Ga naar inhoud

Boot regels verwijderen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een regel teveel staan bij het opstarten.\nKan er een weg, maar hoe weet je nu precies welke en wat je kunt weghalen?\n\nIn Windows XP bij opstarten zie je dus\n\nOudere versie van Windows (XP - moet blijven)\nWindows 7 (die is niet goed, moet weg)\nWindows 7 (die moet weer blijven)\n\nIn Boot.ini staat exact dit xxxxxxxxxxxx :\n\n;\n;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.\n;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.\n;\n[boot loader]\ntimeout=6\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\windows\n[operating systems]\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\windows=\"Microsoft Windows XP \nProfessional\" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT\n\nxxxxxxxxxx \nWat moet er precies weggehaald worden?\nBen bezig met nieuwe Back up, anders komt dat steeds terug.
Link naar reactie
De inhoud van boot.ini is niet relevant als je een besturingssysteem nieuwer dan XP geinstalleerd hebt. Boot.ini wordt namelijk niet gebruikt in dat geval.\n\nOm de bootloader aan te passen kun je dus met bcdedit aan de gang, wat een commandline programma is. Er zijn ook grafische tooltjes die je hiermee kunnen helpen, maar ik kan even niet op de naam komen van zo\'n ding...
Link naar reactie
[quote=FooBar;492970]De inhoud van boot.ini is niet relevant als je een besturingssysteem nieuwer dan XP geinstalleerd hebt. Boot.ini wordt namelijk niet gebruikt in dat geval.\n\nOm de bootloader aan te passen kun je dus met bcdedit aan de gang, wat een commandline programma is. Er zijn ook grafische tooltjes die je hiermee kunnen helpen, maar ik kan even niet op de naam komen van zo\'n ding...[/quote]\n\nMaar wanneer ik de partitie D van Windows7 formatteer, blijft XP op C staan, moeten die regels toch weg, in XP dan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...