n\r\nDe Vista licentie houdt je gewoon; je zou dus zonder probleem eventueel terug kunnen naar Vista.\r\n\r\nWat wel zo is , is het feit dat je GEEN dual boot kunt draaien met Vista & 7 met ieder een eigen licentie\r\nMicrosoft gaf ook aan dat dit verhaal een eigen leven is gaan lijden en al vele vragen hierover heeft gehad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...