Ga naar inhoud

verborgen mappen in windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Bedankt voor je snelle reactie maaaaaar, dat is niet het antwoord dat ik zoek. Voor de duidelijkheid; verborgen mappen en bestanden kan ik zien!!\r\nProbleem is dat onder o.a. de map gebruikers een map hangt met mijn naam als gebruiker, maar dat in die map weer een aantal sub-mappen hangt met daarvoor een icoontje van een hangslot.!!! Ik kan niet in die mappen kijken. Klik ik met rechts op zo\'n map en vervolgens op eigenschappen en dan beveiliging, dan kan ik daarin wel wijzigingen aanbrengen, maar krijg bij Toepassen, de foutmelding: er is een fout opgetreden. Wijziging kunnen niet worden opgeslagen! Geen toegang!!!\r\nHoe kan ik nu die mappen openen?????????????
Link naar reactie
[QUOTE=stingray200;493459]Bedankt voor je snelle reactie maaaaaar, dat is niet het antwoord dat ik zoek. Voor de duidelijkheid; verborgen mappen en bestanden kan ik zien!!\r\nProbleem is dat onder o.a. de map gebruikers een map hangt met mijn naam als gebruiker, maar dat in die map weer een aantal sub-mappen hangt met daarvoor een icoontje van een hangslot.!!! Ik kan niet in die mappen kijken. Klik ik met rechts op zo\'n map en vervolgens op eigenschappen en dan beveiliging, dan kan ik daarin wel wijzigingen aanbrengen, maar krijg bij Toepassen, de foutmelding: er is een fout opgetreden. Wijziging kunnen niet worden opgeslagen! Geen toegang!!!\r\nHoe kan ik nu die mappen openen?????????????[/QUOTE]\r\n\r\nBen je wel de administrator van de pc? Zo ja, ga naar het configuratiescherm en dan naar \'gebruikersaccount\'. Kies daar de regel \'Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen\'.\r\nZet de schuifregelaar helemaal naar beneden en sla dit op.\r\nStart de pc opnieuw op en probeer het nog eens.\r\n\r\nBy the way, er is een reden waarom deze mappen verborgen zijn en niet zondermeer toegankelijk zijn....\r\nWat is de reden dat jij die mappen wil benaderen?
Link naar reactie
[QUOTE=cemes;494020]Dat hangslotje heeft te maken met het delen van mappen. Klik maar even een map met rechermuistoets aan en kies Delen met niemand - dan krijgt die map ook zo\'n hangslotje. Je moet dus zorgen dat je eigenaar bent van die map of via het delen niet uitgesloten bent van toegang tot die map[/QUOTE]\r\n\r\nNee, dat hangslotje heeft niets te maken met delen, maar met het feit dat dit systeemmappen zijn van de administrator.
Link naar reactie
Dat zijn geen echte mappen Valdoran! Dat zijn koppelingen vergelijkbaar met snelkoppelingen op je bureaublad bijvorobeeld. Dat merk je wel als je vanuit opdrachtprompt in bv de map \\gebruikers\\mijn naam de opdracht dir /a uitvoert. Die \"mappen\" krijgen dan de aanduiding en rechts zie je naar welke echte mappen die koppelingen verwijzen! \r\nJe kan zelf zo\'n koppeling maken ook: met comando \"mklink /J \r\nOm die koppeling te openen moet je dus naar echte map browsen!
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;493553]Ben je wel de administrator van de pc? Zo ja, ga naar het configuratiescherm en dan naar \'gebruikersaccount\'. Kies daar de regel \'Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen\'.\r\nZet de schuifregelaar helemaal naar beneden en sla dit op.\r\nStart de pc opnieuw op en probeer het nog eens.\r\n\r\nBy the way, er is een reden waarom deze mappen verborgen zijn en niet zondermeer toegankelijk zijn....\r\nWat is de reden dat jij die mappen wil benaderen?[/QUOTE]\r\n\r\nIn xp is een map documents en settings. Daarin een map van de gebruiker, met daarin de map application data. Daarin zit o.a een map van firefox met de map profiles. Daarin zitten mijn favorieten en wachtwoorden. Die wil ik overzetten naar win7. vandaar. Ik ben er ondertussen uit. Windows Easy Transfer doet het prima voor me. bedankt voor de reacties
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;493785]...\r\n\r\nEn wat heeft dat met verborgen mappen te maken .???:rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nDit had er mee te maken dat wanneer je geïnteresseerd bent in je systeem je niet bang moet zijn om wat uit te proberen, daar leer je van.\r\nWil je geen risico lopen kun je er beter af blijven van verborgen systeemmappen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...