Ga naar inhoud

Probleem met opstarten XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.\r\n\r\nOp mijn werk hebben we een oude pc met Windows XP staan, die maar af en toe gebruikt word. Hij deed het tot voor kort prima. Maar sinds enkele weken hoorden we tijdens het opstarten vreemde piepjes. Dan deed ik de stekker er even opnieuw in en was het probleem verholpen. Maar afgelopen donderdag hielp ook dat niet meer. Toen mijn collega de powerknop in drukte, starte hij niet op, maar kwam er een melding in beeld dat de ventilator vast zat. (Collega vertelde het, dus de letterlijke melding weet ik niet). Ze deed hem uit, stekkers eruit en er opnieuw in, en drukte de powerknop weer in. Toen verscheen meteen de volgende melding:\r\n\r\nInvalid partition boot sector.\r\nPress any key to restart loading operation system.\r\n\r\nWelke knop we ook in drukten, we kregen steeds weer dezelfde melding. We hebben de pc toen uit gezet en de stekkers eruit. Gister opnieuw geprobeerd hem aan te krijgen. Zodra de powerknop ingedrukt werd, hoorde je hem even opstarten, maar daarna werd het stil. En het beeld bleef zwart. Ook de piepjes hoorden we weer.\r\n\r\nOp die pc staan enkele Worddocumenten die we nog graag zouden willen redden, dus heeft iemand een tip hoe ik hem weer normaal opstarten kan? Al is het maar eenmalig. We zijn allebei geen computerexperts, maar met een goede uitleg moet het wel lukken hopen we.\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Klinkt erg als het probleem dat ik had met mijn oude pc.\r\nDe harde schijf heeft zijn beste tijd gehad.\r\nMet regelmatig de aan-uit knop te gebruiken startte hij nog wel eens op.\r\nIk zou het zo maar probren.\r\nOf als het mogelijk is, uit de pc halen en als externe schijf aan een andere hangen, misschien dat je dan nog geluk hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...