Ga naar inhoud

Als nog formateren na installatie Windows 7?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nHet is gelukt met de installatie van Windows 7.\r\n\r\nIk heb de volledige versie besteld van de 7 Home Premium en vandaag binnengekregen en geinstalleerd.\r\n\r\nDe installatie is op zich prima verlopen en ook is het gelukt met internet instellen.\r\n\r\nDe lay out is heel erg mooi en ook de startbalk is nu veel beter dan voorheen.\r\n\r\nMaar de pc waar Vista OEM op stond moest geformateerd worden maar ik kwam dat niet tegen tijden het installeren.\r\n\r\nNou kon ik 7 alleen in de C schijf kwijt tijdens de installatie en niet in de D schijf waar de Recovery van Vista nog in staat.\r\n\r\nMijn vraag is kan ik de D schijf als nog geformateerd worden zodat alleen 7 straks op mijn pc staat en kan 7 er dan gewoon op blijven staan of moet die dan er nieuw op gezet worden?.\r\n\r\nPascal
Link naar reactie
Ik kan niet goed uit je verhaal opmaken of je nu een upgrade gedaan hebt of een \"clean\" install van win7?\nJe kan de D:\\ schijf gerust formatteren, je raakt zo wel de mogelijkheid kwijt om ooit terug te gaan naar Vista!\nOnder schijfbeheer kan de partitie weg doen en dan een nieuwe partitie maken en dan formatteren; maar waarschijnlijk ook gewoon in My Computer.
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;492536]Ik kan niet goed uit je verhaal opmaken of je nu een upgrade gedaan hebt of een \"clean\" install van win7?\r\nJe kan de D:\\ schijf gerust formatteren, je raakt zo wel de mogelijkheid kwijt om ooit terug te gaan naar Vista!\r\nOnder schijfbeheer kan de partitie weg doen en dan een nieuwe partitie maken en dan formatteren; maar waarschijnlijk ook gewoon in My Computer.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb een volledige versie gekocht ipv de Upgrade omdat ik meerdere malen gehoord heb dat dat verstandiger was om die te nemen ipv de Upgrade.\r\n\r\nIk wilde voor dat ik 7 ging installeren de pc helemaal schoon hebben/formatteren en ik had gehoord dat je dat kon doen tijdens de installatie van 7 als daar om gevraagd wordt maar dat heb ik helaas niet gezien tijdens de installatie.\r\n\r\nWindows 7 kon bij mij alleen nog op de c schijf staan omdat de D schijf al vol is met die Recovery maar nou is de c schijf vrij vol waar ik niet blij mee ben.\r\n\r\nIk wil graag als nog formateren/terug naar fabrieksinstellingen en hoe moet ik dat doen en kan 7 er dan gewoon op blijven of moet die dan ook opnieuw geinstalleerd worden?.
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;492545]Als je terug wilt naar de fabrieksinstelling (met Vista als OS) dan word de C:\\ schijf geformateerd en verlies je Win7!\r\nHeb je toevallig een backup gemaakt van de recovery partition? Vaak wordt dit gevraagd als je de machine voor het eerst installeerd.[/QUOTE]\r\n\r\nWat bedoel jet met Vista als OS?.\r\n\r\nIk heb de Recovery van Vista op externe hardeschijf en toen ik mijn nieuwe pc met Vista 2jr terug geinstalleerd had vroeg die om backup van Vista te maken en dat had ik toen gedaan en die heb ik ook nog steeds.\r\n\r\nNou heb ik een legale volledige versie gekocht van Windows 7 Home Premium NL DVD en die gisteren op mijn pc geinstalleerd en helaas op de c schijf.\r\n\r\nHoe moet ik terug naar de fabrieksinstellingen? en dan kan ik 7 toch opnieuw installeren?. 7 bevalt tot nu toe goed.
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;492549]Vista als OS: Vista als [U]O[/U]perating [U]S[/U]ystem....\r\nAls je boot van de recovery schijven kan je Vista er weer terug opzetten,\r\nWin7 zal dan eraf zijn! Daarna kan je Win7 weer installeren en zo een dual-boot \r\nsysteem krijgen.[/QUOTE]\r\n\r\nIs dat het zelfde als formateren?,ik wil Vista er niet weer op hebben alleen maar 7.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;492553]Dual boot is wat anders dan formateren. Formateren is een harde schijf volledig wissen. Dual Boot geeft je de mogelijkheid (bij opstarten) om te kiezen (na installatie) uit meerdere OS.[/QUOTE]\r\n\r\nEn als de hardeschijf gewist is wat dan? sorry zo handig ben ik nou ook weer niet.\r\n\r\nDe bedoeling was dus om 7 op een schone installatie te zetten wat helaas mislukt is.\r\n\r\nNou heb ik 7 er ook op en Vista niet meer maar nog wel in de recovery d schijf.
Link naar reactie
Het is altijd lastig om mensen dingen uit te leggen als er een zekere basiskennis lijkt te ontbreken. Ze hebben dan iets gehoord/gezien, zonder het fijne er van te vinden en willen het dan ook hebben/doen. Dat klinkt misschien lullig, maar is niet zo bedoeld.\nEen opmerking als \"De bedoeling was dus om 7 op een schone installatie te zetten\" vind ik heel apart. Je lijkt hier 2 termen door elkaar te halen. Een schone/lege pc en installatie van W7. Iets[b]op[/b] een schone installatie zetten; ik zou niet weten hoe.\nDoorgaans is het mogelijk om bij installatie van een OS (Operating system) aan te geven dat je wilt formateren. Je geeft aan de originele cd/dvd te hebben van W7. Moet je de pc nog even laten weten (in de bios) dat je daar vanaf wilt opstarten. (Als een pc is opgestart, lukt het formateren van een harde schijf waarop een OS staat namelijk niet. Het OS zou dan zichzelf moeten verwijderen en dat is (nog) niet mogelijk).
Link naar reactie
[QUOTE=Gekwordikervan;492566]Als het goed is heb je een C root (de gewone c schijf) waar nu je Windows 7 opstaat.\r\n\r\nIn deze lijst staat waarschijnlijk ook een gele map die heet Windows.old.\r\n\r\nDeze map is je oude Windows Vista versie. Als deze gewoon verwijderd dan heb je A. weer schijf ruimte en B is de oude Vista versie dus ook van je pc.[/QUOTE]\r\n\r\nHoi je hebt helemaal gelijk ik had dat inderdaad gezien tijdens de installatie van die windows.old.\r\n\r\nAls ik daar met de rechtermuisknop op klik en dan op verwijderen dan is die echt helemaal weg die Vista?.\r\n\r\nHoe krijg ik Windows 7 uit de c schijf dan?
Link naar reactie
Hoezo wil je Win7 uit de C:\\ schijf??\n\nAls ik het goed begrijp staat win7 op de C:\\ alleen heb je de oorspronklijke Vista niet weg gekregen.\nZoals Gekwordikervan al aangeeft, er is een windows.old folder, deze kan je deleten. \nJe kan nu ook de D:\\ schijf formateren en dan ben je ALLES kwijt wat Vista was (behalve de 2 backup schijven)
Link naar reactie
Ja en nee, delete de windows.old folder en er is meer ruimte op de C:\\ schijf. Formateer de D:\\ schijf en deze is dan ook beschikbaar voor gebruik.\nAls je een schijfopruiming uitvoert van de C:\\ schijf ( Deze Computer, dan met de rechtermuisknop klikken op de C:\\, in het menu schermpje kies eigenschappen en dan schijfopruiming.) kan je nog meer ruimte terug winnen.
Link naar reactie
Windows old is verwijderd maar de map zit er nog wel in omdat hij 1 ding niet kan verwijderen en dat is een torrent die hij niet kan vinden zegt die waardoor die niet verwijderd kan worden is daar nog een oplossing voor?.\n\nZojuist op de D schijf geklikt en toen op recovery en die map is opeens leeg maar er staat wel 1,45gb van 6,37 beschikbare ruimte.\n\nOp de C in deze computer staat nu 347gb van 459 wat voorheen 308/459 was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...