Ga naar inhoud

Langzaam afsluiten XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een probleem met het afsluiten van windows. Het duurt soms wel 5 minuten voor ik het keuzescherm van afsluiten/opnieuw opstarten in beeld krijg. na het maken van de keuze sluit de computer wel normaal af. In de tussen tijd kan ik ook niks met de computer. Muisaanwijzer verandert in een zandloper en ik kan niks aanklikken. Iemand enig idee wat er aan de hand is?\r\nWerk met een dualboot van XP en Ubuntu.\r\n\r\nciao,\r\nGMA
Link naar reactie
Nog even ter aanvulling, heb net een schone installatie van XP erop gezet. Alle hardware werkt gewoon goed, Geen problemen in apparaatbeheer. Over het afsluiten in taakbeheer heb ik wel een opmerking. Heb op de nieuwe installatie MSE als virusscanner geïnstalleerd. Valt me op dat deze nogal wat gebruikt. Moet zeggen dat het verder een snel programma is wat het systeem niet vertraagd tijdens scannen. Na het sluiten van dit programma kon ik snel afsluiten. Zou dit hem nou zijn? handig om hem er eens af te gooien en een andere scanner (avira had ik) te proberen?
Link naar reactie
[QUOTE=gma;496686]Nog even ter aanvulling, heb net een schone installatie van XP erop gezet. Alle hardware werkt gewoon goed, Geen problemen in apparaatbeheer. Over het afsluiten in taakbeheer heb ik wel een opmerking. Heb op de nieuwe installatie MSE als virusscanner geïnstalleerd. Valt me op dat deze nogal wat gebruikt. Moet zeggen dat het verder een snel programma is wat het systeem niet vertraagd tijdens scannen. Na het sluiten van dit programma kon ik snel afsluiten. Zou dit hem nou zijn? handig om hem er eens af te gooien en een andere scanner (avira had ik) te proberen?[/QUOTE]\r\n\r\nIn welk opzicht gebruikt MSE bij jou veel? Als je het over het geheugen hebt, ik heb het zojuist op 3 pc\'s even gechecked en daar bleek MSE tussen de 1,5MB en 6MB geheugen te gebruiken. Een schijntje dus....\r\nHeb je toevallig HP apparatuur aan de pc hangen? Zo ja, koppel deze eens los en kijk dan eens of de pc sneller afsluit.
Link naar reactie
Hoi,\nNee het ligt niet aan processen zo te zien. MSE gebruikt hier 50 mb ongeveer. Maar is niet het probleem.Er draaien verder ook weinig processen, gemiddeld zo rond de 30. Verder heb ik geen HP printer oid eraan hangen. Heb wel een externe harde schijf, maar deze ook al los gehad en geen verandering. Valt me trouwens op dat het alleen is als de computer langer dan een uur heeft aangestaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...