Ga naar inhoud

Windows 7 email


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb mijn PC met Vista Home Premium \"geupdate\" met een schone installatien naar Windows 7 Home Premium. (met upgrade pakket). Absoluut geen problemen maar heb wel een vraagje.\r\n\r\nIk had begrepen dat in Windows 7 standaard geen internetbrowser meer zou zitten, en dat je tijdens de installatie een keuze mogeljjkheid zou krijgen ? wat schetst mijn verbazing Explorer 8 wordt gewoon geinstalleerd (wat ik persoonlijk geen probleem vind) maar het emailprogramma Windows mail zit er niet meer in ????\r\n\r\nNu is dat ook geen probleem maar ik vind het een beetje vreemd, heb ik het nu aan het verkeerde eind, of heb ik de afgelopen tijd misschien iets gemist ?\r\n\r\nNogmaals, het werkt allemaal perfekt maar ben alleen nieuwsgierig of dit verhaal klopt.
Link naar reactie
Klopt precies.\n\nIE8 is standaard, maar via Windows Update komt een verplichte update die je laat kiezen welke browser je eigenlijk wil hebben. Die biedt ook de mogelijkheid om IE8 weer te verwijderen en te vervangen door een of meerdere browsers van je keuze.\n\nEmailprogramma zit niet meer in Win7. Zul je dus zelf moeten regelen.\n\nVerhaal klopt dus.
Link naar reactie
Ik had de vraag ook gesteld. En heb ze beiden gedownload en probeer eerst de windows live mail te installeren (zie hieronder).\r\n\r\nIk kreeg dit antwoord:\r\n\r\nJe kunt Windows Live Mail zelf downloaden en installeren. Via de site van microsoft.\r\n\r\nEn thunderbird kan ook:\r\n[url]http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/[/url] .
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nIk wil graag mijn Vista upgraden naar Windows 7.Als ik het goed begrijp moet je zelf Windows Live mail downloaden om email te hebben. Nu gebruik ik Outlook.\r\nAls ik deze wil blijven gebruiken, kan ik dan ook Office Home en Student kopen, of zit hier ook geen Outlook bij? Of ben ik dan verplicht om Office 2007 te nemen, wat veel duurder is? Allemaal best verwarrend, vind ik. Alvast bedankt.\r\ngreetz,\r\n\r\n:D motortje
Link naar reactie
Je kunt de Outlook die je nu gebruikt gewoon meenemen naar het nieuwe besturingssyteem. Kwestie van voor installatie van Win7 een backup van je email maken, na installatie Office/Outlook opnieuw installeren en dan de backup terug plaatsen.\n\nJe hoeft Outlook/Office dus niet nog een keer te kopen, dat heb je immers al gedaan.\n\nVoor de volledigheid: de Home&Student versie van Office 2007 bevat geen Outlook.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;494010]Je kunt de Outlook die je nu gebruikt gewoon meenemen naar het nieuwe besturingssyteem. Kwestie van voor installatie van Win7 een backup van je email maken, na installatie Office/Outlook opnieuw installeren en dan de backup terug plaatsen.\r\n\r\nJe hoeft Outlook/Office dus niet nog een keer te kopen, dat heb je immers al gedaan.\r\n\r\nVoor de volledigheid: de Home&Student versie van Office 2007 bevat geen Outlook.[/QUOTE]\r\n\r\n:cool: Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik nog nooit zoiets gedaan, \'n backup van m\'n email maken. Kun je me misschien ook vertellen hoe dat moet. Dan ga ik in ieder geval niet gelijk in de fout.:o
Link naar reactie
In geval van Outlook is het makkelijk: maak een kopie van het bestand outlook.pst. Waar je dit kunt vinden staat onder \"archieflocatie\" ergens in de opties van Outlook. Exacte locatie kan ik je niet vertellen, want ik heb zelf al tijden geen Outlook meer. De zoekfunctie van Windows raadplegen kan ook.\n\nOutlook.pst bevat alleen je email en contactpersonen. Accountinstellingen en berichtregels dus of even opschrijven of exporteren. Hoe je dit weer exporteert mag je via Google nazoeken, want ik heb werkelijk geen idee.\n\nAls je dat hebt, zet je dat natuurlijk op een veilige locatie. Na installatie van Win7 en Outlook daarop, zoek je opnieuw waar Outlook z\'n outlook.pst heeft opgeslagen en dat bestand vervang je door je backup. Contactpersonen en emails staan dan gelijk weer waar ze moeten zijn.\n\nDaarna uiteraard de emailaccounts en eventuele berichtregels netjes maken.
Link naar reactie
Hallo, ik zat net op mijn gemak ff de doos van windows 7 te bekijken en daar staat op de onderkant idd. het verhaal dat div. programmaonderdelen niet meer standaard in windows zitten.\r\n\r\nWat ik vreemd vind is het feit dat ze windows mail er uit hebben gehaald, het verhaal van Explorer kan ik begrijpen, maar om nu het emailprogramma er uit te halen snap ik niet helemaal. Ik heb wel eens een ander emailprogramma gebruikt en daar kwam tijdens de installatie de vraag of dat de standaard moest worden ? \r\n\r\nDe update waar Foo Bar het over heeft heb ik nog steeds niet ontvangen (werk nu al een week met 7) ik zou verwachten dat deze bij een van de eerste updates zou zitten ?\r\n\r\nMaar goed, alles werkt perfekt en heb via windows live het \"totale\" pakket geinstalleerd (mail, moviemaker, fotogallerie).
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;494037]In geval van Outlook is het makkelijk: maak een kopie van het bestand outlook.pst. Waar je dit kunt vinden staat onder \"archieflocatie\" ergens in de opties van Outlook. Exacte locatie kan ik je niet vertellen, want ik heb zelf al tijden geen Outlook meer. De zoekfunctie van Windows raadplegen kan ook.\r\n\r\nOutlook.pst bevat alleen je email en contactpersonen. Accountinstellingen en berichtregels dus of even opschrijven of exporteren. Hoe je dit weer exporteert mag je via Google nazoeken, want ik heb werkelijk geen idee.\r\n\r\nAls je dat hebt, zet je dat natuurlijk op een veilige locatie. Na installatie van Win7 en Outlook daarop, zoek je opnieuw waar Outlook z\'n outlook.pst heeft opgeslagen en dat bestand vervang je door je backup. Contactpersonen en emails staan dan gelijk weer waar ze moeten zijn.\r\n\r\nDaarna uiteraard de emailaccounts en eventuele berichtregels netjes maken.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n(Y)Dank voor je hulp FooBar.Ik zal je advies zo opvolgen.Wat ik niet meteen weet zoek ik dan wel op.\r\ngreetz,\r\n\r\nmotortje
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;494037]In geval van Outlook is het makkelijk: maak een kopie van het bestand outlook.pst. Waar je dit kunt vinden staat onder \"archieflocatie\" ergens in de opties van Outlook. Exacte locatie kan ik je niet vertellen, want ik heb zelf al tijden geen Outlook meer. De zoekfunctie van Windows raadplegen kan ook.\n\nOutlook.pst bevat alleen je email en contactpersonen. Accountinstellingen en berichtregels dus of even opschrijven of exporteren. Hoe je dit weer exporteert mag je via Google nazoeken, want ik heb werkelijk geen idee.\n\nAls je dat hebt, zet je dat natuurlijk op een veilige locatie. Na installatie van Win7 en Outlook daarop, zoek je opnieuw waar Outlook z\'n outlook.pst heeft opgeslagen en dat bestand vervang je door je backup. Contactpersonen en emails staan dan gelijk weer waar ze moeten zijn.\n\nDaarna uiteraard de emailaccounts en eventuele berichtregels netjes maken.[/QUOTE]\nNog even ´n vraagje. Hoe of waarmee kan ik het outlook.pst bestand openen om te zien wat er in staat?
Link naar reactie
Op de site van Microsoft staat niet dat je Windows Mail kunt downloaden voor Windows 7. Ze stellen voor Windows Live om te installeren. Alsof dat een altenatief is... \r\nHoe kun je Outlook 2007 de e-mails en contactpersonen van Windows mail laten inlezen? \r\nOp de site van Microsoft las ik dat na een upgrade van Vista naar 7 je e-mails en contactpersonen niet verdwenen zullen zijn. Heeft iemand een idee in welke map je dan moet zoeken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...