Ga naar inhoud

xp start niet,zonder foutmelding


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\n\nSinds zonet wil mijn computer met windows niet opstarten. Hij probeert te starten en komt dan in het keuzemenu waar je voor veilige modus en laatst bekende configuratie kunt proberen. Niks hiervan werkt. Ook heb ik al met de herstelconsole wat geprobeert, maar weet totaal niet hoe dit werkt. Heb fixboot geprobeerd, maar helpt niet.\nIk krijg geen foutmelding bij het opstarten. Zet de computer aan probeert te starten, geeft dan op monitor no signal detected en start opnieuw in het keuze menu. Kan iemand me helpen?\n\nAlvast bedankt.\nGeert\nUpdate: heb net fixboot en chkdsk geprobeerd in herstelconsole en werkt niet
Link naar reactie
Op het moment dat je in dat lijstje waar je voor veilige modus enzo kunt kiezen bent, moet je eens kiezen voor de optie om het \"opnieuw opstarten van de computer bij een systeemfout uit te schakelen\".\n\nHierna zal de computer in Windows proberen door te starten, maar zodra dit niet lukt krijg je een blauw scherm in plaats van een herstart.\nVan dat blauwe scherm bovenaan de naam van de foutmelding en onderaan de serie getallen overnemen.\n\nAan de hand daarvan kunnen we ons richten op de meest voorkomende oorzaken van die betreffende foutmelding. Op het moment kan het namelijk nog vanalles zijn.
Link naar reactie
Helemaal bovenaan heb je drie soorten veilige modus.\nDaaronder een lijstje met anderssoortige opties.\nOnderaan de optie om Windows normaal te starten.\n\nVan dat middelste lijstje moet je als het goed is de laatste optie hebben. Weet niet precies of het zo heet zoals ik heb opgeschreven, maar iets in die richting is het.
Link naar reactie
Ok standaard laat hij de keuze niet zien, kwestie van f8 drukken. Heb hier de fout melding\nstop: 0X0000007E (0X0000005,0X8577C4C9,0XF7985C50,0XF798594C)\n\nhoop dat iemand hier iets mee kan.\n\nVerder heb ik nog een vraag, ik heb XP op een aparte partitie staan. Als ik de boel verwijder hoe groot is dan het probleem met register sleutels van andere programma\'s die op een andere partitie staan. moet ik dit allemaal opnieuw installeren of kan ik dit vrij simpel herstellen?\nOf denk ik nu te ver vooruit en is alles nog te redden?
Link naar reactie
Ik kan niet echt iets vinden dat die 7E-fout zou kunnen oplossen. Dus helaas moet ik je hier in de steek laten. Waarschijnlijk zou ik zelf Windows overnieuw gaan installeren als ik met deze fout te maken had :(\n\nDaarover: alle programma\'s die registersleutels nodig hebben om te kunnen functioneren zul je opnieuw moeten installeren. De grote minderheid die wel nog werkt zul je tevens handmatig aan het startmenu moeten toevoegen.\n\nHou ook in de gaten dat alles van de C-schijf gewist zal worden. Om voor herinstallatie een backup te kunnen maken zou je de live-cd van Ubuntu kunnen gebruiken. Daarmee kun je dan de computer opstarten en je bestanden veilig stellen die nog op de C staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...