Ga naar inhoud

Windows 7 Installeren vanuit Vista.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,\r\n\r\nIk krijg binnenkort Windows 7 Home Premium thuis, ik wil deze graag zelf installeren op mijn nieuwe pc maar heb verder geen ervaring.\r\n\r\nNu heb ik een programma geïnstalleerd waar je precies kan zien welke soft-hardware het allemaal doet op Windows 7 Home Premium . Alleen geeft hij in deze lijst een mogelijk probleem aan met mijn nieuwe videokaart. (ATi HD4890) Er staat dat ik eerst de software moet verwijderen en er later weer op moet zetten als Windows 7 Home Premium geïnstalleerd is. Maar zonder die software heb ik toch helemaal geen beeld?? :confused: \r\n\r\n\r\nIk heb het bestand in de bijlage gedaan.\r\n\r\nVerder zou ik graag willen weten hoe ik een nieuw besturingssysteem moet installeren zonder al mijn bestanden kwijt te raken. Nu heb ik gelezen dat als je Vista Home Premium & Windows 7 Home Premium beide als besturingssysteem op je pc laat staan dat je je bestanden niet kwijt bent. Nu is dit juist wat ik niet wil omdat dit heel veel ruimte in beslag neemt. \r\n\r\n\r\nOok heb ik verder geen externe harddisk of andere pc waar ik mijn bestanden tijdelijk kwijt kan. Ook het branden op DVD is geen goed idee omdat ik zoveel bestanden heb dat dat mij behoorlijk veel DVDtjes kost en ik niet zeker weet of alles goed gaat omdat ik dus ook een nieuwe brander heb.\r\n\r\nVerder wil ik graag wat meer weten hoe ik een besturingssysteem installeer, omdat ik hier helemaal geen verstand van heb. (Hooguit 1-5%)\r\n\r\nAlvast heel erg bedankt!!\r\nJurie
Link naar reactie
Ook zonder drivers heb je beeld: Windows zal dan de eigen ingebakken drivers gaan gebruiken. Mogelijk kun je dan niet precies de schermgrootte gebruiken die je wil, maar dat moet dan maar even zo.\n\nAfhankelijk van de versie van Vista die je nu hebt en de versie van Win7 die je gekozen hebt kun je een zogeheten in-place upgrade uitvoeren. Win7 gaat dan over Vista heen en je bestanden blijven behouden.\n\nDesondanks is het onverstandig om zo\'n upgrade te doen zonder eerst een backup te hebben gemaakt. Meestal gaat het gewoon goed, maar de enkele keer dat het wel mis gaat is vaak bij mensen die geen backup hebben...\nDus toch maar even die externe harddisk aanschaffen.\n\nHoe je installeert? \nVoor een upgrade: opstarten in Vista, Win7 DVD erin en doen wat gevraagd wordt.\nVoor een schone installatie: Win7 DVD erin, computer opnieuw starten en doen wat gevraagd wordt.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;494180]Ook zonder drivers heb je beeld: Windows zal dan de eigen ingebakken drivers gaan gebruiken. Mogelijk kun je dan niet precies de schermgrootte gebruiken die je wil, maar dat moet dan maar even zo.\n\nAfhankelijk van de versie van Vista die je nu hebt en de versie van Win7 die je gekozen hebt kun je een zogeheten in-place upgrade uitvoeren. Win7 gaat dan over Vista heen en je bestanden blijven behouden.\n\nDesondanks is het onverstandig om zo\'n upgrade te doen zonder eerst een backup te hebben gemaakt. Meestal gaat het gewoon goed, maar de enkele keer dat het wel mis gaat is vaak bij mensen die geen backup hebben...\nDus toch maar even die externe harddisk aanschaffen.\n\nHoe je installeert? \nVoor een upgrade: opstarten in Vista, Win7 DVD erin en doen wat gevraagd wordt.\nVoor een schone installatie: Win7 DVD erin, computer opnieuw starten en doen wat gevraagd wordt.[/QUOTE]\n\nEen schone installatie houd toch in dat alles weg is? Ik zal kijken of ik toevallig op de pc beneden nog ruimte over heb maar dat zal niet veel zijn.\n\nOok heb ik nog steeds zo mijn :confused: bij het volgende:\n[QUOTE]\n[B][U]Hardware:[/U][/B]\nATI Radeon HD 4800 Series\nATI Technologies Inc.\n \nWindows Update controleren\n \nControleer Windows Update nadat u Windows 7 hebt geïnstalleerd om na te gaan of u het laatste stuurprogramma hebt voor dit apparaat, [B]anders werkt het mogelijk niet.[/B][/QUOTE]\n\n[QUOTE][B][U]Software:[/U][/B]\nATI Catalyst Install Manager\nversion 3.0.723.0\nATI Technologies, Inc.\n \nOpnieuw installeren na de upgrade\n \n[B]Voordat u de upgrade naar Windows 7 uitvoert, wordt u aangeraden de installatie van dit programma te verwijderen.[/B] Na de upgrade kan het programma veilig opnieuw worden geïnstalleerd.\n-------------------------------------------- \nCatalyst Control Centre\nversion 2.0.0.0\nATI Technologies Inc.\n \nOpnieuw installeren na de upgrade\n \n[B]Voordat u de upgrade naar Windows 7 uitvoert, wordt u aangeraden de installatie van dit programma te verwijderen.[/B] Na de upgrade kan het programma veilig opnieuw worden geïnstalleerd. \n\n[/QUOTE]\nWerkt mijn videokaart dan nog wel??\n\nBedankt alvast!\n\nps. Ik heb nu Home Premium en dit word Home Premium
Link naar reactie
Ja, bij een schone installatie is alles weg. Maar zoals gezegd kun je mogelijk een upgrade uitvoeren waarbij je bestanden behouden blijven. Van home premium naar home premium is alvast goed. Verder moet ook het aantal bits gelijk zijn om een upgrade te kunnen doen. Dus van 32 bits naar 64 bits kan niet zonder schone installatie.\n\nEn ja, je videokaart werkt gewoon nog. Stel je koopt een nieuwe videokaart en zet die in je pc, dan zijn de drivers toch ook nog niet direct geinstalleerd en toch kun je iets zien.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;494200]Ja, bij een schone installatie is alles weg. Maar zoals gezegd kun je mogelijk een upgrade uitvoeren waarbij je bestanden behouden blijven. Van home premium naar home premium is alvast goed. Verder moet ook het aantal bits gelijk zijn om een upgrade te kunnen doen. Dus van 32 bits naar 64 bits kan niet zonder schone installatie.\r\n\r\nEn ja, je videokaart werkt gewoon nog. Stel je koopt een nieuwe videokaart en zet die in je pc, dan zijn de drivers toch ook nog niet direct geïnstalleerd en toch kun je iets zien.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is waar, maar dan zie je dus wel gewoon Windows zoals het hoort? Ik bedoel dan geen zwart wit wat je altijd krijgt als hij verkeerd opstart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...