Ga naar inhoud

Ext USB HDD wordt weergegeven als 'Vaste HDD'


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Na een zoekactie op dit forum denk ik dat mijn vraag hier op de juiste plaats wordt gesteld.\r\n\r\nVoor het maken van backups gebruik ik een externe USB HDD van 320G (iomega). Deze werd tot gisteravond netjes herkend als zijnde een \'Apparaat met verwisselbare opslag\'. Gisteravond sloot ik hem aan, en werd hij opeens weergegeven als een \'Vasteschijfstation\'. Op alle drie de USB-poorten. Ik heb geprobeerd een backup te maken, maar de software zegt dat dit niet kan, want de betreffende schijf is geen extern opslagmedium.\r\n\r\nIk vermoed dat er in Windows Vista wat is mis gegaan. Ik heb geen software of updates geïnstaleerd sinds de laatste backup.\r\n\r\nConcreet is mijn vraag: hoe kan ik Windows Vista laten weten dat wanneer ik de schijf aansluit hij deze moet herkennen als een \'Apparaat met verwisselbare opslag\'? Alvast bedankt voor reacties. Wanneer er anvullende info nodig is, dan lees ik dat graag en verstrek ik deze.
Link naar reactie
Van de website van allway sync:\n[QUOTE]You can use a local drive or another computer in network as your backup device.[/QUOTE]\n\nIn plaats van aan te geven dat je naar een verwisselbaar medium wil backuppen, moet je dus ook kunnen aangeven dat je naar een lokale schijf wilt backuppen. Kun je het programma naar mijn idee gewoon blijven gebruiken, hetzij met iets andere instellingen.\n\nBlijft evengoed vreemd dat de schijf nu opeens een vaste schijf is geworden terwijl hij dat eerst niet was. Ik ben niet bekend met een methode waarbij je zelf kunt kiezen hoe een schijf zich aandient in Windows...
Link naar reactie
het is niet gek dat je externe hd niet word weer gegeven als verwisel baar medium \r\ndat is het namelijk ook niet \r\nje kunt het medium immers niet verwisselen of je zou hem open moeten maken en er een andere hd in stoppen :rolleyes:\r\n\r\nerg gek programma dat alleen kan back upen op een verwissel baar medium \r\nik zie het al voor me met een 1,5 tb schijf \r\nen ongeveer 300 dvds later ^o)
Link naar reactie
Het zit zo, ik had het programma zo ingesteld dat wanneer ik de externe HDD aansloot, deze werd herkend als het backup medium zodat daarna het backuppen autmatisch werd gestart. Dus stekker erin en de backup start.\r\n\r\nIk kan nog steeds wel backuppen, maar nu is het opeens erg omslachtig. Daarom zou ik graag de \'status\' van de externe HDD weer terug zetten naar \'Apparaten met verwisselbare opslag\'.\r\n\r\n[QUOTE=nimex;493743]erg gek programma dat alleen kan back upen op een verwissel baar medium \r\nik zie het al voor me met een 1,5 tb schijf \r\nen ongeveer 300 dvds later ^o)[/QUOTE]
Link naar reactie
Dan gebeurt er helaas niets anders dan voorgaande keren opnieuw opstarten. Heb het nog geprobeerd met nog vaker drukken op de Aan/Uit-knop, maar ik kan mij voorstellen dat dit geen effect heeft. Iets anders proberen dus.\r\n\r\n[QUOTE=ricky1;493759]Wat gebeurt er, wanneer je de PC - met aangesloten Externe HD - afsluit , daarna de netspanning afkoppelt , de Aan/Uit-knop 4-5 maal indrukt - om restspanning te verwijderen , de netspanning weer aansluit en de PC start .[/QUOTE]
Link naar reactie
Nee, nog niet. Dat is wel het laatste middel waar ik naar grijp. Wanneer ik dat doe ben ik ook nog een deel mail kwijt, en die is mij net wat te kostbaar om te verliezen.\r\n\r\nIk had stiekum gehoopt (en verwacht) dat je Windows op de \'hardway\' duidelijk zou kunnen maken hoe hij met de ext. HDD moet omgaan (registerwijziging, ergens een vinkje weghalen). Ik vermoed dat dit niet zo is. Het zij dan zo. Ik geef het nog niet op :-P.\r\n\r\n[QUOTE=Joman;493773]En heb je al een herstelpunt terugzetten geprobeerd?[/QUOTE]
Link naar reactie
[QUOTE=Gershwin;493780]Wanneer ik dat doe ben ik ook nog een deel mail kwijt, en die is mij net wat te kostbaar om te verliezen.[/QUOTE]\r\nDat zou niet zo moeten zijn. Systeemherstel herstelt alleen systeeminstellingen en software; niet jouw eigen data.\r\n\r\nDaarbij, er is zoiets als het fenomeen \'backup\' dat je kunt inzetten als je niet zeker bent wat de computer gaat doen. Ik zou verwachten dat je daarmee bekend bent ;)\r\n\r\nOverigens voor de duidelijkheid: hier wordt het systeemherstel binnen Windows bedoeld, niet systeemrecovery geleverd door je computerfabrikant.\r\nSysteemherstel is te vinden in de systeemwerkset van de bureauaccessoires.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...