Ga naar inhoud

Vista bevriest


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedendag,\r\n\r\nIk heb al een tijd een probleem wat is begonnen nadat de garantie afgelopen was met de computer. \r\nIk heb een Packard Bell computer met: \r\nMS Windows Vista Home Basic SP2\r\nIntel Pentium Dual CPU E2140 @ 1.60GHz, \r\n3,0GB RAM,\r\nNVIDIA Geforce 7050 / NVIDIA nforce 610i\r\n327GB te gebruiken van de hdd.\r\n\r\nHeb wel verstand van computers, ben een persoon die ook door bedrijven gevraagd wordt om software problemen op te lossen en door vrienden en kennissen. Hardware zelf doe ik niet bij anderen, want daar weet ik te weinig vanaf.\r\nMaar met dit probleem weet ik echt geen oplossing. \r\nDaarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.\r\n\r\nOp een willekeurig tijdstip bevriest VISTA Alles stopt er dan mee. Luister je bijvoorbeeld muziek dan stopt dat, Internet IE8 of Google Chrome stoppen er mee. Maar ook als je alleen een document in Windows office 2007 gekochte versie aan het werk bent. Dan werkt de herstelfunctie ook niet meer. Dus heb wel vaak documenten opnieuw moeten typen, nu heb ik de tijd aangepast voor het automatisch opslaan standaard 10min. dus mocht het weer gebeuren is het minder opnieuw typwerk.\r\nAlleen de Aan/Uit knop 5 sec. indrukken helpt bij het probleem.\r\n\r\nMaar ook bijvoorbeeld als je even niets op de PC doet kan het gebeuren. \r\nOok met een schone VISTA installatie gebeurd het, zonder dat die dan aangesloten is op Internet en zonder iets anders geïnstalleerd te hebben. \r\n\r\nZo heb ik het een maand niet, dan om de week of paar keer op een dag. Het wordt nu irritant. Opnieuw installeren bestaat uit hdd-formatteren en vista staat voor geïnstalleerd die zet hij dan terug.\r\n\r\nAdware/Spyware kunnen het niet zijn, want programma\'s vinden niets en virussen ook niet.\r\nGebruik AVG 8 & Superantispyware en een keer in de zoveel tijd housecall online scanner.\r\n\r\n[B]Een log-file van Runscanner:[/B]\r\n___________________________________________________________________\r\nRunscanner logfile\r\n\r\n* = signed file\r\n- = file not found\r\n\r\nGeneral info\r\n------------\r\nComputer name : PC_VAN_******\r\nCreation time : 15-10-2009 20:08:27\r\nHosts <> **.***.****\r\nHosts file location : %SystemRoot%\\System32\\drivers\\etc\r\nIE version : 8.0.6001.18828\r\nOS : Windows Vista (TM) Home Basic\r\nOS Build : 6002\r\nOS SP : Service Pack 2\r\nRunScanner Version : 1.9.0.9\r\nUser Language : Nederlands (Nederland)\r\nUser rights : Administrator\r\nWindows folder : C:\\Windows\r\n\r\nRunning processes\r\n-----------------\r\n* C:\\Windows\\system32\\Macromed\\Flash\\FlashUtil10c.exe (Adobe Systems, Inc.)\r\n* C:\\PROGRA~1\\AVG\\AVG8\\avgemc.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)\r\n* C:\\PROGRA~1\\AVG\\AVG8\\avgnsx.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)\r\n* C:\\PROGRA~1\\AVG\\AVG8\\avgrsx.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)\r\n* C:\\Program Files\\AVG\\AVG8\\avgcsrvx.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)\r\n* C:\\Program Files\\AVG\\AVG8\\avgtray.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)\r\n* C:\\PROGRA~1\\AVG\\AVG8\\avgwdsvc.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)\r\n* C:\\Windows\\system32\\Dwm.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Program Files\\CCleaner\\ccleaner.exe (Piriform Ltd)\r\n* C:\\Program Files\\Google\\Google Toolbar\\GoogleToolbarUser_32.exe (Google Inc.)\r\n* C:\\Program Files\\Google\\GoogleToolbarNotifier\\GoogleToolbarNotifier.exe (Google Inc.)\r\n* audiodg.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\RtHDVCpl.exe (Realtek Semiconductor)\r\n* C:\\Windows\\system32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\System32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\System32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\System32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\System32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\svchost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin\\jusched.exe (Sun Microsystems, Inc.)\r\n* C:\\Windows\\system32\\lsm.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\SLsvc.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\System32\\PAStiSvc.exe\r\n* C:\\Windows\\system32\\lsass.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Users\\****** ******\\AppData\\Local\\Temp\\Temp1_runscanner[1].zip\\RunScanner.exe (Runscanner.net)\r\n* C:\\Windows\\system32\\csrss.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\csrss.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\services.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\taskeng.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\taskeng.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\System32\\spoolsv.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\winlogon.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Program Files\\Windows Defender\\MSASCui.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\WUDFHost.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Program Files\\Windows Live\\Contacts\\wlcomm.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Program Files\\Windows Live\\Messenger\\msnmsgr.exe (Microsoft Corporation)\r\n* c:\\windows\\System32\\smss.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Program Files\\Windows Sidebar\\sidebar.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\system32\\wininit.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\Explorer.EXE (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\System32\\rundll32.exe (Microsoft Corporation)\r\n* C:\\Windows\\System32\\rundll32.exe (Microsoft Corporation)\r\n\r\nUnrated items\r\n-------------\r\n002 * C:\\Windows\\RtHDVCpl.exe (Realtek Semiconductor)\r\n010 C:\\Program Files\\Common Files\\InstallShield\\Driver\\1050\\Intel 32\\IDriverT.exe (IDriverT Module)\r\n011 * C:\\Windows\\System32\\Drivers\\PxHelp20.sys (Px Engine Device Driver for Windows 2000/XP)\r\n011 C:\\Program Files\\SUPERAntiSpyware\\SASENUM.SYS (SASENUM.SYS)\r\n050 C:\\Program Files\\SUPERAntiSpyware\\SASSEH.DLL (SuperAdBlocker.com) {5AE067D3-9AFB-48E0-853A-EBB7F4A000DA}\r\n067 C:\\Program Files\\SUPERAntiSpyware\\SASWINLO.dll (SUPERAntiSpyware.com)\r\n100 Start Page HKCU : [url]http://www.ad.nl/denhaag/[/url]\r\n105 Add to Google Photos Screensa&ver : res://C:\\Windows\\system32\\GPhotos.scr/200\r\n105 E&xporteren naar Microsoft Excel : res://C:\\PROGRA~1\\MI1933~1\\Office12\\EXCEL.EXE/3000\r\n173 C:\\Program Files\\SUPERAntiSpyware\\SASCTXMN.DLL (SUPERAntiSpyware.com) SUPERAntiSpyware Context Menu\r\n221 C:\\Program Files\\SUPERAntiSpyware\\SASCTXMN.DLL (SUPERAntiSpyware.com) SUPERAntiSpyware Context Menu\r\n227 C:\\Program Files\\SUPERAntiSpyware\\SASCTXMN.DLL (SUPERAntiSpyware.com) SUPERAntiSpyware Context Menu\r\n\r\nMissing files\r\n-------------\r\n032 rdpclip [I](krijg ik niet verwijderd, keert elke keer terug, wat het is weet ik ook niet.)[/I]\r\n___________________________________________________________________\r\n\r\n[U][COLOR=\"Red\"]Het is dus niet te zeggen, dat er een specifiek programma of gebeurtenis aan vast staat voordat het gebeurd. Is willekeurig en niet op vaste tijden![/COLOR][/U]\r\n\r\nAlvast Bedankt voor een mogelijke opslossing, voordat ik een ghost ga maken na een schone installatie wil ik het probleem er eerst uit hebben.
Link naar reactie
Ik ga het proberen.\r\n\r\nOm aanvullende informatie te geven [U]nog voordat [/U]ik MBAM heb geprobeerd.\r\nDe kast is stofvrij aan de binnen/buitenkant en niet te warm.\r\n\r\nHij gaat beginnen nadat ik op snel reageren heb gedrukt. \r\n\r\nAlvast bedankt dutch-online voor de snelle reactie.\r\n\r\n\r\n[B]\r\n* Edit: Scan heeft geen kwaardaardige bestanden gedetecteerd[/B]
Link naar reactie
Fatski, Toolbar heeft er niets mee te maken. Want bij een schone installatie heb ik die nog niet.\r\nen dan gebeurd het ook. Bij de Sidebar kan het ook niet zijn. Zie daarin alleen de analoge klok.\r\nMet wat ik gebruik op de pc voor het geheugen is bijna niets. Veel minder als de helft van de CPU wat taakbeheer aangeeft. Dus zelf denk ik dat het niet daarin ligt. \r\n\r\nMaar bedankt voor de tip.
Link naar reactie
[QUOTE=Probleemoplossing;491221]De kast is stofvrij aan de binnen/buitenkant en niet te warm.[/QUOTE]\r\nOK, maar kan je zien dat het koelblok op de CPU (en indien een losse grafische kaart op de GPU) schoon is, en dus voldoende koele lucht kan laten passeren ?\r\n\r\nHeb je in de logboeken gekeken naar meldingen ?\r\n\r\nMisschien een geheugentest op CD branden en daarmee de computer opstarten. (duurt wel wat lang)\r\n[url]http://www.memtest86.com/[/url]\r\n\r\nOf de MS Memory test:\r\n[url]http://oca.microsoft.com/nl/windiag.asp[/url]
Link naar reactie
Totzover ik het kan zien is de ventilator schoon. Die zit alleen vast op een grotere blok die weer vast zit ook. Dus daartussen kan ik het niet zien, jammer genoeg.\r\n\r\nIk heb de memtest laten lopen maar dat duurt erg lang inderdaad. Wat mij wel opviel is dat de tijd op een gegeven moment veelste lang stil stond samen met de rest. Linksboven zag je wel beweging van \r\nde rode \"- \" & \" + \" steeds knipperen, kon hem ook niet afbreken met ESC, aangezien er echt geen vooruitgang meer in zat heb ik de pc aan uit gezet.\r\n\r\nIk heb gegevens overgenomen zal ze even overtypen.\r\n\r\nPass 13%\r\nTest 7%\r\nTest 7#\r\nTesting 108k - 2816M 2815M\r\nPattern 0595F3d8\r\n\r\nL1 Cache: 64k 26229MB/s\r\nL2 Cache: Unknow\r\n\r\n:\r\nPass: 0\r\nErrors: 0\r\n\r\nBetekend het dan dat het hardware matig is? \r\n\r\nO ja mischien ook niet onbelangrijk ik kreeg nadat ik dus memtest zelf gestopt had voor het eerst deze melding in de tekstballon:\r\n,,Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.\"\r\n\r\nHeb als bijlage een excel overzicht gemaakt van een deel van mijn logboek.\r\nMisschien dat jullie er iets uit kunnen halen. ook van de dagen dat hij bevriesd zit er tussen.\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Memtest moet je een nacht laten draaien, zodat het minstens één \" pass\" aangeeft.\nNu heeft het maar 13% getest.\n\nMelding van je beeldschermadapter:\nlaatste driver van je video kaart downloaden en installeren. Gewoon alvast voor de zekerheid, vooral video is belangrijk.\n\nDat .ZIP bevat een Excel .XLS bestand wat ik niet kan lezen. Ik heb geen Excel.\nEven omzetten in een .TXT, daarvan weet je dat elk platform het kan lezen.\nMocht er belangrijke opmaak in zitten, dan een .DOC misschien.\nEn het gaat in de logboeken veelal om fouten (rode kruizen) en een dubbelklik op zo\'n regel geeft je pas meer info, welke je met het dubbele blaadje naar het klembord kunt kopiëren.
Link naar reactie
erikdenhouter, nadat hij 3 uur had aangestaan en nog steeds op 32minuten stond en dus alleen linksboven zag je wel beweging van de rode \"- \" & \" + \" steeds knipperen, kon hem ook niet afbreken met ESC, aangezien er echt geen vooruitgang meer in zat heb ik de pc aan uit gezet. Een nacht langer had denk ik ook niet geholpen??\r\n\r\nZou het dan toch aan de hardware liggen? \r\n\r\n[url]http://img194.imageshack.us/img194/1145/logboek.gif[/url]\r\n\r\nHeb hem even omgezet naar een afbeelding de rest kon ik anders niet hier uploaden vandaar. En je kan inzoomen ook.\r\n\r\n\r\n\r\nGa zo even kijken naar een nieuwe driver om te downloaden & installeren.\r\n\r\nMaar alvast bedankt dat je de tijd hebt genomen om te antwoorden.
Link naar reactie
nvidia geforce 7050 nforce 610i via apparaatbeheer kunnen bijwerken via internet.\r\nMaar ik kan dan resoltie niet meer aanpassen en, het beeld ziet er lelijk uit.\r\nNu ik vorig stuurprogramma knop heb gedrukt zit ik weer op mijn oude driver.\r\n\r\nAlleen nu ben ik dit zo aan het typen en bij elke toetslag die ik indruk zie ik het venster waar ik intyp\r\ninternet of kladblok elke keer soort van verversen. Heb gekeken naar de verniewingsfreq.\r\n60 hertz en bij 70 herts is het.
Link naar reactie
Download zo snel mogelijk de memory test van Microsoft, en probeer weer.\n! Download en brandt wel op een [I]andere[/I] PC.\n\nJe start die memory test toch door booten met de CD ? Windows loopt verder niet ?\n\nAls Memtest86 vastloopt (misschien Ctrl+C om af te sluiten ?) dan moet er toch iets fout zijn. \nZo\'n programma heeft denk ik wel een zelftest om te zien of deze goed op CD staat, maar opnieuw downloaden en branden is geen overbodige luxe.\n\nAls je meerdere geheugenmodules hebt, meestal 2 of 4, en je durft ze te wisselen, dan kan je ze één voor één proberen, en zien of de PC dan blijft werken.\nAlleen bank 1 dan gebruiken. (slot 1 op het moederbord)\n\nHet opnieuw installeren van de grafische driver of eigenlijk wat dan ook zou ik nu even niet doen, want als er geheugen defect is dan kan dat gevaarlijk fout gaan.
Link naar reactie
[B]dutch-online[/B] Eerst via apparaatbeheer opgehaald en ook weer teruggezet.\r\nDaarna had ik problemen met het beeld.\r\nToen ben ik inderdaad naar PB gegaan om hem daar op te halen. Maar dat resulteerde in dezelfde probleem als via apparaatbeheer.\r\nOn-board dat zou vast wel kunnen, daar heb ik niet echt kaas van gegeten van hardware.\r\n\r\n\r\n[B]Erikdenhouter[/B] ik heb hem via USB opgestart inderdaad windows vista niet draaiend\r\naangezien hij niet van de hdd kon booten, uitgeschakeld via bios en via usb laten booten.\r\n[U]Ik wacht het nu nog even af voordat hij weer bevried/vastloopt zie onderaan.[/U]\r\n\r\n[B]Maar bedankt voor de tips[/B] nadat ik alles geprobeerd had voor de video driver en opeens helemaal geen beeld meer had, ook niette herstellen via linux ubuntu live cd [U]waar ik wel beeld had[/U] heb ik mijn vista via linux kunnen backuppen van mijn bestanden en daarna vista opnieuw geïnstalleerd. \r\n\r\nZodra er weer iets gebeurd meld ik het hier meteen. Voor nu gaat er dan een slotje op??\r\nOf hoe het ook gaat hier bij CID.\r\n\r\nBedankt!
Link naar reactie
Als de aansluiting van de monitor direct van het moederbord af komt, dus zeg maar tussen de meeste andere connectors in, (in de lijn van het moederbord) dan is het een on-board grafische adapter, maar staat de plug haaks tussen de add-on kaarten (dat rijtje klepjes) dan is het een losse insteekkaart, en dus een losse grafische adapter op kaart.\n\nEen slotje gaat er op dit forum niet op, tenzij het te bont gemaakt wordt in een topic ;) maar ik heb een flauw vermoeden dat je problemen nog niet over zijn.\n\nAls Vista staat, dan zou ik gelijk opnieuw een geheugentest doen, eventueel met beide testers hierboven getoond.\nEn daarna een [I]volledige[/I] schijfcontrole.\n\nDoe dit voordat je allerlei ander spul gaat installeren, dus met een kale Vista, want anders installeer je dat nieuwe spul voor niets, en bij gevonden problemen weet je dan veel beter waar te zoeken (hardware, Vista, of geïnstalleerde software)\n\nJe moet even goed begrijpen dat als er een fout hoog in het geheugen zit, ergens bij 3 GB, dat de installatie van Windows geen problemen zal kennen, maar later, met meer programma\'s, dan pas wordt dat hogere geheugenadres gebruikt, en dan beschadigd je systeem weer....\nTesten is een must.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...