Ga naar inhoud

Computer valt zomaar uit


Aanbevolen berichten

Ik heb nu dus ook een tijdje dit probleem.\nGewoon tijdens het internetten valt de PC uit en herstart vanzelf.\nAanvankelijk kreeg ik steeds een melding dat ik voor de fout een Microsoft site moest bezoeken.\nDaar stond:\n\n[I]Consider BIOS upgrade\nMicrosoft is unable to determine the exact cause of this error. However, this problem was most likely caused by an error in your computer’s random access memory (RAM). RAM is the main internal storage area the computer uses to run programs and store data.\n\nDuring the crash analysis, we noticed the basic input/output system (BIOS) version on this computer does not match the specifications for the central processing unit (CPU), also known as a processor, that is installed on your computer. This can occur when a newer processor is installed on an older system board or older BIOS. Using a BIOS that does not support the installed processor can result in Windows system crashes. Contact your computer manufacturer or motherboard manufacturer for an updated version of BIOS for your computer\'s processor.\n\nHow do I find my computer manufacturer?\n\nClick Start, click Run, type msinfo32, and then click OK. Your computer manufacturer is listed as the System Manufacturer in the right pane of the System Information window.\n\nClick to go online to see contact information for most computer manufacturers\nNotes\n\nUpgrading the BIOS version may require moderate to advanced troubleshooting skills. If you are uncomfortable with performing these steps, you might want to consider consulting with paid technical support.\n\nIf your computer contains an Intel desktop board, click the following link to go online for more information:\n\nIntel desktop board BIOS update instructions [/I]\n\nDat RAM heb is verhoogd van 750MB naar 1200MB.\nDe PC heeft het daarna een tijd weer goed gedaan, maar plots weer hetzelfde probleem. Zomaar uitgaan en weer opstarten.\nWat bedoelen ze nu met dat BIOS? Daar weet ik en snap ik dus niets van.\nAny help is welcome :D\nThanks\nRay.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Ja, dat heb ik al eerste gedaan :(\nAlleen dat uitschakelen van het automatisch opstarten heb ik niet gedaan, want dat is volgens mij niet relevant indeze.\nHij start wel gewoon op en werk ook gewoon goed, alleen op de meest \"onvoorspelbare\" momenten flikt ie me dit.\nDan ben ik niet eens met veel programma\'s bezig of zo.
Link naar reactie
[QUOTE=Rayito;494990]Ja, dat heb ik al eerste gedaan :(\r\nAlleen dat uitschakelen van het automatisch opstarten heb ik niet gedaan, want dat is volgens mij niet relevant indeze.\r\nHij start wel gewoon op en werk ook gewoon goed, alleen op de meest \"onvoorspelbare\" momenten flikt ie me dit.\r\nDan ben ik niet eens met veel programma\'s bezig of zo.[/QUOTE]\r\n\r\nIs het niet verstandiger om jouw probleem even in een EIGEN topic te zetten? Je \'breekt\' nu in op een oud topic van iemand anders.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;495074]Is het niet verstandiger om jouw probleem even in een EIGEN topic te zetten? Je \'breekt\' nu in op een oud topic van iemand anders.[/QUOTE]\r\n\r\nWeet ik niet!\r\nHet gaat toch om hetzelfde probleem of zie ik dat verkeerd?\r\nWeet je, laat maar zitten, ik koop wel een nieuwe pc.\r\nDank je wel voor je \"hulp\"
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Je zou dit als nieuwe vraag moeten stellen.\r\n\r\nSnel antwoord: \r\nals de PC niet meer opstart na zo\'n uitval, maar weer wel als je een uur wacht, dan is het meestal wel een temperatuur-probleem veroorzaakt door dichtgeslibde koelroosters, ventilator van de processor, grafische adapter, of voeding.
Link naar reactie
[QUOTE=daveyv12345;533039]In elk geval de PC schoonblazen met perslucht. Doet wonderen.[/QUOTE]\r\nLangharig kwastje, en een stofzuiger. Vooral op de aluminium koelribben van het processor-koelblok letten. \r\n\r\n(Je wilt het stof[I] kwijt[/I], en niet als kermisattractie door de PC en kamer verspreiden... ;) )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...