Ga naar inhoud

Windows7 wil niet booten-diskettes?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=burgkop;497818]Computer zoon nu als volgt aangesloten, met 2 fijne flatkabels\r\nIDE 1 -- HD als CS in het midden en de dvd brander als Master op het einde.\r\nIDE 2 -- CD rom (is ook een brander zie ik nu) als slave in het midden en DVD-rom als MASTER op het eind.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHier ga je weer de mist in: de HD wordt door de CS op de middelste connector als master ingesteld. Een DVD brander als master op het eind van de kabel geeft nu dus conflicten.\r\nWaarom doe je niet het makkelijkste wat er is: stel de HD d.m.v. de jumper in als master en de dvd brander als slave.
Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote=Hans60;497865]Hier ga je weer de mist in: de HD wordt door de CS op de middelste connector als master ingesteld. Een DVD brander als master op het eind van de kabel geeft nu dus conflicten.\nWaarom doe je niet het makkelijkste wat er is: stel de HD d.m.v. de jumper in als master en de dvd brander als slave.[/quote]\n \nIets verderop staat dit, het is ook nooit goed :p :\n \nHet is nu HD als CS met CD brander als master (wordt toch zelden gebruikt)\nen IDE2 - dvd brander als slave en dvd rom als master\n\nZodra ik die HD als master ga zetten en de andere als slave, heb je het probleem met een bootable WinXP, dat je niet de regel in beeld krijgt om een topets te klikken als je wilt booten vanaf dvd.\nHij gaat dan gelijk configuratie nalopen en installeren.\nGaat hij dan onderweg herstarten om de installatie af te maken, gaat hij weer gelijk Configuratie controleren en opnieuw installeren.\n \nZeg maar het zelfde als als je weer klikt op de regel om vanaf cd te installeren, wat je maar 1x moet doen.\nVandaar.
Link naar reactie
De manual:\n[url]http://www.asrock.com/MB/manual.asp?Model=M3A790GXH/128M[/url]\nJe ziet in ieder geval waar het front panel op het mobo moet zitten:\n[ATTACH]14749[/ATTACH]\n[ATTACH]14750[/ATTACH]\nOf je er iets mee kan weet ik niet, maar in het BIOS kan je bij \"[I]Advanced settings - Chipset configuration - Front panel control[/I]\" het front panel op Enabled zetten.\n[ATTACH]14751[/ATTACH]\nDat is een beetje blind advies, want welk soort panel jij in de kast hebt weet ik niet, en staat er ook meestal niet op. Gewoon proberen.\n\n(Je ziet daar dus ook dat HDMI ondergebracht is onder de settings van de grafische adapter, dat wist ik echt niet :oops: \nIk neem aan dat jij eigenlijk al die plaatjes wel kent)
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497872] ....[URL=\"http://Ik\"]Ik[/URL] neem aan dat jij eigenlijk al die plaatjes wel kent)[/quote]\n \nBedankt voor de genome moeite, hoe hang je die plaatjes er zo duidelijk aan?\n \nInderdaad. staat dit ook in het boekje, was ik al mee bezig geweest samen met ASRock overigens.\nIk heb het nooit aan de praat gekregen.\nUiteraard staat het in de bios aan.\nMaar in die geluidsmenuutjes zitten ook zoveel instellingen.\nBen al blij dat ik \'gewoon\' geluid heb, achterkant.\nDat stekkertje van het front heeft ook losse stekkertjes, dus 2 manieren van aansluiten.\nBen daar verder niet mee bezig geweest sinds ik op HDMI zit.\nKan ik nog eens proberen, maar is een hele onderneming hier, wil ik even mee wachten als ik wat van A-Open hoor, als je al wat verneemt, want er zit niet duidelijk een importeur hier zo te zien.\n \nTrouwens valt het nu op, via de koptelefoon (achterkant) dat het geluid (mp3) niet constant op een hoogte is.\nIk bedoel dus niet dat het ene liedje harder is dan de ander, nee, het liedje zelf.\nDat is zoewel in Mediaplayer als in VLC.\nOver de speakers valt het niet zo op, maar op de koptelefoon wel.\nTerwijl het op de nadere computer wel goed is.\nVreemd weer.\nDrivers er opnieuw op heeft ook geen nut gehad.\nZou dat door een codec komen?\nMaar ja VLC heeft dat niet zo nodig, werkt gelijk.
Link naar reactie
Hoe zulke plaatjes ? Gewoon Printscreen van een .PDF pagina, en in Photoshop netjes uitknippen, en dan de JPG compressie zo variëren dat de bestandsgrootte net onder 97 kb zit.\r\n\r\nIk begrijp het verhaal van \"[I]laat maar, ik heb het geluid wat ik nodig heb....[/I]\".\r\n\r\nDat vreemde geluid ? Hmm, CODEC meestal, maar veel control panels van geluidsadapters hebben een \"ambiënt\" (omgevings) afdeling waarbij je allerlei geluidseffecten toevoegt, zoals badkamer, Mickey Mouse of weet ik veel wat. Misschien staat zo\'n ding aan.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497990]Hoe zulke plaatjes ? Gewoon Printscreen van een .PDF pagina, en in Photoshop netjes uitknippen, en dan de JPG compressie zo variëren dat de bestandsgrootte net onder 97 kb zit.\n \nIk begrijp het verhaal van \"[I]laat maar, ik heb het geluid wat ik nodig heb....[/I]\".\n \nDat vreemde geluid ? Hmm, CODEC meestal, maar veel control panels van geluidsadapters hebben een \"ambiënt\" (omgevings) afdeling waarbij je allerlei geluidseffecten toevoegt, zoals badkamer, Mickey Mouse of weet ik veel wat. Misschien staat zo\'n ding aan.[/quote]\n \n \n \nIk zit steeds plaatjes als bijlage te plaatsen, als ik wat duidelijk wil maken en moet dan onder de 20 kb blijven.\nIs dan vaak onleesbaar, althans niet zo scherp of weer te klein.\nIk gebruik geen Photoshop, mij te ingewikkeld.\nIk doe het met EasyResize.\nMisschien is er wat handiger voor?\n \nIk weet wat je bedoeld, met die geluiden, dat heet hier Geluidseffect, maar dat staat op Geen. Klinkt toch wel het best.\n \nASRock maar eens vragen.
Link naar reactie
Ik plaats ze ook als bijlage, zodat ze een deel van het forum blijven, en niet extern geladen hoeven worden.\nBijlage als [B].JPG[/B] mag max. [B]97kb[/B] zijn (Paperclipje) ;)\nDe rest van de beeldformaten zoals BMP of PNG maar 19,5 kb.\n\nEasyResize ken ik allemaal niet.\n\nDeze zien er met een vier-klik benadering makkelijk uit:\n[url]http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/download-image-resizer.php[/url]\n[url]http://www.bestfreewaredownload.com/freeware/k-jpg-compression-t-free-pixresizer-freeware-tlkvlkyn.html[/url]\n\nWel onthouden voor het forum: Max. 600 hoog OF max 800 breed. Dat is voor de 1024x768 gebruikers.\n\nGenoeg off topic.\nMaar ja, on topic heb nu ik geen antwoorden :(
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;498034]Ik plaats ze ook als bijlage, zodat ze een deel van het forum blijven, en niet extern geladen hoeven worden.\nBijlage als [B].JPG[/B] mag max. [B]97kb[/B] zijn (Paperclipje) ;)\nDe rest van de beeldformaten zoals BMP of PNG maar 19,5 kb.\n \nEasyResize ken ik allemaal niet.\n \nDeze zien er met een vier-klik benadering makkelijk uit:\n[URL]http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/download-image-resizer.php[/URL]\n[URL]http://www.bestfreewaredownload.com/freeware/k-jpg-compression-t-free-pixresizer-freeware-tlkvlkyn.html[/URL]\n \nWel onthouden voor het forum: Max. 600 hoog OF max 800 breed. Dat is voor de 1024x768 gebruikers.\n \nGenoeg off topic.\nMaar ja, on topic heb nu ik geen antwoorden :([/quote]\n \nEn weer vriendelijk bedankt, ga ze zeker eens bekijken, kan zijn dat ik ze heb, sla zoveel van die zooi op, weet heel vaak niet meer wat ik heb, omdat je de naam niet meer weet.\n \nNiets meer ontopic???\nIk bedenk wel wat, ben momenteel bezig met overzetten mijn \'oude\' spullen naar kast van moeders.\n---\nWat zou voor mijn systeempje eigenlijk een betaalbare goede \'supersnelle\' grafische kaart zijn?
Link naar reactie
Met die resizers kan je niet delen uit een afbeelding halen (selecteren), maar als je een printscreen doet (of Alt+Printscrn voor [I]alleen[/I] het actieve venster) dan kan je die wel in Paint laden (Plakken), en daar met het selectie gereedschap een gewild stukje selecteren, en dan \"Kopiëren\" en \"Nieuw- Plakken\", en dan opslaan als een .BMP.\nDaarna openen met zo\'n resizer en op de gewenste [B]pixel[/B]-formaat en bestandsgrootte brengen, en opslaan als .JPG.\n\n\nNee, ik weet lekker geen goedkope super-grafische kaart :-P
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;498131]Met die resizers kan je niet delen uit een afbeelding halen (selecteren), maar als je een printscreen doet (of Alt+Printscrn voor [I]alleen[/I] het actieve venster) dan kan je die wel in Paint laden (Plakken), en daar met het selectie gereedschap een gewild stukje selecteren, en dan \"Kopiëren\" en \"Nieuw- Plakken\", en dan opslaan als een .BMP.\nDaarna openen met zo\'n resizer en op de gewenste [B]pixel[/B]-formaat en bestandsgrootte brengen, en opslaan als .JPG.\n \n \nNee, ik weet lekker geen goedkope super-grafische kaart :-P[/quote]\n \nDat is dan gedeeltelijk de oude manier.\nMaar hoe krijg je een plaatje onder je tekst geplakt?\n---\nGoedkope kaart, waar staat dat? :D\n \nBetaalbaar is net \'iets\' meer dan goedkoop ;)
Link naar reactie
In het venster van \"[I]Reageer op dit onderwerp[/I]\" zie je boven het tekstveld een \"paperclipje\" [ATTACH]14754[/ATTACH] ([I]Beheer bijlagen[/I]). Klik daarop, klik \"[I]Beheer Bijlagen[/I]\", [I]blader[/I] naar je .JPG van minder dan 97 KB, kies \"[I]Uploaden[/I]\" (let op dat het aanvaard wordt), ga terug naar je tekst, en zet je cursor in de tekst op de plaats waar het plaatje moet komen, klik op het het paperclipje, en kies die afbeelding.\n\nGoedkoop is goed-koop. en vanzelf-sprekend ook al betaalbaar.\nBij enkel [I]betaalbaar[/I] moet je zoveel vragen stellen, zoals \"[I]Wat is.....[/I]\"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...