Ga naar inhoud

Windows 7 OEM Install.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Gooi de Win7 dvd in de speler en start de computer overnieuw. Met een beetje geluk start de installatiewizard en wijst het zich voor de rest vanzelf.\n\nStart de installatiewizard niet en kom je weer in je eigen XP? Dan moet je tijdens het opstarten of in het BIOS even aangeven dat niet vanaf de harde schijf maar vanaf het dvd station moet worden gestart. Dan nog een keer opnieuw starten en de installatiewizard zal nu wel verschijnen.\n\nMaak vooraf wel een backup als je dat nog niet gedaan hebt: de installatie van Win7 wist de hele partitie waarop het besturingssysteem geinstalleerd wordt.
Link naar reactie
Heb je die OEM versie, als upgrade gekocht of volledige retail versie.\r\n\r\nVoor een upgrade kan je hem gewoon over je oude Windows heen zetten. (persoonlijk vindt ik dat een rommeltje worden)\r\n\r\nEen retail volledige versie moet je via een opstart doen, wel je bootschijf de DVD speler aangeven als eerste boot disk. Dan krijg je de melding [B]druk op een toets om de computer op te starten met de cd-rom[/B] Vervolgens zal je dan de installtie procedure krijgen om Win7 te installen. \r\n\r\nJe krijgt helaas niet de kans om de HDD te formateren zoals XP en 98 dat deed. Je oude Windows partitie word hernoemt naar windows.old Dus zorg wel dat je genoeg schijf ruimte op C hebt om Win7 te installen. Na volledige installatie kan je Windows.old gewoon verwijderen
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;493373]Maak vooraf wel een backup als je dat nog niet gedaan hebt: de installatie van Win7 wist de hele partitie waarop het besturingssysteem geinstalleerd wordt.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nWin7 installer maakt een windows.old map aan waar je oude windows versie opstaat. \r\nje kan er niet meer mee opstarten, maar is nog wel toegankelijk als je in Win7 zit. Door op de map te klikken van windows.old
Link naar reactie
Ik ben vrij nieuw hier en ben niet zo bekend in computerland. Ik heb nu een DSP versie gekocht in combinatie met een HD en wat geheugen. Was geen enkel probleem heb ik te horen gekregen. \nVanaf Windows 95 is er al gedoe over upgrades/OEM en retailversies. Kan me nog herinneren dat je win95 UPGRADE gewoon op een kale PC kon installeren zodra je een file op je C: schijf aanmaakte genaamd OS2BOOT.exe. Dan kon je de upgrade installeren!?\n\nMaar nu even een vraag. Ik heb nu XP32bit. Klopt het dus wat hierboven staat dat ik gewoon kaal kan installeren, oftewel, eerst een format uitvoeren op mijn C: schijf om dan Win7 64 bit DSP te installeren??
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;493460]RedFrits,\r\nhoewel je vraag aansluit bij die van TS is het niet altijd handig om in een topic van iemand anders je vraag te stellen; hierdoor kunnen twee vragen door elkaar gaan lopen.\r\n\r\nHeb je [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=60134[/url] al gelezen? Heb je daar misschien wat aan?[/QUOTE]\r\n\r\nDie had ik inderdaad gelezen.... eergisteren :rolleyes:\r\n\r\nNu dat topic wat verder is, is mijn vraag dus ook beantwoord. Mijn punt was min of meer het volgende; kan ik die DSP versie dan ook kaal installeren. Ja dus, zoals ik het nu begrijp (is overigens Win7 home premium DSP 64 bit).\r\nBedankt voor de hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...