Ga naar inhoud

Vista traag opstarten na updates


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\nIk had eerst XP MCE op mijn PC geinstalleerd die enkele dagen geleden problemen gaf na updates van Microsoft.\r\nHet opstarten kreeg ik niet meer voor mekaar (bootscreen bleef hangen net zoals later blijkt bij Vista na het updaten), dus ik uit ellende maar de C schijf geformateerd (al mijn data staan op andere partities) en er Vista Home Premium opgezet.\r\nAlles leuk en wel, na de updates en SP2 duurt het opstarten langer dan 25 minuten ipv 30 seconden normaliter.\r\n\r\nBij het opstarten houd ik de PC in de gaten en zie HDD activiteit op mijn desktopkast (rood lampje knippert) ca. 15 seconden en dan doet het niets meer, enkel het bewegende \"Loading\" dat maar doorgaat zo een 25 minuten of langer.\r\n\r\n[IMG]http://farm1.static.flickr.com/147/363935521_fa5cbaf0ce.jpg[/IMG]\r\n\r\nLaat ik me maar inhouden en mijn taalgebruik correct houden, je kan je wellicht voorstellen dat ik hier op zijn MINST niet vrolijk van wordt.\r\n\r\nHebben meer mensen hier last van en, nog belangrijker, weet iemand een oplossing?\r\nHeeft Microsoft foutieve updates uitgebracht die XP en Vista naar z\'n grootje helpen?
Link naar reactie
Het is hel goed mogelijk dat je pc na diverse updates niet goed meer werkt, wat je zelf al zegt, niet om vrolijk bij te worden. Heb dit probleem ook nog niet zo vaak gelezen op het internet, maar dat kan ook aan mij liggen....\r\nProbeer het volgende, start je pc op (de pc start toch nog wel op, ondanks de lange tijd dat ie neemt?)\r\nEens je draait, gaat naar system-restore en neem een restore punt die vrij oude is en laat deze terug komen. Je kan ook de updates 1 voor 1 verwijderen tot je een punt bereikt dat alles goed gaat.\r\nGeen leuk werkje maar hopelijk effectief!!
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie Eugene.\r\nJa hij start nog wel op na ca. 25-30 minuten en werkt dan zoals gebruikelijk snel.\r\nMaar goed ik heb geen zin om iedere keer een half uur te moeten wachten als ik m\'n pc wil gebruiken natuurlijk.\r\nIk zal eens kijken welke updates ik kan verwijderen.\r\nMoet zeggen dat de pc van mijn vriendin geen problemen heeft ondervonden na de updates en ook mijn laptop die al Vista draaide ook niet.\r\nDus dan denk ik al gauw aan welke externe software een mogelijke oorzaak kan zijn.\r\nWel vreemd natuurlijk aangezien het gedonder bij XP is begonnen na de update en het allemaal goed werkte voordien.\r\nMaar goed na formatteren en een schone Vista installatie en de drivers van mijn video- en geluidskaart, en de updates voor Vista begon het gezeik opnieuw.\r\nEen virus kan het dus niet zijn aangezien ik de boel geformatteerd heb en er een schone (originele) Vista installatie op staat.\r\n\r\nHet lijkt me onzin om SP2 te verwijderen:confused:
Link naar reactie
Vreemd, ik heb alle updates verwijderd en de startup is nog steeds zo traag.\r\nDus ook aan de updates zal het niet liggen.\r\nWat zou er hardwarematig aan de hand kunnen zijn?\r\nDe pc draait zoals gewoonlijk snel nadat ie eenmaal is opgestart en kan ik er gewoon alles mee doen.\r\nHet gedonder begon na de XP update enkele dagen geleden en houd stand nu ik er Vista op heb staan.
Link naar reactie
[QUOTE=Beetjedigi;492022]Duurt opstarten in de veilige modus ook zo lang....[/QUOTE]\n\nEn, is er de laatste tijd misschien een disk (externe HDD, USB stick, geheugenkaart, etc) verwijderd uit de USB poort ?\nOf zat deze er in tijdens de updates, en nu niet meer ?\n\nZet je PC eens uit, trek ook de stekker er uit, en plug deze een minuut later weer in, er boot weer.
Link naar reactie
[QUOTE=Beetjedigi;492022]Duurt opstarten in de veilige modus ook zo lang of heb je daar geen ervaring mee?[/QUOTE]\nGoede vraag....\n\n[QUOTE=l0l0;491874]....Alles leuk en wel, na de updates en SP2 duurt het opstarten langer dan 25 minuten ipv 30 seconden normaliter.\n\nBij het opstarten houd ik de PC in de gaten en zie HDD activiteit op mijn desktopkast (rood lampje knippert) ca. 15 seconden en dan doet het niets meer, enkel het bewegende \"Loading\" dat maar doorgaat zo een 25 minuten of langer....[/QUOTE]\nHet lijkt er op dat de detectie van de hardware stokt.\nDat kan een harddisk zijn, maar ook andere apparaten.\n\nAls dit vanaf de eerste installatie van een Windows versie is, en je hebt ook al telkens problemen na updates, zet dan het BIOS eens op defaults met (\"[I]Load default settings[/I]\", vaak in het \"[I]Exit[/I]\" menu van het BIOS), of, in het uiterste geval, doe eens een BIOS flash (update).
Link naar reactie
[QUOTE]Ik had eerst XP MCE op mijn PC geinstalleerd die enkele dagen geleden problemen gaf na updates van Microsoft.\r\nHet opstarten kreeg ik niet meer voor mekaar (bootscreen bleef hangen net zoals later blijkt bij Vista na het updaten), dus ik uit ellende maar de C schijf geformateerd (al mijn data staan op andere partities) en er Vista Home Premium opgezet.[/QUOTE]\r\n\r\nUit dit stukje maak ik op dat het een wat oudere pc is en dat de problemen al waren begonnen met XP MCE.\r\nHierom denk ik dat het probleem in de hardware zit en niet in de software.\r\nMisschien dat de harde schijf beschadigd is, misschien dat het moederbord de geest aan het geven is.
Link naar reactie
Ik heb het geprobeert om hem in Safe Mode op te starten.\r\nProbleem blijft ook daar hetzelfde.\r\nHet waanzinnig lang opstarten.\r\n\r\nDe PC is een Dual Core 1.8 Ghz en 2GB ram.\r\nWerkte prima en vlot voor de betreffende update van XP (waar het gedonder mee begon).\r\n\r\nIk ga eens in de BIOS kijken en het op Default zetten.\r\nBetwijfel of dat het is, maar ik kan me (naast een eventuele hardware defect) niets anders meer voorstellen.
Link naar reactie
ik heb exact hetzelfde probleem alleen bij mij begon het na een update voor vista. ik heb vista 32 bit. het opstarten na loading windows geeft +/- 10 min ofzo zwart beeld. daarna start hij alsnog op. harde schijf geeft traag tikkend geluid. voorheen geen last van gehad. na het opstarten is alles weer zo snel als voorheen. ik betwijfel dus dat het aan de hardware ligt bij eugene want zou wel heel toevallig zijn als we er beide last van hebben.
Link naar reactie
Dat probleem heb ik ooit gehad ook na formatteren ging het vrij erg traag met updates. Toen heeft er iemand gezegd dat je beste je HD fdisk kan doen want bij formatteren blijft er nog bestanden axhter van Windows MCE. Bij fdisk kan je beter je HD echt helemaal leeghalen en vervolgens opnieuw formatteren (dat kan Vista voor je doen mits je op goed schijfletter drukt) en na installatie start het gewoon op zodoende kan je updates uitvoeren en hij zal daarna normaal opstarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...