Ga naar inhoud

printer problemen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden heb ik eens Ubuntu geprobeerd en het werkte allemaal perfect en ik was er ook tevreden over alleen kwam ik een groot probleem tegen. Ik heb een all in one printer van Lexmark nl een X6570 en deze kan niet onder Ubuntu worden geinstalleerd omdat er geen driver voor beschikbaar is en Lexmark support geen Ubuntu/Linux.\r\nDaar ik toch wel regelmatig een print,scan en/of copie wil maken ben ik dus weer terug gegaan naar XP. Ik heb heel het internet doorzocht maar geen oplossing gevonden behalve de kreet een nwe printer kopen. Weet iemand een oplossing?
Link naar reactie
Ook geen (standaard-)driver in Ubuntu beschikbaar?\r\n\r\nAls er echt geen driver is, dan is het heel simpel: dan kun je die betreffende printer niet gebruiken. Scannen gaat wellicht wel via TWAIN of soortgelijk; kopie maken heb je geen computer bij nodig, maar printen heb je toch echt een driver voor nodig. Nieuwe printer kopen dan maar? Of toch maar bij Windows blijven, dat heeft kennelijk toch z\'n voordelen...
Link naar reactie
Lexmark is inderdaad een vrij beroerde printerkeuze als je Linux wilt gebruiken: je komt daar niet echt verder mee. Er is gewoon simpelweg geen driver voor.\n\nIk snap dat je terug bent gegaan naar XP. Als je toch ook Linux wilt gebruiken: er is een programma dat heet virtualbox: het is gratis en installeert een virtuele machine waarin je naar hartenlust met Linux kunt spelen. [url]www.virtualbox.org[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...