Ga naar inhoud

Windows7 wil niet booten-diskettes?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=erikdenhouter;497674]Misschien kan je de TV/monitor resetten ? Die heeft inmiddels misschien te veel van je installatie-oorlog gezien, en is in slaap gevallen of buiten bewustzijn geraakt :p[/quote]\nHeb toevallig een samsung even aangesloten, zelfde resultaat, op HDMI geen geluid.\nVGA wel.\nHet gekke is dat op de samsung de HDMI audio dezelfde aansluiting is (blauw) als die van VGA.\nDat snap ik dan even niet.\nOp de computer blijft het dezelfde aansluiting - ik heb het even over de groene aansluiting, de andere gebruik ik niet, alleen koptelefoon.\nOp de Mirai moet ik het geluidskabeltje ompluggen naar HDMI of VGA, ligt aan de aansluiting, groen of blauw - op HDMI heeft het ook gewerkt - aan de komputerkant wordt er niets veranderd.\n \nDe samsung heeft dus 1 aansluiting voor beide, alleen bij VGA heb ik geluid gehoord.\n \nKomen er uit de groene uitgang, aan de computer, dan 2 verschillende signalen door het zelfde kabeltje?\n \nEr moet dan blijkbaar ergens iets niet goed staan op mb ( Asrock - M3A790GXH/128M ) ik zou niet weten wat ik heb uit/om gezet omdat het opeens niet meer werkt. vga dus wel al doet de Mirai daar vandaag ook een raar mee, als ik hem daarop zet schakeld tv/monitor uit, zal vannacht even van stroom laten.
Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

HDMI, zal toch wel een driver kwestie of instelling van je geluids-adapter zijn ?\nApparaatbeeher zonder waarschuwingen ?\n\nLaatste chipsetdrivers installeren, en dan de laatste geluidsdrivers.\n(Zorg ook voor de laatste video-drivers)\n\nVerder lees ik dat je bij je video of display opties (rechtsklik bureaublad) ook kan kiezen voor digitale output, en dat daarmee HDMI aan het werk te krijgen is.\n\n\nMeer idee heb ik daar niet bij, want dit is allemaal buiten mijn budget.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497679]HDMI, zal toch wel een driver kwestie of instelling van je geluids-adapter zijn ?\nApparaatbeeher zonder waarschuwingen ?\n \nLaatste chipsetdrivers installeren, en dan de laatste geluidsdrivers.\n(Zorg ook voor de laatste video-drivers)\n \nVerder lees ik dat je bij je video of display opties (rechtsklik bureaublad) ook kan kiezen voor digitale output, en dat daarmee HDMI aan het werk te krijgen is.\n \n \nMeer idee heb ik daar niet bij, want dit is allemaal buiten mijn budget.[/quote]\n \nNee geen uitroeptekens.\nOm niet lekker van te worden, maarrr toch geluid.\nOmdat je dat schreef van die drivers, toch nog verder gaan denken, voor mij weer onlogisch omdat Mediaplayer dapper zat af te spelen en ik de speakertjes had staan zonder foutmelding.\n \nNormaal gebruik ik het geluid nooit, alleen eens muziek afspelen.\nMaar ik vond het toch gek dat ik wel de computergeluiden hoorde.\nDenk probeer ik VLC eens, waarchtig gelijk geluid. niet aan voorkant kast.\nWel via monitor.\nKlaar dan zit er toch muziek in.\nNormaal als iets niet afgespeeld kan worden krijg je een Codec melding.\nKreeg ik dus niet.\nPaar andere codecs geprobeerd, niets.\nMoest er wel de oude afgemikt worden, toen kreeg je wel die melding dat er een codec nodig is, ja, toen wel.\nEen stel geprobeerd.\nDeze deed het : sld.codec.pack.2.2\nK-Lite ook weer niet.\n \nWelke kun je nu het beste gebruiken voor de Mediaplayer in XP en Win7?\n \nAan front van de kast nog geen geluid.\n \nDus andere lezers, bij geluidafspeel problemen en je kunt het niet vinden, terwijl alles goed lijkt te werken, probeer VLC eens.\nAls die het ook niet doet is er wat aan de hand.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;497722]Ondertussen moet je natuurlijk wel de juiste speakers activeren ,dus voor en achter gelijk dat zal niet echt lukken.:rolleyes::rolleyes:;):D[/quote]\nOK, maar maakt niet zoveel uit omdat er niets wordt gebruikt.\nAlleen line uit, net als van oude computers.\nDaar staat altijd geluid op, gewoon stereo.\nSpeakers niets aangesloten, omdat ik het niet gebruik, alleen koptelefoon, draadloos, via de achterkant dus niet via de voorkant want dat heeft nog nooit gewerkt.\nMaar zo je kon lezen werkte het geluid weer bij HDMI.
Link naar reactie
Computer zoon nu als volgt aangesloten, met 2 fijne flatkabels\nIDE 1 -- HD als CS in het midden en de dvd brander als Master op het einde.\nIDE 2 -- CD rom (is ook een brander zie ik nu) als slave in het midden en DVD-rom als MASTER op het eind.\nDrive letters aangepast zodat alles op volgorde onder elkaar staat.\n \nBooten blijft een probleem met Vista en Win7.\nWaarom dat toch niet gaat snap ik niet, hij is dan een poos aan het rommelen, net of ie het niet kan lezen en gaat dan naa een minuut of zo gewoon het oude OS opstarten.\nOp de andere computers werken ze zonder enig probleem.\nXP gaat wel, nu ook op alles.\nIk vind het wel goed, win7 staat erop, via XP.\nIk moet nog zien dat heterop blijft, want snel is het natuurlijk niet met een prestatie van 1.0\nEr zit 2x DDR 400 512mb in, moet ie eiegenlijk 2 reepjes bij doen, maar denk niet dat ie er nog iets aan gaat uitgeven, gebruikt altijd laptop.\nDenk dat hij het eens wil uitproberen om dan op de laptop Vista te vervangen voor Win7.\n \nAllemaal weer bedankt voor het meedenken. ;)
Link naar reactie
Ik bedoelde het als front-aansluiting voor de geluidsuitgang, want of het een hoofdtelefoon is of speakers, ik gebruik die door elkaar, zonder onderscheid.\r\nMijn front \"hoofdtelefoon\" uitgang zit aan mijn box-ingang, en mijn hoofdtelefoon zit achter in de speaker uit ;)\r\n\r\nAlleen.... ik moet wel ff liegen tegen de \"[I]Jack Sensing[/I]\" (AudioESP in Soundmax), want als het vraagt \"[I]Wat heb jij in dat gat gestopt...? :^) [/I]\" en ik vertel hem de waarheid, dan sluit dat Jack Sensing voor straf [I]alle[/I] geluid uit :D
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;497818]Computer zoon nu als volgt aangesloten, met 2 fijne flatkabels\r\nIDE 1 -- HD als CS in het midden en de dvd brander als Master op het einde.\r\nIDE 2 -- CD rom (is ook een brander zie ik nu) als slave in het midden en DVD-rom als slave op het eind.\r\nDrive letters aangepast zodat alles op volgorde onder elkaar staat.[/QUOTE]\r\nHier snap ik helemaal niets van.\r\nJij sluit hier vier disks tegen ALLE regels in aan, en het werkt nog gedeeltelijk ook :confused:\r\n\r\nDe regel is:\r\nOF je werkt met CS op[B] beide[/B] drives aan een IDE kabel.\r\nOF je gebruikt één Master en één Slave op een IDE kabel.\r\n\r\nMaar het laatste is het zekerst, omdat nog wat oudere drives niet goed met CS om gaan.\r\n\r\nEn zo\'n verhaal is hier al een paar maal verteld, maar je blijft maar maffe combinaties maken met Master en CS op één IDE kabel.\r\nEn echt, dat hoort volgens mij niet. :rolleyes:\r\n\r\nTwee Slaves op één kabel.... hmmm het moet niet gekker worden.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;497821]Harddisc en Brander op dezelfde Ide kabel dat vraagt toch om problemen\n \nGewoon die CD brander eraf en daar de DVD brander voor in de plaats,\n \ndus alleen de Harddisc op Ide 1 en dan aan het einde van de kabel.[/quote]\npff, ook weer niet goed? :confused:\nNou, kijk, het heeft jarenlang gewerkt, en er is heel wat gebrand met die brander.\nMaar goed ik ben nog even aan het zoeken geweest, toch een flatkabel gevonden, ook fijn, die een pietsie langer is. (de ingebouwde volgorde moest zo blijven)\nMijn ronde kabels werken wel lekkerder hoor, is een heel verschil.:D\nIk had hem er ook uitgemikt die cd brander.\nMaar goed nu verander ik het niet meer, zal morgen toch wat branden.\nHet is nu HD als CS met CD brander als master (wordt toch zelden gebruikt)\nen IDE2 - dvd brander als slave en dvd rom als master\nDVD rom wordt het meest gebruikt.\nHopelijk is iedereen nu tevreden, ben ik het ook ;)
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497827]Hier snap ik helemaal niets van.\nJij sluit hier vier disks tegen ALLE regels in aan, en het werkt nog gedeeltelijk ook :confused:\n \nDe regel is:\nOF je werkt met CS op[B] beide[/B] drives aan een IDE kabel.\nOF je gebruikt één Master en één Slave op een IDE kabel.\n \nMaar het laatste is het zekerst, omdat nog wat oudere drives niet goed met CS om gaan.\n \nEn zo\'n verhaal is hier al een paar maal verteld, maar je blijft maar maffe combinaties maken met Master en CS op één IDE kabel.\nEn echt, dat hoort volgens mij niet. :rolleyes:\n \nTwee Slaves op één kabel.... hmmm het moet niet gekker worden.[/quote]\nOeps dat heb ik natuurlijk verkeerd opgeschreven, even verbeteren.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497827]Hier snap ik helemaal niets van.\nJij sluit hier vier disks tegen ALLE regels in aan, en het werkt nog gedeeltelijk ook :confused:\n \nDe regel is:\nOF je werkt met CS op[B] beide[/B] drives aan een IDE kabel.\nOF je gebruikt één Master en één Slave op een IDE kabel.\n \nMaar het laatste is het zekerst, omdat nog wat oudere drives niet goed met CS om gaan.\n \nEn zo\'n verhaal is hier al een paar maal verteld, maar je blijft maar maffe combinaties maken met Master en CS op één IDE kabel.\nEn echt, dat hoort volgens mij niet. :rolleyes:\n \nTwee Slaves op één kabel.... hmmm het moet niet gekker worden.[/quote]\nNou, ik zal je zeggen dat ik ook nooit een CS instelling heb gebruikt.\nAltijd zoals iedereen, een master en een slave op een kabel.\nDie CS instelling is van Siemens en zover ik mij kan herinneren zat er af fabriek 1 (een dus) flatkabel in en een DVD rom.\nDe DVD brander is er later bij gekomen maar de cd brander gelijk erbij gezet uit de toen oude computer.\nEn het heeft altijd prima gewerkt, vandaar.\nDus de combinaties die ik maak zijn dus volgens mij niet maf.:D \nIk probeer alles uit, maar als het ene niet werkt wat normaal zou zijn (wat doe ik niet normaal dan?) en het andere wel, wat niet gangbaar is, dan kies je toch voor de laatste denk ik.\nIk heb overigens ook de HD apart gehad en de dvd roms per stuk als master op de andere ide gezet, dus 1 tegelijk, gewoon om te proberen, je moet toch wat nietwaar?\nOok dan niet booten met Vista en Win7, ja dat is belachelijk.\nMaar ik heb het vaker geschreven, hier gebeuren altijd rare dingen, kijk ik niet meer van op.:p\n \nEnn we moeten wat te schrijven hebben, is toch de hobby?
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;497836]\r\nDe DVD brander is er later bij gekomen maar de cd brander gelijk erbij gezet uit de toen oude computer.\r\nEn het heeft altijd prima gewerkt, vandaar.\r\nDus de combinaties die ik maak zijn dus volgens mij niet maf.:D \r\nIk probeer alles uit, maar als het ene niet werkt wat normaal zou zijn (wat doe ik niet normaal dan?) en het andere wel, wat niet gangbaar is, dan kies je toch voor de laatste denk ik.[/QUOTE]\r\nAls dat maar niet voor die ene specifieke drive geldt.\r\n\r\nNou ja, als je tevreden bent is er niets meer waarom je nog een keertje omspitten moet riskeren.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;497828]En dat alles om de drive letters op eigen ??? volgorde te krijgen[/quote]\nDriveletters heeft iedereen toch graag in een eigen volgorde, lijkt mij tenminste logisch.\nAls het niet kan ok dan gaat het niet.\nEn heb je niet een voorkeur waar je een drive plaatst?\nIk wel hoor.\nIn mijn computer, die laag staat, moet de meest gebruikte drive bovenin en de minder gebruikte lager, is toch logisch?\nBij mij wel.\nDit betekend wel dat je de (Flat) kabels misschien raar moet leggen, van helemaal onderin de kast (ik had eerder een BIG tower, was helemaal een ellende) tot bovenin.:confused:\n \nLeuk om te vertellen dat ik daar ook maar 2 IDE aansluitingen had maar 5 dingen erop.\nEen extra schijf kon ik gebruiken door er een schakelaar tussen te fabriciren, of de een of de ander, dus steeds niet meer dan 4.\nMoet je ook niet vragen hier of dat werkt, krijg je waarschijnlijk nee te horen.\nHeeft ook jaren gewerkt.\nWas uiteraard niet ideaal, maar kwam meer door de kleine IDE schijven van toen en ik wilde het uitproberen.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497837]Als dat maar niet voor die ene specifieke drive geldt.\n \nNou ja, als je tevreden bent is er niets meer waarom je nog een keertje omspitten moet riskeren.[/quote]\nUiteraard altijd een master en een slave op een kabeltje.\nniet 2x hetzelfde, dat weet bijna iedereen.\nVroeger, in het begin van Windows 95 (heb je die nog gebruikt?) maakte ik wel de fout om ze op de verkeerde plek aan te sluiten.\nDus de slave aan het eind en de master in het midden.\nUiteraard met kabels waar niets op stond,\nHet werkte dan of wel of niet, en als het niet goed ging wisselde je de kabel, na een hoop gezoek en geprobeer.\nToen wist je die dingen niet, mede omdat je toen nog geen internet had, ik tenminste niet.\nBrander en HD op een kabel is al jaren geen goed idee en ook niet mijn voorkeur.\nMaar als het net niet uit komt met je kabel, probeer je het toch, niet dan.\nIk heb dat wel eerder gehad hoor met mijn Pentiums 2/3, heeft altijd gewerkt.\nUiteraard een slave en een master.\nIn die tijd brandde je niet zoveel.\nMijn eerste CD brander was nog 850 piek. en ook dure schijfjes.\nToen was het nog zeldzaam een computer :D
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497822]Ik bedoelde het als front-aansluiting voor de geluidsuitgang, want of het een hoofdtelefoon is of speakers, ik gebruik die door elkaar, zonder onderscheid.\nMijn front \"hoofdtelefoon\" uitgang zit aan mijn box-ingang, en mijn hoofdtelefoon zit achter in de speaker uit ;)\n \nAlleen.... ik moet wel ff liegen tegen de \"[I]Jack Sensing[/I]\" (AudioESP in Soundmax), want als het vraagt \"[I]Wat heb jij in dat gat gestopt...? :^) [/I]\" en ik vertel hem de waarheid, dan sluit dat Jack Sensing voor straf [I]alle[/I] geluid uit :D[/quote]\n \nDus je jokt tegen je computer!!!!!!\nJa, dan is het vragen om moelijkheden, vandaag of morgen pakt ie je :D
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497721]Welke geluidsadapter zit er op dat moederbord ?[/quote]\nHeb je hier wat aan? :\n \nMoederbord : ASRock M3A790GXH/128M\nChipset : AMD 790GX\nProcessor : AMD Phenom II X4 965 @ 3400 MHz\nFysiek Geheugen : 8192 MB (4 x 2048 DDR3-SDRAM )\nVideokaart : ATI Radeon HD 3300 Graphics \nHarde Schijf : SAMSUNG (500 GB)\nHarde Schijf : WDC (1000 GB)\nDVD-Rom Station : TSSTcorp CDDVDW SH-S223L\nDVD-Rom Station : JLMS XJ-HD163\nMonitor Type : NEX_T22R02 - 22 inches\nMonitor Type : SONY SONY TV - 23 inches\nNetwerkkaart : RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter\nBesturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3\nDirectX : Versie 9.0c (maart 2009)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...