Ga naar inhoud

Windows7 wil niet booten-diskettes?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

We hebben weer wat raars met de oude Pentium 2.4 GHz.\n \nZitten 2 dvd drives in en die staan first boot.\nEr zijn maar enkele cd\'s?dvd\'s die willen booten, Windows 7 net weer niet.\nDe meesten worden niet gepakt, dus na een poosje gezocht te hebben gaat hij gewoon weer over naar de HD en pakt XP.\n \nHeel raar hoor, de schijven die bij mij en moeders wel bootable aan slaan werken op die pentium niet.\nEen paar xp versies wel.\n \nDan krijg je vanzelf de vraag of er bootable diskettes zijn te maken voor Windows 7, dan is het ook opgelost, al het goed is.\n \nIk zal eerst even de lenscleaner proberen, misschien helpt dat.\n \nIemand een tip?
Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat gaat bij ons niet, schijf wordt niet gelezen.\nDus dan kun je ook niet upgraden naar hogere versie.\nLens schoonmaken helpt ook niet.\nDe bestanden van dvd op externe HD in de root zetten, werkt ook niet, kan niet opstarten van die HD.\nStaat in de bios wel aan, maar blijft daar hangen en loopt pas verder als ik hem loskoppel.\n \nNogmaals; dezelfde bestanden op mijn computer booten wel.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;495124]Dat gaat bij ons niet, schijf wordt niet gelezen.\r\nDus dan kun je ook niet upgraden naar hogere versie.\r\nLens schoonmaken helpt ook niet.\r\nDe bestanden van dvd op externe HD in de root zetten, werkt ook niet, kan niet opstarten van die HD.\r\nStaat in de bios wel aan, maar blijft daar hangen en loopt pas verder als ik hem loskoppel.\r\n \r\nNogmaals; dezelfde bestanden op mijn computer booten wel.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb niet gekozen voor upgrade, maar voor nieuwe installatie.\r\nKan je de schijf wel bij iemand anders lezen?
Link naar reactie
[quote=dutch-online;496705].....................\n \nDat zijn er 3 hoe heb je die aangesloten\n \nzit er 1 op de harddisc kabel...:confused::rolleyes::)[/quote]\nGeen idee, lang geleden en kast nog niet open gemaakt, zal volgend weekend worden.\n \nHet zit al jaaaaarreeeen zo heeft altijd goed gewerkt en die aansluitingen heb ik toen gedaan op advies hier in het forum.\nZit 1 HD bij.\nHet is van origine een FujitsuSiemens computer, het model weet ik even niet.\n \nAls ik met die oude writer van mij in de weer ga koppel ik alles weer los, alleen de HD eraan laten, kan als primary op IDE1 en de dvd als Primary op IDE2\nWas de slave niet in het midden van de flatkabel, de grijze aansluiting?\n \nGeef svp even een juiste volgorde, dan kan ik dat weer aanhouden, bij voorbaat dank.\n \nCD wordt natuurlijk weinig gebruikt, zou eruit kunnen, maar ja, dan ligt ie ook maar in de kast.\nDe dvd rom zot het hoogst, die gebruik je dan vanzelf het meest, kast staat op de grond.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;496731]Ik bedoelde \n \nals er 1 op de harddisc kabel zou zitten dan heb je mischien daar het probleem van de toegewezen Schijf of apparaten letters.[/quote]\n \nals er 1 op de harddisc kabel zou zitten dan heb je mischien daar het probleem van de toegewezen Schijf of apparaten letters.[/quote]\nJa, maar dat zeg ik, zit al jaren zo en alles was leesbaar, voorheen dan.\nEn XP gaat weer wel.\nMoet het eigenlijk nog eens proberen met Vista.\nOp mijn oude computerinboedel trouwens ook alle IDE aansluitingen benut, al waren het hier 1 HD met dvd rom en 1 HD met dvd writer.\n \nDit stukje hoort hier niet.\nHet gaat hier om het installeren van Windows 7 op een andere computer.
Link naar reactie
Kheb hem open gemaakt en alle flatkabels losgehaald.\nAls je die ene kabel ziet, 120cm. lang en met 5 (5 dus) connectoren er aan.\nWaar die nu vandaan komt, weet ik echt niet meer.\nZaten maar 2 dingen op aangesloten, dat wel, want meer zal niet werken.\nHet is geen zelfbouw, origineel gekocht.\nZal er gelijk een andere in drukken.\n \nDe HD als master alleen op een flatkabel aangesloten op IDE 1. (einde kabel)\nMijn eigen goed werkende brander als master op IDE 2 (einde neuwe ronde kabel)\nEen Vista installatie cd die eerst niet ging, gaat nu wel, even voor de aardigheid er helemaal opgezet, zonder probleem.\nMaar wij willen geen zware Vista, moet Win7 op.\nEn die doet het nog steeds niet, is notabene ook met die brander gebrand.\nSnappen wij het nu nog?\nHet is een bootable dvd, in de andere 2 computers gelijk de regel: druk een toets als je vanaf cd wilt installeren ...\nHet blijft vreemd.\nDe partitie is maar 47 gb, maar dat moet passen.\nMet deze Win7 (32bit) kun je niet upgraden, anders kon je het via een omweg doen\n \nUiteraard staat de dvd writer als first boot.\nBen bezig met de hele HD opnieuw te formatteren en in te delen, zal waarschijnlijk niets uitmaken.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;496940]\nEen Vista installatie cd die eerst niet ging, gaat nu wel, even voor de aardigheid er helemaal opgezet, zonder probleem.\nMaar wij willen geen zware Vista, moet Win7 op.\nEn die doet het nog steeds niet, is notabene ook met die brander gebrand.\nSnappen wij het nu nog?\nHet is een bootable dvd, in de andere 2 computers gelijk de regel: druk een toets als je vanaf cd wilt installeren ...[/QUOTE]\nKan zo in het bakkie \"harde software-horror\" :rolleyes:
Link naar reactie
Alleen nu na formatteren (met Partitie Expert) blijft Vista onderweg hangen.\nBooten gaat wel, maar als hij onderweg auto gaat herstarten, komt weer de tekst; Druk een toets om te installeren van cd.... dan doe je normaal niets, want hij gaat dan verder met installeren waar hij mee bezig was.\nMaar nu stopt hij daar.\n \nWat is dat nu weer voor ongein :confused:\n \nUbuntu 9 floept er weer wel zomaar op.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;496977]1x cd rom\n1x dvd rom\n1x dvd writer\n \n1 Drive valt voor DVD [ Vista en Windows 7 in ieder geval af ].:mad::rolleyes:;):D[/quote]\nDat is bekend dat je de cd speler daar niet voor kan gebruiken.\nDat schreef ik, nu alles los en alleen mijn goedwerkende brander er even aangehangen, met de HD, elk apart op de IDE aansluiting op het bord, beide als master.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...