Ga naar inhoud

Windows XP Prof upgrade op tweede systeem?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allen,\r\n\r\nAfgelopen zomer is mijn pc kapot gegaan. Voor die pc had ik via Surfspot een Microsoft windows XP Professional Upgrade with Service Pack 2 gekocht voor iets van €50. Deze upgrade had ik op die pc geinstalleerd en via internet geregistreerd (dat moet standaard geloof ik). \r\n\r\nAangezien die pc nu kapot is, en een nieuwe laptop heb, wil ik diezelfde upgrade ook op mn laptop installeren. Kan ik dat gewoon met dezelfde cd-rom doen of moet ik die eerst un-registreren? Of moet ik gewoon een nieuwe upgrade kopen?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de moeite!\r\n\r\nGroet, Rob
Link naar reactie
Merk op dat de laptop moet beschikken over \"een vorige versie van Windows\" wil je de upgrade uberhaupt kunnen installeren.\n\nDaarnaast is het de vraag welke van de onderstaande twee vergelijkingen waar is, want dat kan ook nog van invloed zijn of je de upgrade mee kunt nemen naar een andere PC:\nOEM + Upgrade = OEM\nOEM + Upgrade = Retail
Link naar reactie
Ok thanx voor de vlugge reacties!\r\n\r\nHieronder wat er nu op mijn laptop staat:\r\n[IMG]http://i34.tinypic.com/2q06hic.jpg[/IMG]\r\n\r\nMaar ik moet er wel bij zeggen dat dit een \'grijze\' (of hoe noemen ze dat) versie is, en nog regelmatig foutmeldingen krijg ed. dus vandaar dat ik die legale upgrade erover heen wil installeren
Link naar reactie
Een XP-upgrade over XP heen installeren gaat sowieso niet werken.\n\nDaarnaast: een \"grijze\" versie + een upgrade is nog steeds een \"grijze\" versie. Het recht om een upgrade te mogen gebruiken valt of staat namelijk met de eerdere versie van Windows die je hebt.\n\nIk raad je aan om een OEM versie van WinXP aan te schaffen, of de grijze versie via Microsoft te legaliseren (als ze die mogelijkheid nog aanbieden).
Link naar reactie
En je zei je pc is kapot, maar wat mankeerde er aan dan?\r\nAaangezien 1 PC uit tal van onderdelen bestaat en ook softwarematig je kan denken dat een PC kapot is.\r\nEen kapotte pc is soms simpel weer te herstellen.\r\nDenk maar aan die officier van justitie die zijn pc zo op straat zette omdat hij dacht dat die kapot was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...