Ga naar inhoud

C Schijf formatteren voordat ik Windows 7 ins


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wil vandaag [B]Windows 7 gaan installeren[/B].\r\n\r\nOm er zeker van te zijn, dat de oude meuk goed is verwijderd, wil ik eerst de [B]C schijf formatteren.[/B]\r\n\r\nNu had ik het volgende in gedachten.\r\n\r\nIk ga in deze computer op de C schijf staan, en klik dan met de rechter muisknop op formatteren, echter werkt dat niet !!\r\n\r\nHoe kan ik nu eerst de [B]C schijf formatteren[/B], voordat ik[B] Windows 7 ga installeren.[/B]\r\n\r\nMet de zoekfunctie niet gevonden wat ik zoek.
Link naar reactie
Dat zal niet gaan je C:\\ schijf formattern vanuit windows! Tenslotte draait windows vanaf deze C:\\ en zou het formatteren gelijkstaan met de poten onder de stoel weg zagen waar jezelf op zit....;)\r\n\r\nDe gebruikelijke methode is dat je de nieuwe DVD van win7 in je machine stopt en je pc her-opstart en boot vanaf de DVD (wel even opletten dat de boot-volgorde goed staat: eerst de DVD en dan pas de HDD).\r\nNu kan je ervoor kiezen dat je een \"clean install\" doet van windows, er wordt dan geen backup gemaakt van de oudere versie maar een schone install neergezet. \r\nZorg er wel voor dat je je documenten en files eerst op een cd of geheugen stick zet want \r\nanders loop je de kans alles kwijt tezijn, tenzij je een andere partitie vooor gegevens opslag gebruikt.
Link naar reactie
Windows XP kan zichzelf niet verwijderen.... :o\n\nJe moet dus een CD hebben met Windows 7 om vanaf het CD/DVD-station deze te installeren en dan krijg je vast eerst de vraag of je partities wilt verwijderen of formatteren.\n\nJe kunt er ook voor kiezen op Windows 7 naast Windows XP te gebruiken en dan Windows 7 op een andere partitie dan C te zetten.\n\n- edit - eugene is even sneller dan ik, maar ik laat mijn bericht maar staan -
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...