Ga naar inhoud

Dualboot Vista en Windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn C-schijf een licentie van Vista, heb vervolgens op mijn B-schijf die ik al in een eerder stadium hebt aangemaakt een versie van Windows 7 geprobeert te installeren, de installatie verloopt volgens plan echter als deze klaar is met de installatie vraagt hij in een menu of ik Windows 7 of Vista wil opstarten. Ik verzoek om Windows 7 op te starten maar daarna krijg ik een donker scherm met een knipperende cursor linksboven in de hoek, beiden starten dus niet op. Vervolgens kan ik wel naar de DOS-prompt en zie dat hij Windows 7 niet op de B-partitie heeft geïnstalleerd maar op een nieuwe X-partitie. Ik krijg nu beide systemen niet aan de praat maar ik laat nu de computer booten over de DVD-rom en als ik via de Windows 7 DVD opstart, wil deze weer een installatie doen van Windows 7. Hoe krijg ik nu vervolgens Vista en Windows 7 weer aan de gang via een dualboot???
Link naar reactie
[I]Waarvoor ga je Vista gebruiken? Mijn ervaring is dat zodra je een dualboot met 7 en vista hebt je na een week alleen nog maar met 7 opstart. Maargoed hoe het zou moeten gaan:[/I]\n\n[LIST]\n[*]Kijken in hoeveel stukken je de schijf wilt verdelen en kijken of de installaties hier ook op passen.\n[*]Met de installatiecd van Vista alle partities weggooien.. (indien je partities hebt met daarop muziek en dergelijke die natuurlijk laten staan.\n[*]Windows Vista installeren op 1 stuk van je schijf.\n[*]Windows 7 installeren op een ander stuk van deze schijf.\n[*]Je zou nu gewoon door middel van een dualboot op horen te starten.\n[/LIST]\n\n[B]Het is gebruikelijk om bij een dualboot het eerste systeem op de C: partitie te installeren en de tweede op de \"D: partitie\".[/B] Groooote kans dat het installeren op een B: partitie het voor je verziekt..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...