Ga naar inhoud

Menu start, rechts, aanpassen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

In Windows Vista heb ik het menu start aangepast.\r\nDe namen rechts, locaties en instellingen (weergeven als menu) zijn gewijzigd.\r\nDit werkt goed, op één probleempje na. Nl. na rechtsklikken op één item eruit (afbeeldingen) verschijnt na selectie van eigenschappen nu een ander venster.\r\nDeze is eenvoudiger, en daarin is het niet mogelijk een locatie in te stellen.\r\nBij de ander items gaat dit wel goed. De fout is misschien ontstaan door het ingeven\r\nvan een verkeerde locatie. Maar het is niet zo te herstellen.\r\nHoe kan dit weer in orde gemaakt worden?
Link naar reactie
Dat kan inderdaad. Werkt ook goed.\r\nMaar dan moet er deze keer heel veel opnieuw weer aangepast worden.\r\nVandaar.\r\nIk heb inmiddels iets gevonden: [URL=\"http://www.schoonepc.nl/instal/menuxp.html\"]Menu start (rechts) aanpassen (SchoonePC)[/URL].\r\nAlleen, op mijn PC staat geen map C:\\Documents and Settings\\inlognaam\\Menu Start,\r\nzoals achter bovenstaande link beschreven.
Link naar reactie
Precies ditzelfde heb ik ook een keer gehad. Heb dit uiteindelijk opgelost door in het register de (foute) verwijzing aan te passen naar de correcte map. Ik weet niet meer welke sleutel dit was. De site die je geeft is overigens voor XP.\n\nJe kunt zoeken naar de juiste sleutel door in het register te zoeken naar de locatie waarnaar de map nu verwijst.
Link naar reactie
Misschien heb ik het niet duidelijk vermeld.\r\nMaar normaal verschijnt na rechtsklik op bijv. het item Documenten rechts een venster\r\nmet 5 tabbladen, o.a. het tabblad Locatie.\r\nNu verschijnt bij rechtsklik op een van die items een ander venster, met slechts één tabblad. Daarop kan niet meer de locatie ingesteld worden.\r\n\r\nZie [URL=\"http://picasaweb.google.nl/lh/photo/h_CHK4WEW5t_HM6MNhcPXg?feat=directlink\"]foto 1[/URL] (5 tabbladen), en [URL=\"http://picasaweb.google.nl/lh/photo/3Kr05XsLjTwnUexpjdKbpw?feat=directlink\"]foto 2[/URL] (1 tabblad).\r\n\r\nTevens geeft dit problemen bij installatie.\r\nHet betreft nl. het item Afbeeldingen. Nu, bij installatie van Pinnacle Studio 14, verschijnt:\r\n\"Kan geen toegang krijgen tot de map K:Afbeeldigen\\.\".\r\nMisschien dat op één of andere manier er een verkeerde koppeling aan dit item zit.\r\nMaar dat is dus niet te zien nu.\r\n\r\n[I]Update[/I]\r\nGezocht in het register (HKEY_CURRENT_USER - Software - Microsoft - Windows - CurrentVersion),\r\nmaar geen items gevonden voor Menu start.\r\nNu toch maar systeemherstel uitgevoerd.\r\nDe fout is verdwenen, en Pinnacle 14 is geinstalleerd.\r\nAlleeen nu wel wat werk (misschien 2 uur).\r\nMaar goed, de zekere weg, laat ik het zo maar stellen.\r\n\r\nVoor wat geleerd. Het menu start kan rechts wel aangepast worden.\r\nEen menu bij de items Documenten enz. vind ik handiger, en de bestanden heb ik liever op een aparte partitie.\r\nAlleen met die laatste verwijzing moet dus geen fout gemaakt worden.\r\nWant dan komen er problemen. (Raadzaam: vooraf een herstelpunt maken.)\r\nEn, de oude mappen op locatie C moeten niet verwijderd worden.\r\nWant o.a. Pinnacle maakt gebruik van die mappen. En ontbreekt zo\'n map, dan is\r\ninstallatie niet mogelijk. Zoiets zou eigenlijk niet moeten, zomaar ervan uitgaan dat die mappen\r\ner zijn, terwijl het Menu start aangepast kan worden, volledig legaal.
Link naar reactie
Na wat uitproberen werken de aanpassingen in het menu start rechts goed.\r\nDit scheelt veel tijd bij het zoeken in mappen.\r\nEr kan nl. d.m.v. muisaanwijzing direct naar de juiste map gesprongen worden (zonder klikken).\r\n\r\nMethode:\r\n- rechtsklik op vrije ruimte in menu start (Eigenschappen)\r\n- Tabblad menu start\r\n- Knop Aanpassen\r\n- Afbeeldingen (Documenten, enz.) weergeven als menu\r\nEvt. kan ook de locatie gewijzigd worden.\r\nZoals in voorgaande posten vermeld, dit dient wel zorgvuldig gedaan te worden,\r\nwant er kunnen onherstelbare fouten optreden (vooraf een herstelpunt maken \r\nis aan te bevelen).\r\n\r\n[URL=\"http://picasaweb.google.nl/lh/photo/JxVvqpDkUxqyRMmu1x68Uw?feat=directlink\"]Foto van aangepast menu rechts.[/URL]\r\nNiet scherp, het is een foto gemaakt met een camera. Screenshot van menu start blijkt \r\nniet mogelijk met het Knipprogramma (of met Faststone Image vieuwer).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...