Ga naar inhoud

Windows7 wil niet booten-diskettes?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=erikdenhouter;496990]Gek idee, maar zou het een probleem met het geheugen kunnen zijn ? Want elke setup maakt een flinke RAM-schijf in het geheugen aan, alleen elke versie een andere / grotere ?\n \nEven proberen de modules te wisselen ?[/quote]\nIk heb ze er toevallig wel uitgehad omdat ik de HD hoger wilde plaatsen.\nMaar weer op dezelfde plek terug gezet.\nZal ze straks eens wisselen, ben nu bezig XP erop aan het zetten.
Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Omwisselen maakt niet uit.\nHet is overigend 2x DDR 400 geheugen, a 512 mb.\nMaarrr opgelet, ik ben nu 7 aan het installeren.\nEven afwachten hoe het loopt natuurlijk.\nIk had eerst XP er weer opgezet daarna die 7 erin, ik wilde Upgraden, maar zei ik al, dat gaat niet.\nBen in die mappen aan het zoeken gegaan en kwam ergens een setup bestandje tegen.\nAangeklikt en begon zowaar te lopen.\nWel een anders scherm dan ik normaal heb, maar ja als het uiteindelijk lukt is het ook goed.\nMaar waarom het zo moet, ik snap er geen bal van.\nEerst maar eens kijken naar het eindresultaat, als xp overschreven wordt vind ik het goed.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;497011]2 x 512 mb is te weinig om goed Windows 7 te draaien.[/quote]\nLigt eraan wat je ermee doet :D\nVista werkt ook op 1 gb, zou ook niet werken.\nWin7 is lichter.\nEn als het niet bevalt kan hij zo weer terug naar XP.\n \nOp mijn andere compute zit nog minder in, daar ging Win7 ook op.\nKomen geen snelle spellen op.
Link naar reactie
[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Loop toch tegen iets vreemds aan.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Als ik de lange flatkabel vervang door een kortere, moet ik de rom volgorde veranderen met daarbij de master/slave volgorde.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Wanneer ik dan opstart krijg ik een bootfoutmelding.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Na herstart echter komt gelijk in beeld dat de configuratie wordt nagegeken.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Hij gaat dan installeren (XP) maar onderweg moet hij herstarten, maar begint hij weer opnieuw, gelijk Configuratie nakijken.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Dus NIET eerst druk een toets.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Hoe ik het ook aansluit, die regel komt niet.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Gebruik ik er zo’n fijne beaderde kabel bij, kom je helemaal niet verder.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]HD staat dan als master en brander als slave op IDE1[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]IDE2 dvd rom als master en cd als slave.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Werkt dus voor geen meter.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Het gekke is dat de dvd brander niet wil booten vanaf dvd writer, dat gaat alleen in de dvd rom speler, die maakt overigens nogal herrie, net of de schijf uit ballans is, maar doet ie bij verschillende.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Hoe ik het hier ook aan sluit, alleen vanuit de dvd rom kan ik de XP installeren!!!![/COLOR][/SIZE][/FONT]\n \n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Dus de situatie maar weer hersteld, lange kabel erin en weer aangesloten zoals het zat, de HD stond als CS-Cable-select. Met de writer als slave op IDE 2 en de dvd rom als slave met de cd als master op IDE1.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Erop gelet dat de kabel ook goed zit natuurlijk.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Krijg nu na het eerste deel van de setup, waar komt; Windows wordt gestart, na een paar minuten wachten: Blaauw scherm - lang niet gezien.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Na herstart gaat hij wel verder, bij Windows wordt gestart, ná een paar minuten geduld.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Bleef verderop hangen bij nog 22 minuten!![/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Lade open/dicht liep ie weer verder.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n \n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]XP staat er uiteindelijk op.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Ga weer verder met Win7.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]In de brander blijft alles dood, hoor wel gerommel, maar daar blijft het dan bij, ledje brand wel, net alsof hij werkt, maar verder gebeurd er niets.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Maar weer in de dvd rom, gelijk zichtbaar in Deze computer.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Via dat Setup bestand weer verder, XP komt dan in de map Windows.old terecht, die mik ik er later af.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Win7 staat er op.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]CD drive staat er niet bij, niet opgelet of deze er bij XP wel bij stond, dacht eigenlijk ook niet.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Waar zetten wij die aan?[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Toch eens proberen om wat te branden morgen en of het gebrande ook weergegeven kan worden in dezelfde brander.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
Link naar reactie
Maar het moet gewoon lukken om drives in wat voor een Windows dan ook herkenbaar te maken.\n\nIk moet wel zeggen dat ik zelf vaak problemen heb gehad wanneer op beide IDE kanale twee drives zaten (vier totaal dus). Waarom... daar ben ik nooit achter gekomen.\nBIOS herkende het niet.\n\nVandaar dat ik liever zie dat er één harddisk op kanaal 0, en één optische drive op kanaal 1 zit bij installatie van Windows (beide Master).\n\nStaat Windows eenmaal, dan pas extra drives aankoppelen.\nEerst zorgen met de juiste master/slave configuratie zorgen dat het BIOS ze herkent, Windows volgt dan.\nDe harddisk hou je dan beter maar als Master.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;497371]Maar het moet gewoon lukken om drives in wat voor een Windows dan ook herkenbaar te maken.\r\n\r\nIk moet wel zeggen dat ik zelf vaak problemen heb gehad wanneer op beide IDE kanale twee drives zaten (vier totaal dus). Waarom... daar ben ik nooit achter gekomen.\r\nBIOS herkende het niet.\r\n\r\nVandaar dat ik liever zie dat er één harddisk op kanaal 0, en één optische drive op kanaal 1 zit bij installatie van Windows (beide Master).\r\n\r\nStaat Windows eenmaal, dan pas extra drives aankoppelen.\r\nEerst zorgen met de juiste master/slave configuratie zorgen dat het BIOS ze herkent, Windows volgt dan.\r\nDe harddisk hou je dan beter maar als Master.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDat is idd wat ik ook meestal doe, bij het installeren allen HDD op IDE0 als master, DVD drive als Master op IDE1 en die anderen later pas aansluiten\r\n\r\nbovendien, waarom haal je die CD drive er niet gewoon uit? een DVD drive leest op CD\'s.\r\nmocht je de CD drive eruit halen dan zou ik de brander op IDE1 als master aansluiten en de DVD drive als Slave, niet samen met HDD.
Link naar reactie
Leuk dat er mee gedacht wordt. :D\n \nHet is uiteraar erg onlogisch om eerst te installeren en later een rom geval bij te plaatsen.\nOp mijn oude computer jaren 2 IDE HD\'s en 1 dvd rom en 1 dvd writer. (ja dat zijn geen 3 rom spelers)\nZoon wil hem erin houden, ik zie zelf ook niet het nut er van, hij zegt alleen dat ie anders toch maar in de kast ligt en dat je hem nu af en toe gebruikt, als ik hem tenminste aan de praat krijg.\n \nHet CS gebeuren stond zo af fabriek.\nAls ik daar master van maak, komt in beeld niet bij booten: Druk een toets .... maar gaat hij gelijk Configuratie nalopen, dus ook bij herstarten onderweg bij installeren.\n \nGeef mij svp nog eens een duidelijke volgorde, ga ik het toch nog eens proberen, ik heb toch een BackUp (win7) op een externe schijf gezet.\nIk zet er eerst XP nog eens op om te kijken of de CD erbij staat.\n \nDus op IDE1 en op IDE2\nHD IDE\nDVD brander (die wil nu niet booten, ik kan wel muziek spelen, dus werkt wel, zal nog even wat branden.\nDVD - rom die slikt bootable dvd, mits er: Druk toets .... in beeld komt\nCD rom.\n \nIk heb toch niet die fijne flatkabel nodig, zat er ook niet op, alletwee gewoon grof.\nWas die dtrouwens niet uit de Win98 tijd?\nIk heb ze wel, maar ging ook niet goed: Boot foutmelding.\n \nBen morgen eerst even met eigen computer bezig, HD IDE vervangen voor sata, kast ventilator vervangen, nieuwe backUps maken en nog wat meer.\nEn ook nog mijn voeding filmen.\nFabrikant maakt mij wijs dat mijn Coolmaster voeding (de nieuwe 620) aan de achterkant naar buiten blaast.\nIk vroeg of dat omgedraait kon worden, omdat ik geen gat aan de bovenkant kast heb, dus de kast extra warm wordt doordat de lucht eerst door de voeding gaat en dus warmer in de kast terecht komt.\nStaat ook overgeschreven elders, bij nieuwe computer samenstellen.\nZe snappen de vraag niet, sturen na mijn lange verhaal een tekeningetje met pijltje erin getekend hoe die blaastrichting is, zie plaatje.\nNou bij mij gaat het echt andersom, ja mijn oude 300W. voeding doet dat wel.\nZijn hunnie nu zo dom of heb ik dan net een verkeerde?\n \nAlles zit altijd tegen.
Link naar reactie
Die blaasrichting klopt, maar de voeding is hier wel op z\'n kop afgebeeld... Dat grote gat aan de bovenkant waar de stroming naar binnen gaat hoort [I]onder[/I] te zitten, en dus lucht uit de kast te zuigen, en dan door de voeding heen naar buiten (achter) te verplaatsen.\n\nZie links boven de PSU:\n[url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=454340&postcount=14[/url]\n\nWat betreft de IDE kabels:\nDie fijnere zou het altijd moeten doen, die dikkere is de oudere norm, maar zou het moeten doen als die vanuit de assemblage al aanwezig was.\n\nMaar als je dan verschillende effecten hebt met die kabels, dan is er iets niet pluis :o, en zou ik maar één of twee nieuwe kabels proberen.\n\n[QUOTE=burgkop;497400]\nGeef mij svp nog eens een duidelijke volgorde, ga ik het toch nog eens proberen[/QUOTE]\n[QUOTE=burgkop;497400]Leuk dat er mee gedacht wordt. :D\n Het is uiteraar erg onlogisch om eerst te installeren en later een rom geval bij te plaatsen.[/QUOTE]\nNee, juist niet :confused:\nHet is simpeler om eerst alleen de harddisk als Master op het eerste IDE kanaal aan te sluiten, en een optische drive als Master op het tweede IDE kanaal aan te sluiten.\n\nEventueel (als je b.v. maar één goede kabel hebt) de harddisk als Master op het eerste kanaal, en de optische drive als Slave op hetzelfde kanaal (dezelfde kabel).\n\nMaar in beide gevallen moet je[I] voordat je met Windows installaties begint[/I] het BIOS in om te zien of de beide drives daar herkend worden.\nPas als daar beide drives staan, kan je met installatie beginnen. Anders blijft Windows zoeken en dralen om niet gevonden drives of slecht werkende drives.\n\nEn pas als Windows staat, zou je een tweede optische drive kunnen toevoegen, en dan weer (voordat Windows boot) het BIOS in om te zien of ook die tweede drive daar herkend wordt.
Link naar reactie
Ik zou de HD een harde master maken d.m.v. de jumper en niet via Cable Select. Wanneer je hem via CS wilt configureren, hou er dan rekening mee dat hij op de middelste aansluiting van de kabel moet zitten. Wanneer hij met CS op het einde van de kabel zit, en je andere device (hd, cd/dvd-rom, brander) als slave gejumperd op de middelste aansluiting dan heb je twee slaves op één kabel en dat gaat meestal niet goed.
Link naar reactie
Wat voeding betreft het volgende, weer een rare ontdekking.\nUiteraard snap ik dat het ventilator deel in mijn geval onder zit.\nMaar wat denk je wat, hoe bestaat het eigenlijk: Toen ik de voeding ontving, gelijk met zon speciaal - fabriekskastje - de voeding getest, zitten verschillende aansluitingen op.\nZonder moederbord valt het anders niet te testen.\nDus dat kastje er tussen, vandaar dat ik dus voelde dat aan de ventilatorkant naar buiten werd geblazen.\nDuidelijk voelbaar, vandaar dat ik er zo zeker van was.\nDaarna ingebouwd in computer en verder niet op dat deel gelet, omdat er meerdere ventilators in de kast zitten.\nNu alles losgekoppeld en blijkt hij dus naar buiten te blazen, dus zuigen aan ventilatorkant..\nHaal ik het moederbord los en weer het testkastje er tussen, draait ie weer de andere kant op.\nJa, moet je ook maar weten.\nNu sta ik weer een beetje voor joker.
Link naar reactie
[quote=Hans60;497432]Ik zou de HD een harde master maken d.m.v. de jumper en niet via Cable Select. Wanneer je hem via CS wilt configureren, hou er dan rekening mee dat hij op de middelste aansluiting van de kabel moet zitten. Wanneer hij met CS op het einde van de kabel zit, en je andere device (hd, cd/dvd-rom, brander) als slave gejumperd op de middelste aansluiting dan heb je twee slaves op één kabel en dat gaat meestal niet goed.[/quote]\nOeps als dat zo is, zat er iets niet goed.\nDaar totaal niet opgelet, omdat ik ervanuit ging dat CS zelf de voorkeur kiest.\nDan kan ik nog een proberen om bij CS aansluiting van de HD deze dus de middelste grijze aansluiting te geven en da brander als slave aan het eind te zetten.\nIs een optie, al denk je dan dat er iets niet goed zit.\nZat oorspronkelijk op IDE2, maakt dit wel of niet uit waarop hij komt?\nDe andwere dvd rom als master en de cd rom als slave op de andere poort.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497417]Die blaasrichting klopt, maar de voeding is hier wel op z\'n kop afgebeeld... Dat grote gat aan de bovenkant waar de stroming naar binnen gaat hoort [I]onder[/I] te zitten, en dus lucht uit de kast te zuigen, en dan door de voeding heen naar buiten (achter) te verplaatsen.\n \nZie links boven de PSU:\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=454340&postcount=14[/URL]\n \nWat betreft de IDE kabels:\nDie fijnere zou het altijd moeten doen, die dikkere is de oudere norm, maar zou het moeten doen als die vanuit de assemblage al aanwezig was.\n \nMaar als je dan verschillende effecten hebt met die kabels, dan is er iets niet pluis :o, en zou ik maar één of twee nieuwe kabels proberen.\n \n \n \nNee, juist niet :confused:\nHet is simpeler om eerst alleen de harddisk als Master op het eerste IDE kanaal aan te sluiten, en een optische drive als Master op het tweede IDE kanaal aan te sluiten.\n \nEventueel (als je b.v. maar één goede kabel hebt) de harddisk als Master op het eerste kanaal, en de optische drive als Slave op hetzelfde kanaal (dezelfde kabel).\n \nMaar in beide gevallen moet je[I] voordat je met Windows installaties begint[/I] het BIOS in om te zien of de beide drives daar herkend worden.\nPas als daar beide drives staan, kan je met installatie beginnen. Anders blijft Windows zoeken en dralen om niet gevonden drives of slecht werkende drives.\n \nEn pas als Windows staat, zou je een tweede optische drive kunnen toevoegen, en dan weer (voordat Windows boot) het BIOS in om te zien of ook die tweede drive daar herkend wordt.[/quote]\n Uiteraard snap ik de luchtstroom wel, al zet je hem 10x op zijn kop, de in en uiitsroom opening blijven het zelfde, maar is inmiddels (gelukkig) opgelost.\nHad beter na het inbouwen nog eens moeten kijken, maar dat ging niet met de meerdere ventilators in de kast.\n \nDie optie van eerst installeren zonder de andere rom spelers is eigenlijk toch geen optie.\nVoor mij zou dat niets uitmaken, kabeltje los/vast koppelen.\nMijn zoon doet dat niet, die wil gewoon installeren zoals hij altijd gedaan heeft.\nDie staat al op zijn achterste benen als dat niet werkt. :(
Link naar reactie
Even vraagje tussendoor:\nOp mijn computer een sata (voor OS) schijf bijgeplaatst en de ide (met OS) schijf eruit\nDenk zet ik even mijn backup met OS terug naar die nieuwe partitie.\nGaat op zich wel maar XP start niet op NTLDR missing, wat ik ook terug zet.\nGeen man overboord dan maar \"even\" nieuwe installatie.\n \nHeb dus 2 sata HD schijven op willekeurige sata aansluitingen op moederbord geklikt.\nEen brander ook sata bijgeprikt.\nHoe kan ik nu de IDE DVD rom het beste aansluiten, als slave of master?\nIs nu dus nog de enige met IDE aansluiting.\nHeb hem als master gezet.\n \nIk zag wel in de BIOS dat die sata willekeurig staan, moet ik even op volgorde aansluiten.\nKan dat zomaar of word computer dan weer gek?\nHD1 met OS staat in apparaatbeheer als HD2, is dat dan ook opgelost met sata aansluiting, of heeft dat er weer niets mee te maken?\n \nBen nu aan installeren dus moet alle partitieletters weer aanpassen, hopelijk voorlopig de laatste keer.
Link naar reactie
Ik dacht wel dat er bepaalde SATA connectors zijn voor RAID, maar proberen is het enige wat je kan doen. Het is ook per mobo verschillend, en zoveel ervaring heb ik echt niet :p\r\nOok in het BIOS kunnen poorten aan en uit gezet worden.\r\n\r\nProberen kan i.i.g. geen kwaad, en het is wel overzichtelijker om je bootdisk op SATA-0 te hebben.\r\n\r\nDie IDE drive moet op Master, dat weet ik nog wel.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;497501]partitieletters weer aanpassen\n \nlaat dat nu gewoon zoals windows het neerzet , dan heb je zelden een probleem.\n \naanpassen wat win je er mee.;):rolleyes:[/quote]\nZou ik wel willen, maar dat is lastig en onlogisch (in mijn geval) HD 1 moet HD 0 zijn/worden.\nDus hoe krijg je dat voor elkaar.\nHeeft dat met de sata aansluiting te maken, dan wissel ik het om.\nZo niet dan zou ik HD 0 (2 dus) even kunnen loskoppelen, word vanzelf die andere 0.\nMaar ja wat doet hij dan weer als je hem aansluit?
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497505]Ik dacht wel dat er bepaalde SATA connectors zijn voor RAID, maar proberen is het enige wat je kan doen. Het is ook per mobo verschillend, en zoveel ervaring heb ik echt niet :p\nOok in het BIOS kunnen poorten aan en uit gezet worden.\n \nProberen kan i.i.g. geen kwaad, en het is wel overzichtelijker om je bootdisk op SATA-0 te hebben.\n \nDie IDE drive moet op Master, dat weet ik nog wel.[/quote]\nRaid gebruik ik overigens niet, ik heb de schijven liever gewoon apart, dus ook in beeld.\n \nAls ik nu ga installeren ziet hij alleen 1 partitie D (dus geen c en geen anderen), van de 2 schijven, terwijl de beide HD\'s wel in de bios staan.\nTsja, dan kan ik niet ruiken welke partitie dat is en kan geen risico nemen dat hij op de verkeerde gaat installeren en bestanden gaat overschrijven op de verkeerde schijf.\n \nDus gelijk maar de 3 sata aansluitingen los gehaald en HD 0(althans wat het moet worden) alleen aangeslopten op sata 1 (er is toch ook geen sata 0 aansluiting!!!!!)\nBrander op sata 3 en HD 2(1) komt op sata 2 als installatie gedaan is.\nAls ik nu ga installeren eerst XP, komen weer wel alle partities voor de dag van die schijf 1 (voor windows 0-lekker duidelijk)\nIs toch een rare telling eigenlijk, 0 is bij mij niets en 1 is het 1e apparaat en 2 het tweede, zijn ze niet zo snugger daar of ligt dat ook weer aan mij?
Link naar reactie
Geen SATA 0, gelijk heb je, dat is SATA 1 natuurlijk. Mijn ervaring mank.\r\nBij de IDE controller heb je alleen een 0, en in Windows, want die is gebouwd op IDE machines.\r\n\r\n0 (nul) als begintelling (base-0 telling) is de botsing tussen menselijk begrip en de telling in digitale systemen, waarbij de base-0 telling wel degelijk een feit is waar je niet omheen kan. Ergens onderweg wil de klant (simpele gebruiker voor wie nul \"[B][I]niets[/I][/B]\" is) de telling bij één (\"[I][B]iets[/B][/I]\") laten beginnen. \r\nWees blij dat dat nog grotendeels achter de motorkap gebeurt, anders hadden we die discussie in de Tweede Kamer moeten aanhoren :D .\r\n\r\nIk denk dat het verschil van IDE met SATA dus ongeveer zo zit:\r\nIDE speelt zich helemaal achter de motorkap af. Een eerste disk heet \"disk 0\". Overblijfsel van digitale notatie.\r\nMaar SATA heeft de zogenaamde \"E-SATA\" aansluiting, d.w.z. de [I]Externe SATA[/I], welke achterop het moederbord zit. De eerste glimp naar buiten de motorkap.\r\nEn daar is de botsing, want wat zegt simpele Sara ? \"De [I]nulste [/I]schijf ? Wat is dat ? Dat woord bestaat niet ! :confused: Dat moet toch de [I]eerste[/I] schijf zijn ?\". \r\n\r\n( B.t.w. ik heb nooit een verklaring afgelegd waarbij ik zweerde dat ik het idee had dat fabrikanten het makkelijk maken :D )\r\n\r\n[QUOTE=burgkop;497511]\r\nAls ik nu ga installeren ziet hij alleen 1 partitie D (dus geen c en geen anderen), van de 2 schijven, terwijl de beide HD\'s wel in de bios staan.\r\nTsja, dan kan ik niet ruiken welke partitie dat is en kan geen risico nemen dat hij op de verkeerde gaat installeren en bestanden gaat overschrijven op de verkeerde schijf. [/QUOTE]\r\nHeb je dan SATA 0 en 1 gebruikt ? (Eh, ik bedoel... SATA 1 en 2...:-$. )
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;497536]\nHeb je dan SATA 0 en 1 gebruikt ? (Eh, ik bedoel... SATA 1 en 2...:-$. )[/quote]\nNu is op mijn computer de HD volgorde goed.\nAlleen ook hier blijft Windows stug volhouden dat mijn schijf 1 toch ) heet.\nNou, hij doet maar.\n \nIk heb het nu als volgt gedaan:\nSchijf 1, - 0 dus - alleen aangesloten op sara1 op mb en windows xp op C geinstalleerd, ( nu ziet hij alle partities, daarvoor 1 en ik wist niet welke dat eigenlijk was, dus geen risico genomen ) en Win7 op D.\n \nGaat allemaal vanzelf zeg maar, zoals anders.\nSchijf 2 op sara 2, deze staat nu onder de OS schijf bij schijfbeheer, wat ik wilde.\nAlleen blijft het schijf 1.\nBrander op sata 3.\nDus in mijn bios staan ze nu onder elkaar. :D\nAlleen de dvd rom zit als master op de IDE aansluiting.\nBij mij werkt alles weer, behalve geluid.\nDat is nog niet goed, bij koptelefoon front dn HDMI.\nBij VGA wel. (geen koptel)\nIn de bios samen met Asrock de instellingen nagelopen maar HDMI geluid blijft dood, heeft het wel gedaan en ik geef dan ook tv/monitor de schuld.\nKoptelefoon voorkant werkt niet, maar ben ik ook mee bezig en is eigenlijk niet belangrijk want ik gebruik het draadloos via de achterkant. Met een schakelaar kan ik dan kiezen voor mijn gewone tv of monitor/tv.\nDe boel ligt nog wel open omdat ik met het front geluid zit, misschien moet ik toch een andere volgorde proberen, heb gemaild naar een Aopen dealer, maar of ze je helpen weet ik niet, ik weet niet wie de officiele AOpen importeur hier is.\n \nNu weer verder met computer zoon.\n \nIk ga eerst eens die cd aansluiten, alleen, of die het wel doet.\nIn Bios staat het daar als auto.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...