Ga naar inhoud

Vista -> Windows 7


Aanbevolen berichten

Overstappen naar Windows 7? \r\nOnmogelijk. Ik krijg Vista SP 1 niet eens geïnstalleerd. Ik heb, toen SP1 beschikbaar werd gesteld, van alles geprobeerd. Downloaden, geen probleem, maar installatie... ho maar! Niet op normale wijze, na downloading en niet d.m.v. \"stand alone\" versies. Niet vanaf mijn harde schijf en niet via een DVD, met daarop SP1. Steeds, na ca.15 min, dezelfde foutmelding, waarna de installatie weigerde te continueren. Heb dit gemeld via div. Fora, niemand had de oplossing. Ja.. installatie via bijv. een schijf. Maar dat had ik al geprobeerd.\r\n\r\nAlle andere downloads van Microsoft (behalve SP1) geven overigens, merkwaardig genoeg, geen enkel probleem. Die haal ik moeiteloos binnen. Installatie... ook geen probleem.\r\n\r\nMijn PC heeft verder geen kuren, alles werkt naar behoren. Ik voer zware bewerkingen uit met het filmbewerkingsprogramma Pinnacle. Doordat ik SP1 niet kan installeren, kan ik bijv. ook Pinnacle, versie 14, aanschaffen. Die vraagt om, minimaal SP1.\r\n\r\nVerder ben ik wel tevreden over Vista. Had ik vroeger met XP, binnen Pinnacle nog wel eens te maken met BSD, met Vista nog nooit gehad. Met XP had ik weer geen probleem met welke update van Microsoft dan ook, t/m SP3.\r\n\r\nDus.... Windows 7, dacht het niet! Zelfs al zou ik het willen.\r\nIk denk, dat met mij, vele anderen op dezelfde wijze reageren, want ik stond, toen 6 mnd geleden SP1 uitkwam, niet alleen met bovenstaande. Er verschenen ongelofelijk veel klachten van Vista gebruikers, die SP 1 eveneens niet konden installeren. Microsoft heeft dit nimmer opgelost.\r\n\r\nIk (en Microsoft) moet dus wachten op de volgende PC, maar aangezien ik mijn huidige slechts 1 jaar heb, gaat dat nog een hele poos duren. Niet best voor de verkoop van Windows 7.
Link naar reactie
Waar gaat dit nu over?\n\nDat SP1 niet wil, wil niet zeggen dat Win7 ook niet gaat! In het gunstigste geval doe je namelijk een schone installatie, waarbij Vista dus eerst wordt weggehaald. Dan komt Win7 op een schone pc en dat gaat gewoon goed!\n\nOverigens, als je Vista overnieuw installeert en dan direct de servicepacks er overheen gooit, denk ik dat het gewoon gaat werken. Tijdens je gebruik van Vista is er ergens iets niet helemaal goed komen zitten (hoeft niet jouw schuld te zijn), waardoor SP1 niet meer wil. Een herinstallatie zet dat weer recht.\n\nDat Pinnacle problemen geeft heeft niets met Windows te maken; op een of andere manier kunnen ze daar bij Pinnacle geen stabiele software maken...
Link naar reactie
Dank voor uw reply. Ondanks dat u weet te melden \"\"Waar gaat dit nu over\" Kort aan de wagen, zeker? Ik heb niet geschreven dat ik problemen heb met Pinnacle. Integendeel, het programma draait stabieler onder Vista dan onder XP! Ik heb, onder Vista, ca. 200 films gerendeerd, waarbij het niet 1 x fout is gegaan. E.e.a. heeft steeds geleid tot resultaat...een DVD! \nEen schone installatie.... tsja dat is nou precies iets wat ik niet wil. Ik heb er helemaal geen trek in om alles opnieuw te installeren. Ik heb weliswaar alles gebackupt, maar al een paar keer meegemaakt, dat betreffende backups, om wat voor reden dan ook, niet waren terug te zetten.\nMt. vr. grt.,\nrcdeursen.
Link naar reactie
[QUOTE=rcdeursen;490096]Kort aan de wagen, zeker?[/QUOTE]\r\nDat gevoel is dan wederzijds, want dat had ik ook bij het lezen van jouw bericht, vandaar ook die reactie ;)\r\n\r\nIk vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat Win7 niet geinstalleerd zou kunnen worden omdat Vista SP1 niet geinstalleerd kan worden.\r\nZoals gezegd is en schone installatie altijd beter, juist om dit soort problemen te voorkomen. Dat is dan misschien wel een hoop werk, maar uiteindelijk wel de betere oplossing, ongeacht of de overstap naar Win7 gemaakt wordt of niet.\r\n\r\n\r\n[QUOTE=rcdeursen;490096]Ik heb niet geschreven dat ik problemen heb met Pinnacle.[/QUOTE]\r\nExcuses daarvoor, dat heb ik verkeerd gelezen.
Link naar reactie
de meeste BSOD in vista en XP krijg je met USB drivers foute usb hubdrivers foute drivers oude drivers dus ik zou je aanraden alles wat met USB heeft te maken te ontkoppelen van je pc 2x opnieuw opstarten dan alle USB drivers verwijderen en na een nieuwe start van je OS een voor een terug zetten zij het met windows update ( zoals in win7) of de site van de fabrikant duurt wel ff maar het helpt
Link naar reactie
JUIST als deze problemen in Vista zitten zou ik overstappen op Win7....\r\nHoe je het ook wend of keert, het feit dat er iets niet goed zit in de huidige installatie van de pc, wil dus zeggen dat Vista niet optimaal werkt (zonder Servicepacks) en dat er wel eens meerdere problemen op zouden kunnen treden.\r\nEen schone installatie van Vista is dus iets waar toch in de toekomst rekening mee gehouden moet worden en dan zou JUIST het installeren van een beter en sneller OS, Win7 dus een slimmere keuze zijn.
Link naar reactie
Nee, het probleem met BSD deed zich voor op mijn vorige computer, een Medion van Aldi. (1 pak melk en een PC). Daar heb ik een jaar of drie mee gewerkt. Altijd hetzelfde probleem. PC werd gewoon te warm. Ik herinner me nog, dat ik een film op DVD moest branden, omdat de betrokkene naar het buitenland verhuisde. Ik heb toen de hele kast ingepakt in ijsblokjes en....voila... DVD kunnen banden. Toen heb ik me voorgenomen nimmer meer een Medion PC te kopen.
Link naar reactie
Ik heb j.l. zondag weer eens geprobeerd om SP1 binnen te halen.\r\nOpnieuw mislukt. Schreef ik eerder dat het downloaden wel lukte... dit is niet correct. Op ca. 62,9 MB - 20% voltooid stopt het downloadproces en krijg ik de foutmelding Code 80070002. Microsoft biedt hiertoe een aantal oplossingen. Softwareupdate uitschakeIen t/m Map Softwaredistribution hernoemen in Softwaredistribution old. Ik heb heb ze allemaal opgevolgd. Foutcode blijft, bij nieuwe poging, hardnekkig aanwezig.\r\nIk heb Microsoft om hulp gevraagd. Afwachten maar...
Link naar reactie
[QUOTE=rcdeursen;490960]Uiteraard had ik de Virusscanner (AVG) uitgezet voor de update. Helpt niets.\r\nOok de versie voor ontwikkelaars werkt niet. Al geprobeerd + een DVD met SP1. Werkt ook niet. Ik meld me natuurlijk niet voor niets op dit forum.\r\nHedenavond zonder problemen de Megapatch (11 updates) gedownload en geinstalleerd. Dat wel![/QUOTE]\r\n\r\nIk had het niet over uitzetten, maar over verwijderen.... Daar zit een zeer groot verschil in.
Link naar reactie
Ik heb response binnen van Microsoft, zie onderstaande tekst.\nKun je een hele dag voor uittrekken, SP1 binnenhalen, met gebruikmaking van hun oplossing.\n\nIk heb Microsoft te kennen gegeven dat je een gewone gebruiker niet kunt opzadelen met dit soort ongein en dat men er onvoldoende aan heeft gedaan om SP1 bij alle gebruikers zonder problemen te laten downloaden en installeren. Mijn PC draait verder prima, ik doe het, tot de aankoop volgende PC, wel met Vista zonder SP1 en SP2.\n\nOnderstaande tekst is van een Microsoft medewerker. \n\n\nGeachte heer mevrouw, \n\nBedankt voor het gebruik maken van Microsoft Product Support Services!\n \nIk begrijp uit ons gesprek dat U een probleem heeft met het installeren van service pack 1 voor Windows Vista. \n\nDe meest voorkomende oorzaken hiervoor zijn de volgende:\n\n- Antivirus, antispyware programma\'s\n\n- Vorige, benodigde updates zijn nog niet geïnstalleerd \n\n- Spyware, Adware en Toolbars\n\n- Cd/Dvd brandprogramma\'s\n \nMocht u tijdens het uitvoeren van dit stappenplan op problemen of vragen stuiten, kunt u natuurlijk altijd weer contact met ons opnemen. Als u besluit via mail te reageren, antwoord dan op dit bericht en laat u alstublieft het onderwerp ervan intact, zodat uw reactie automatisch in de juiste case terecht komt. B.v.d.\n\nHieronder vindt U stappen om service pack 1 succesvol te installeren .\n\nSluit alle openstaande programma\'s af. \nDownload het Service Pack 1 bestand via onderstaande link, en sla het bestand op naar het bureaublad: \n\n[url]http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746[/url]\n\nVoor de 64bit versie van Windows:\n\n[url]http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=86d267bd-dfcd-47cf-aa76-dc0626dcdf10[/url]\n\nNu verschijnt de downloadpagina van Windows Vista service pack 1. Kijk of het bestand wat op deze pagina aangeboden wordt \"Windows6.0-KB936330-X86-wave1.exe\" heet (bij details). Als dit het geval is, klikt u net erboven op de knop \"downloaden\". Het downloadscherm verschijnt nu. Klik op \"Opslaan\", kies het bureaublad als locatie, en klik nogmaals \"opslaan\". Wanneer de download voltooid is mag U dit venster sluiten.\n\nAls u dit gedaan heeft kunt u een scan van de systeembestanden uitvoeren. \n Ga naar Start. \n Direct boven de start knop ziet u staan \"zoekopdracht starten\" \n hier voert u in \"CMD\" (zonder aanhalingstekens) \n Boven in het menu ziet u dan ook cmd staan,hier klikt u met de rechtermuisknop op, en kiest u voor \"uitvoeren als administrator\" \n Nu komt u in het opdrachtprompt uit. \n Hier voert u het volgende in \" sfc /scannow \"(zonder aanhalingstekens). \n Dit zal uitgevoerd worden in de opdrachtprompt zelf en kan ook weer enkele minuten duren.\n\nDe volgende stap is een uitgebreide schijfcontrole: \n Als u nog in het opdrachtprompt van stap 3 zit, gaat u naar stap 4e. \nGa naar Start. \nDirect boven de start knop ziet u staan \"zoekopdracht starten\". \nHier voert u in \"CMD\"(zonder aanhalingstekens). \n Boven in het menu ziet u dan ook cmd staan,hier klikt u met de rechtermuisknop op, en kiest u voor \"uitvoeren als administrator\". \n Nu komt u in het opdrachtprompt uit. \nHier voert u het volgende in: \"chkdsk /r\"(zonder aanhalingstekens). \n Checkdisk zal vervolgens vermelden dat de schijfcontrole niet kan worden gestart en vragen of hij moet worden gepland voor de volgende keer dat u de computer opstart. Bevestigt u de vraag door op de \"J\" van ja te drukken en vervolgens op enter. \nStart u vervolgens de computer opnieuw op, op de gebruikelijke manier.\n\nDaarna raad ik aan om software die mogelijk de installatie blokkeert, te verwijderen: \nKlik op de startknop, kies dan \"Configuratiescherm\" \nAls het configuratiescherm in de Windows Vista weergave staat, druk op \"Een programma verwijderen\" onder de groene tekst \"Programma\'s\" \nAls het configuratiescherm in de klassieke weergave staat, dan graag dubbel klikken op \"Programma\'s en onderdelen\" \nEen nieuw scherm verschijnt nu met daarin een lijst met daarin alle op uw computer geïnstalleerde programma\'s \nHierin dient U programma\'s die behoren tot een van de onderstaande categorieën te verwijderen: \n Antivirus, antispyware, antispam en ander beveiligingssoftware. Zorg ervoor dat U over de originele installatiecd of bestand beschikt om het later opnieuw te kunnen installeren.\n\nIn het geval U een Norton product op uw computer hebt of er ooit een (proef-)versie van geïnstalleerd hebt gehad, dient u na de verwijdering ook de Norton Removal Tool uit te voeren. U kunt deze gratis downloaden via: \n\n[url]ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe[/url]\n\nNa het klikken op de bovenstaande link, zal de download direct gestart worden. Klik achtereenvolgens op \"opslaan\", \"opslaan\" en \"uitvoeren\". U kunt nu de aanwijzingen op het beeldscherm volgen. \n\nVoor McAfee producten kunt u het volgende verwijderprogramma gebruiken:\n\n[url]http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/MCPR.exe[/url] \n\nIn het geval dat u een Kaspersky product op uw pc hebt gehad, dient u de Kaspersky Removal Tool uit te voeren.\n\n[url]http://support.kaspersky.com/downloads/products2009/kavremover9.zip[/url]\n\nRegistry cleaners, Windows en Internet Explorer \"Optimizers\" en \"tweak\" programma\'s (tune-up utilities, registry mechanic, ccleaner, ...) \nPeer 2 peer download software zoals KaZaa, iMesh, LimeWire,... \nToolbars zoals Yahoo toolbar, Google toolbar, Google Desktop Search en Overige toolbars indien aanwezig.\n\nHierna raad ik aan om de computer nogmaals opnieuw op te starten. \n \nHierna dienen onnodige achtergrondprogramma\'s tijdelijk uitgeschakeld te worden: \nKlik op de startknop en vervolgens op \"zoekopdracht starten\" \nTyp vervolgens \"msconfig\" (zonder aanhalingstekens) in het invoerveld en druk op de toets \nKlik op \"Doorgaan\". Er opent nu een venster met meerdere tabbladen. \nKlik op tabblad Services. Vink de optie \"Alle Microsoft services verbergen\" aan (vlak boven de \"OK\" knop). \nKlik op \"Alles uitschakelen\" \nKlik op het tabblad \"Opstarten\". Klik onderin op \"Alles uitschakelen\" \nKlik op \"Toepassen\" en vervolgens op \"ok\" \nStart uw PC opnieuw op\n\nHet uitvoeren van de System Update Readiness Tool (CheckSUR). \nGa naar de volgende locatie en kies uw versie van het programma (voor de meeste pc\'s zal dit de bovenste link zijn):\n[url]http://support.microsoft.com/kb/947821[/url]\n\nKlik op Downloaden, kies Opslaan, klik dan weer op Opslaan en als laatste op Uitvoeren en volg de stappen in de wizard.\n\nHet opnieuw opstarten in veilige modus. \nNu zijn alle softwarepakketten, die in de weg zouden kunnen zitten, verwijderd en kunnen wij beginnen met het correct installeren van SP1.\n\nHerstart de pc nu, en blijf herhaaldelijk op de F8 toets tikken. \nIn het scherm \"Geavanceerde opties\" kiest u voor \"veilige Modus\" \nAls u nu een lijstje met besturingssystemen krijgt, drukt u gewoon op enter. Zo niet, lees verder bij stap 8d. \nZodra u het inlog scherm te zien krijgt, logt u gewoon in onder uw eigen naam. U zult nu zien dat de omgeving ietwat aangepast is. Hier hoeft u zich geen zorgen om te maken, dit verandert weer terug na opnieuw opstarten. \nAls gevraagd wordt of in de veilige modus wilt blijven werken, klikt u op\' Ja\'.\n\nKlik op uw standaard gebruikersnaam om aan te melden. Het beeld zal van slechte kwaliteit zijn. Dit is normaal, en herstelt zich na een herstart. \n\nNu kunt u het eerder gedownloade bestand \"Windows6.0-KB936330-X86-wave1.exe\" dubbelklikken. Volg de aanwijzingen op uw scherm en laat de computer herstarten na het voltooien van de installatie (dit gebeurt automatisch). \n\nNa het installeren van Service Pack 1 dient u de eerder gestopte services weer inschakelen. Hierdoor krijgt u dan weer de volledige functionaliteit van Windows. Hiervoor kunt u onderstaande stappen volgen: \nKlik op de startknop en vervolgens op \"zoekopdracht starten\" \nTyp vervolgens \"msconfig\" in het invoerveld druk daarna op de toets op uw toetsenbord. Klik op \"Doorgaan\" \n Klik bovenin op het tabblad \"Services\" \nVink \"Alle Microsoft services verbergen\" aan (vlak boven de \"OK\" knop) \nKlik op \"Alles inschakelen\" onderin \nKlik op tabblad \"Opstarten\" \nKlik op \"Alles inschakelen\" onderin \nKlik op \"Toepassen\" en vervolgens op \"OK\" \nStart uw PC opnieuw op.\nDe computer wordt nu opnieuw opgestart, en na het inloggen, verschijnt er dan een melding met betrekking tot geblokkeerde programma\'s. Klik op dat icoon, en selecteer \"geblokkeerd programma uitvoeren\", en klik op \"doorgaan\". Er verschijnt nu een scherm, dat vertelt dat de opstartinstellingen zijn veranderd. Dit klopt. Vink onderaan de optie aan: \"Dit bericht niet meer weergeven\" en sluit dit scherm. De melding komt nu niet meer terug bij een volgende herstart.\n\nIk hoop u bij dezen voldoende te hebben geïnformeerd, maar mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze email kunt u natuurlijk weer gewoon contact met ons opnemen.
Link naar reactie
[QUOTE]Ik heb response binnen van Microsoft, zie onderstaande tekst.\r\nKun je een hele dag voor uittrekken, SP1 binnenhalen, met gebruikmaking van hun oplossing.\r\n\r\nIk heb Microsoft te kennen gegeven dat je een gewone gebruiker niet kunt opzadelen met dit soort ongein en dat men er onvoldoende aan heeft gedaan om SP1 bij alle gebruikers zonder problemen te laten downloaden en installeren. Mijn PC draait verder prima, ik doe het, tot de aankoop volgende PC, wel met Vista zonder SP1 en SP2.[/QUOTE]\r\n\r\nWie zegt dat die \'ongein\' door MS veroorzaakt wordt? Wat heb je zelf allemaal op de pc gedaan/gezet dat de installatie kan verstoren?\r\nEen heleboel voorbeelden daarvan worden ook al in het bericht dat je van MS hebt gekregen genoemd.
Link naar reactie
Ik heb in de Computer Totaal gelezen dat je alleen Windows 7 kunt installeren op een machine waar SP1 en SP2 op geïnstalleerd zijn. De oude installatie wordt door Setup naar een aparte map verplaatst: Windows.old. Via schijfopruiming kun je voor [I]Bestanden van alle gebruikers van deze computer kiezen[/I] . Alleen dan wordt de map opgemerkt. Op het tabblad Schijfopruiming plaats je vinkje bij vorige windows installaties. Kies op ok om de map te verwijderen. Mij lijkt dus sp1 en sp2 voor dit forumlid noodzakelijk. \r\n\r\nIk heb zelf ook problemen gehad met downloaden van SP1 via windows update. Even via google gezocht naar een andere downloadlocatie van sp1 en toen ging het wel. Het gaat om bestandsversie 6.0.6001.17208. Zal ook op zoek gaan naar de toenmalige downloadlocatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...