Ga naar inhoud

windows start niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

beste mensen, ik ben n beginner.\r\n\r\nik heb door mijn neefje windows vista ginstaleerd. waarschijnlijk was het een illegale versie. \r\nals ik nu mijn pc opstart kom ik bij t schermpje: waar je op \'del\' kan drukken om bios te hanteren(geen idee wat dat is...) daarna komt r nog n normale scherm... en daarna staat er op n zwart scherm: windows vista 2.1.2 en iets met done! en fallback(te snel om te lezen) en iets daarna hoor ik veel piepjes. en dan ongeldige boot.ini er wordt opgestart van c:/windows. en dan niets
Link naar reactie
BIOS staat voor Basic Input Output System.\n\nHet BIOS is een bibliotheek met een set basisinstructies voor de communicatie tussen het besturingssysteem en de hardware. Tijdens het opstarten van een pc , wanneer het OS nog niet geladen is, is dit ook de enige software die beschikbaar is.\n\nhmm, lijkt mij dat vista flink fout zit. Ik zou een herinstallatie doen door je neef, met een legale versie, anders windows 7.\nZou je een foto kunnen maken van wat er gebeurd? Dan kunnen wij misschien ook iets verder komen.
Link naar reactie
os? besturingssysteem... denk ik.\r\n\r\nmaar wat de foto betreft, ik kan die morgen maken en dan kan ik m zaterdag uploaden...\r\n ik schrijf deze berichten op mijn psp dus vandaar. en ter duidelijkheid mijn neefje heeft deze \'mislukkeling\' op MIJN pc geinstaleerd... kan mijn hardware van mijn pc win7 wel aan?\r\n\r\n ow en mijn welgemeende complimenten voor deze snel reagerende en overzichtelijke forum.
Link naar reactie
Dat BIOS, daar heb je niets mee te maken met deze fout, dus [B]daar[/B] op dit moment maar van [B]afblijven[/B], want anders weet je straks niet meer wat voor- of achter is ;)\r\n\r\nJe zegt dat het misschien een illegale versie is van Vista, dan mogen we je eigenlijk niet helpen, maar je weet het niet zeker, dus wie weet....\r\n\r\nHeeft het ooit wel eens gewerkt na de installatie van Vista ?\r\nWant.... de melding van boot.ini [I]klopt niet[/I]. Boot.ini is van Windows XP, en zit [I]niet[/I] bij Windows Vista.\r\nDaar lopen de dingen dus wat door elkaar.\r\n\r\nKan je je neefje niet vragen om XP weer terug te zetten als dat er eerst op gestaan heeft ? (ik raad maar wat.... :rolleyes: )
Link naar reactie
deze versie heeft eerder gewerkt, en hij heeft al geprobeerd t recht te zetten maar t lukte niet... hij zij wel dat ik nu op mijn hardeschijf(C:/) een map heb met al mijn xp inhoud: \'C:/WINDOWSold\' dus als ik een tijdelijke besturingsprogamma heb(bijv: eenmalig booten vanaf een cdrom of usb) kan ik tog gewoon de inhoud van windowsold veplaatsen naar de root van mijn c schijf? kan ik dan de vista bestanden verwijderen? of komt er meer bij kijken?welke bestanden heb je nodg voor n bootdrive(cdrom/USB-stick)?
Link naar reactie
Hij had met de juiste Vista installatie CD een multi-boot systeem kunnen maken, waarbij de keus bij boot gemaakt kan worden met welke (XP of Vista) geboot dient te worden.\n\nOp de schijf komen kan je met een Linux versie ([url=http://www.ubuntu-nl.org/][U]Ubuntu[/U][/url] b.v.), maar ook een [url=http://www.ubcd4win.com/][U]ubcd4win[/U][/url] of [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=Mb0&num=50&q=BartsPE&btnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=][U]BartPE[/U][/url]. Alleen, voor het samenstellen van de laatste twee heb je een originele installatie CD van Windows nodig. Dat heeft met de successierechten van Microsoft te maken.\n\nHet verplaatsen van mappen zal niet werken denk ik, want daarmee verander je het Master Boot Record (MBR) op de schijf nog niet, welke vertelt waar de eerst te laden Windows bestanden te vinden zijn.\n\nHet proberen te repareren van één van de systemen (XP of Vista) is natturlijk je beste optie, maar zonder originele Vista CD\'s lijkt het me moeilijk ze allebei te redden.\n\nWat is er dan eigenlijk fout gegaan waardoor Vista niet meer werkt ?\n\nAls je in het F8 bootmenu kan komen:\n[url]http://www.vistax64.com/tutorials/91467-startup-repair.html[/url]\n(Er zijn dacht ik wel meer opties voor het repareren van de Vista boot, maar anderen weten daar meer van dan ik, want ik heb zelf geen Vista.)
Link naar reactie
Dat zou wel eens het probleem veroorzaakt kunnen hebben want ik dacht niet dat Vista dat verdraagt.\r\nBesturingsystemen moeten op aparte partities.\r\n\r\nHier zie je diverse herstel mogelijkheden voor de boot als je een Vista installatie DVD hebt:\r\n[url]http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B927392&x=11&y=8[/url]\r\n\r\nMaar ik vraag me af of dat lukt als XP op dezelfde partitie staat, want bij het scannen van de diverse partities om besturingssystemen te vinden, raakt dit waarschijnlijk nogal in de war.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...