Ga naar inhoud

Windows 7, 32 of 64 bit?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

It’s true that AMD and Intel are working on 128-bit chips, this is something that’s been out there for a while now. But Windows 8 can’t possibly be 128-bit only. The reasons for this are as follows.\r\n\r\nWindows 7 is still, sadly, saddled with 32-bit compatibility. This is despite the fact that almost every modern processor supports true 64-bit computing. This is purely to maintain compatibility with older software (primarily in Microsoft’s most important market, business). XP Mode, the virtualisation plug-in that allows you to run older software in a licensed copy of XP, goes some way towards addressing this and many people are hoping that 32-bit support will be dropped from Windows 8 completely. Sadly though, it can’t happen.\r\n\r\nThis is because in order for XP Mode to work you need hardware virtualisation support on the motherboard and nowhere near enough motherboards yet support this. By the time Windows 8 comes out it’s possible that all motherboards will, but Microsoft have to get started on Windows 8 code now, and they can’t guarantee this will happen.\r\n\r\nIt is for exactly the same reasons why Windows 8 can never be 128-bit only. By the time the technology is mature enough Windows 8 will be ready to launch but the cost of the chips will still be extremely expensive. They will, I predict, only be used in server farms for hard-core virtualisation tasks on servers.\r\n\r\nIt’s much more likely that Windows 8 Server will offer full support for 128-bit architecture and that the feature will then be ported to the business and consumer editions of Windows for Windows 9.\r\n\r\nThe move to 128-bit in itself isn’t such a big job, but it becomes a nightmare when you consider that you also have to maintain compatibility with 32-bit applications. I can’t foresee a situation where we can have an operating system that supports 32, 64 and 128-bit code simultaneously while still remaining stable. The only reason that Windows 8 Server could support it is because the 32-bit legacy support has already been dropped from Windows 7 Server.\r\n\r\nFor all the people who want to see 128-bit support in Windows 8, forget it. Frankly you wouldn’t get any benefit from it at all anyway. No software will be written to support it for years to come, full 64-bit support in software is only beginning to appear now, and it will offer the average user or gamer no additional benefits over the 64-bit architecture you already have.\r\nwachten we eerst eens windows 7 af of niet?
Link naar reactie
Ik begrijp jouw bericht(en) niet helemaal hoor. Ik geef aan waarom mensen beter WEL voor 64-bit kunnen gaan en geef daarbij ook al aan dat dit ondertussen zo \'normaal\' is, dat zelfs Micrososft van plan was geen 32-bit versies meer uit te brengen en dat bij Windows 8 over 3 jaren ook niet zal doen.\r\nWat doe jij dan? Jij antwoord (zoals in heel veel topics) met een stuk engelse tekst dat je ergens vandaan haalt maar helemaal niets met het verhaal te maken heeft.
Link naar reactie
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel }!!!!!!!!! JIJ bent het beste voorbeeld ervan en op engelse texten terug te komen ik ben geen hollander en draai ook geen hollandse versies van windows dus voor mij is makkelijker in het engels te reageren en de echte computertaal is en blijft engels kan JIJ daar niet mee leven hoor jij dus bij de fouten die tussen een keyboard en de rugleunig van stoel zit.
Link naar reactie
[QUOTE=kinglizzard;490322]De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel }!!!!!!!!! JIJ bent het beste voorbeeld ervan en op engelse texten terug te komen ik ben geen hollander en draai ook geen hollandse versies van windows dus voor mij is makkelijker in het engels te reageren en de echte computertaal is en blijft engels kan JIJ daar niet mee leven hoor jij dus bij de fouten die tussen een keyboard en de rugleunig van stoel zit.[/QUOTE]\r\n\r\n[B]IK [/B]kan er wel mee leven hoor, alleen mag je niet van iedereen verwachten dat zij op een NEDERLADS forum dit soort berichten kunnen volgen. Het zou misschien nog niet zo erg zijn, ware het niet dat die ellen-lange lappen Engelse teksten ook nog eens niet ter zake doen.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;490328][B]IK [/B]kan er wel mee leven hoor, alleen mag je niet van iedereen verwachten dat zij op een NEDERLADS forum dit soort berichten kunnen volgen. Het zou misschien nog niet zo erg zijn, ware het niet dat die ellen-lange lappen Engelse teksten ook nog eens niet ter zake doen.[/QUOTE]\r\n\r\nnederlands*\r\n\r\nIk vind de teksten nog wel te doen, alleen lastig dat ik moet overschakelen van kleine Nederlandse teksten naar lange Engelse.\r\n\r\nTerugkomend op mijn eerste vraag, het is dus het beste als ik straks de 64 bit versie van windows 7 koop?
Link naar reactie
[QUOTE]nederlands*[/QUOTE]\r\n\r\nTikfout, sorry....\r\n\r\n[QUOTE]Terugkomend op mijn eerste vraag, het is dus het beste als ik straks de 64 bit versie van windows 7 koop?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, absoluut. Tik in bv Google maar een het zoekargument \"32 bit or 64 bit?\" in.\r\nLees dan uiteraard wel de meest recente links, want als je links van enkele jaren geleden gaat lezen, zie je inderdaad staan dat je toen beter voor 32-bit kon kiezen vanwege het feit dat er nog weinig 64-bit drivers waren en men vaak (vanwege de prijs) nog weinig geheugen in de pc had.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[QUOTE=Evolutionman;489902]inter(R) 64 Architecture Yes \r\n\r\n:D dat zal waarschijnlijk betekenen dat het mogelijk is.\r\n\r\nMaar zou het slim zijn om over te stappen naar een 64 bit versie?[/QUOTE]\r\n\r\nGa er maar vanuit dat over 2 jaar geen 32-bits meer te krijgen is.\r\nAlles zal naar 64-bits gaan en dat moet ook wel.\r\n\r\nDeze architecture kan simpelweg gewoon veel meer aan dan het \'oude\' 32-bits.\r\n\r\nKijk maar naar de bedrijven markt... servers zowel hardware als software is alleen nog maar 64-bits.\r\nWindows Server 2008 is nieuw binnen gekomen en alleen te krijgen in 64-bits en WIndows Server 2003 is direct al niet meer te koop.\r\nOok de hardware is alleen nog maar op 64-bits gebaseerd.\r\n\r\nDat zie je nu ook al voor de thuis computers.\r\nProcessoren zijn nu allemaal 64-bits.\r\nComplete fabriekscomputers/laptops zijn nu met Windows 7 allemaal 64-bits.\r\n\r\nKortom... Je kan er gewoon niet meer omheen.\r\nEn de tijd is nu echt wel voorbij aan het gaan dat je problemen hebt met drivers te vinden voor 64-bits, want die worden nu bij het gros van de fabrikanten gewoon standaard gemaakt naast de 32-bits.
Link naar reactie
[QUOTE=DaVaRiOuS;497428]Ga er maar vanuit dat over 2 jaar geen 32-bits meer te krijgen is.\r\nAlles zal naar 64-bits gaan en dat moet ook wel.\r\n\r\nDeze architecture kan simpelweg gewoon veel meer aan dan het \'oude\' 32-bits.\r\n\r\nKijk maar naar de bedrijven markt... servers zowel hardware als software is alleen nog maar 64-bits.\r\nWindows Server 2008 is nieuw binnen gekomen en alleen te krijgen in 64-bits en WIndows Server 2003 is direct al niet meer te koop.\r\nOok de hardware is alleen nog maar op 64-bits gebaseerd.\r\n\r\nDat zie je nu ook al voor de thuis computers.\r\nProcessoren zijn nu allemaal 64-bits.\r\nComplete fabriekscomputers/laptops zijn nu met Windows 7 allemaal 64-bits.\r\n\r\nKortom... Je kan er gewoon niet meer omheen.\r\nEn de tijd is nu echt wel voorbij aan het gaan dat je problemen hebt met drivers te vinden voor 64-bits, want die worden nu bij het gros van de fabrikanten gewoon standaard gemaakt naast de 32-bits.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHierbij even een reactie zo van internet met copy & paste:\r\n\r\n\r\nKortom, de 64-bits versie van Windows Vista belooft voor de toekomst veel goeds, maar het lijkt voor de meeste gebruikers op dit moment nog te vroeg om te kunnen profiteren van de voordelen die de 64-bits versie biedt. Wilt u optimaal gebruik kunnen maken van alle huidige bestaande hard- en software, dan bent u voorlopig beter uit met de standaard 32-bits versie.\r\n\r\n[B]Mijn mening tot nog toe[/B],\r\n\r\nIn veel gevallen, o.a. mijn reactie heeft totaal geen voordeel van 64b. Waarschijnlijk gebruikt het overgrote deel van de windows gebruiker voor 80 tot ... % Spreadsheets, documenten en spellen. Ik ken op dit moment geen voordelen voor b.v. spellen. Buiten het feit dat Windows 7 Ult bij opstart al 1,5Gb aan geheugen gebruikt en 19 Gb installatieruimte in beslag neemt. ( op b.v. je dure SSD van 80Gb ) De installatie van Windows & Ult 32b neemt 7min t.o.v. 64b in 40min in beslag op mijn SSD. (Intel X25 80Gb) Xpmode is b.v. in veel gevallen bij de 32b zelfs overbodig. Kortom ik ben zeker niet overtuigd door de verhalen. En meer geheugen kunnen beheren is misschien een pre maar je hebt ook al 1,5Gb gebruikt in Win7 Ult 64b. Welke spellen maken gebruik van je geheugen boven de 3,25Gb en als dat zo is hoe dan verder als je aan het gamen bent en je wilt b.v. tegelijk videobewerken:rolleyes:. In proffesionele omgevingen wil je snel met een pc je werk verrichten de film bewerken en hup naar de volgende. Wat mij betreft net zoals 10jaar geleden met breedbeeld tv nog 4 a 5 jaar wachten en dan bij die volgende pc weer eens opnieuw bekijken. \r\n\r\nTer info de 32b versie staat op een P4 3,0Ghz socket 478 geen VT \r\nde 64b versie staat op een I7 950 3,07Ghz socket 1366 wel VT\r\nBeiden een intel SSD X25 waarbij de 32b versie super werkt met de SSD en de 64b zeer mager. Het is vaak jammer dat geoptimaliseerde test programma\'s ons vaak misleiden. Met als doel koop een nieuwe pc ik tuin er iedere keer weer in :D maar wil eigenlijk de 64b versie eraf halen. Vandaar deze reactie en ik hoop op echte voordelen die ik nog niet ken. Dus reageer!! :)
Link naar reactie
[QUOTE=DaVaRiOuS;497428]Ga er maar vanuit dat over 2 jaar geen 32-bits meer te krijgen is.\r\nAlles zal naar 64-bits gaan en dat moet ook wel.\r\n\r\nDeze architecture kan simpelweg gewoon veel meer aan dan het \'oude\' 32-bits.\r\n\r\nKijk maar naar de bedrijven markt... servers zowel hardware als software is alleen nog maar 64-bits.\r\nWindows Server 2008 is nieuw binnen gekomen en alleen te krijgen in 64-bits en WIndows Server 2003 is direct al niet meer te koop.\r\nOok de hardware is alleen nog maar op 64-bits gebaseerd.\r\n\r\nDat zie je nu ook al voor de thuis computers.\r\nProcessoren zijn nu allemaal 64-bits.\r\nComplete fabriekscomputers/laptops zijn nu met Windows 7 allemaal 64-bits.\r\n\r\nKortom... Je kan er gewoon niet meer omheen.\r\nEn de tijd is nu echt wel voorbij aan het gaan dat je problemen hebt met drivers te vinden voor 64-bits, want die worden nu bij het gros van de fabrikanten gewoon standaard gemaakt naast de 32-bits.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHierbij even een reactie zo van internet met copy & paste:\r\n\r\n\r\nKortom, de 64-bits versie van Windows Vista belooft voor de toekomst veel goeds, maar het lijkt voor de meeste gebruikers op dit moment nog te vroeg om te kunnen profiteren van de voordelen die de 64-bits versie biedt. Wilt u optimaal gebruik kunnen maken van alle huidige bestaande hard- en software, dan bent u voorlopig beter uit met de standaard 32-bits versie.\r\n\r\n[B]Mijn mening tot nog toe[/B],\r\n\r\nIn veel gevallen, o.a. mijn reactie heeft totaal geen voordeel van 64b. Waarschijnlijk gebruikt het overgrote deel van de windows gebruiker voor 80 tot ... % Spreadsheets, documenten en spellen. Ik ken op dit moment geen voordelen voor b.v. spellen. Buiten het feit dat Windows 7 Ult bij opstart al 1,5Gb aan geheugen gebruikt en 19 Gb installatieruimte in beslag neemt. ( op b.v. je dure SSD van 80Gb ) De installatie van Windows & Ult 32b neemt 7min t.o.v. 64b in 40min in beslag op mijn SSD. (Intel X25 80Gb) Xpmode is b.v. in veel gevallen bij de 32b zelfs overbodig. Kortom ik ben zeker niet overtuigd door de verhalen. En meer geheugen kunnen beheren is misschien een pre maar je hebt ook al 1,5Gb gebruikt in Win7 Ult 64b. Welke spellen maken gebruik van je geheugen boven de 3,25Gb en als dat zo is hoe dan verder als je aan het gamen bent en je wilt b.v. tegelijk videobewerken:rolleyes:. In professionele omgevingen wil je snel met een pc je werk verrichten de film bewerken en hup naar de volgende. Wat mij betreft net zoals 10jaar geleden met breedbeeld tv nog 4 a 5 jaar wachten en dan bij die volgende pc weer eens opnieuw bekijken. \r\n\r\nTer info de 32b versie staat op een P4 3,0Ghz socket 478 geen VT \r\nde 64b versie staat op een I7 950 3,07Ghz socket 1366 wel VT\r\nBeiden een intel SSD X25 waarbij de 32b versie super werkt met de SSD en de 64b zeer mager. Het is vaak jammer dat geoptimaliseerde test programma\'s ons vaak misleiden. Met als doel koop een nieuwe pc ik tuin er iedere keer weer in :D maar wil eigenlijk de 64b versie eraf halen. Vandaar deze reactie en ik hoop op echte voordelen die ik nog niet ken. Dus reageer!! :)
Link naar reactie
Nou, ik kan je vertellen dat jouw mening niet geheel met de feiten kloppen.\r\nals eerste het geheugengebruik. Zoals je wet kan 32-bit niet meer dan 3,2GB TOTAAL gebruiken, maar per programma kan er niet meer dan 1,8GB gebruikt worden......\r\nVerder zijn er wel degelijk spellen die al gebruik maken van 64-bit en deze spellen werken dan ook echt vlotter. Ook andere programma\'s zoals bv WinRAR hebben al een 64-bit versie, waarbij de prestaties van bv WinRAR in sommige gevallen BEHOORLIJK hoger ligt.\r\nHoe het werkt als je meerdere programma\'s tegelijk gebruikt? Juist beter dan met een 32-bit OS..... Daar er meer geheugen op een veel soepelere manier te verdelen valt, zullen deze programma\'s bij multitasking beter werken en beter gebruik maken van het aanwezige geheugen op een 64-bit os, dan op een 32-bit os.\r\nBuiten deze geheugen voordelen om, is er ook nog eens het voordeel van veiligheid. Daar erg veel \'ellendige\' software alleen schade kan veroorzaken aan een 32-bit kernel, is deze van een OS met 64-bit veel minder vatbaar voor dit soort malware.\r\nEigenlijk moet je tegenwoordig de vraag dus omdraaien; Welke reden kan je nu nog hebben om NIET voor een 64-bit versie te kiezen?
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;497482]Nou, ik kan je vertellen dat jouw mening niet geheel met de feiten kloppen.\r\nals eerste het geheugengebruik. Zoals je wet kan 32-bit niet meer dan 3,2GB TOTAAL gebruiken, maar per programma kan er niet meer dan 1,8GB gebruikt worden......\r\nVerder zijn er wel degelijk spellen die al gebruik maken van 64-bit en deze spellen werken dan ook echt vlotter. Ook andere programma\'s zoals bv WinRAR hebben al een 64-bit versie, waarbij de prestaties van bv WinRAR in sommige gevallen BEHOORLIJK hoger ligt.\r\nHoe het werkt als je meerdere programma\'s tegelijk gebruikt? Juist beter dan met een 32-bit OS..... Daar er meer geheugen op een veel soepelere manier te verdelen valt, zullen deze programma\'s bij multitasking beter werken en beter gebruik maken van het aanwezige geheugen op een 64-bit os, dan op een 32-bit os.\r\nBuiten deze geheugen voordelen om, is er ook nog eens het voordeel van veiligheid. Daar erg veel \'ellendige\' software alleen schade kan veroorzaken aan een 32-bit kernel, is deze van een OS met 64-bit veel minder vatbaar voor dit soort malware.\r\nEigenlijk moet je tegenwoordig de vraag dus omdraaien; Welke reden kan je nu nog hebben om NIET voor een 64-bit versie te kiezen?[/QUOTE]\r\n\r\nNog even ter aanvulling op voorgaande bericht denk ik dat iedereen zich af moet vragen ben ik gebruiker of techneut. De 32b is naar mijn idee voor de gebruiker: Installeren en je eigen software erop daarna ervan genieten. Of voorop lopen talloze testprogramma\'s erop loslaten en tevreden zijn met die resultaten. Zo van ja het kan veel en dan nu nog even dat probleempje oplossen want die driver zit niet lekker etc. Wees gerust die tijd heb ik ook gekend! Maar ik wil er nu achter zitten i.p.v onder het bureau zonder gezeur van software en hardware die het niet doet. Dat apparaat werkt niet meer want er is geen update meer. Er is met 64b voorlopig elke dag iets dat mijn plezierige gebruik in de weg staat. Gisteren sloot de pc niet meer zelf af, afsluiten stond er gisterenavond en vanmorgen nog. \r\n\r\nSysteem eigenschappen (Aanschaf juli 2009 met upgrade voucher voor win7U 64b):\r\n\r\nIntel I7 950 Q3,07Mhz, Asus P6T Deluxe V2, 6Gb pc1600 Ram, Intel X25 80Gb, Asus 295GTX 1792Mb, WD Raptor 150Gb, WD Black 1Tb, LG BdRomwriter, Plextor DVD, kortom een aardige pc met voldoende mogelijkheden nu 64b nog! \r\n\r\nIk heb overigens een Asus Laptop voor zakelijk en prive gebruik hier staat Vista 64b op ik heb hem een jaar in de kast staan en af toe doen we er een spel op Modern Warfare b.v. want zakelijk gilt het besturingssysteem steeds het zelfde liedje is de software juist geïnstalleerd? \r\nAsus G70, P9500, 4Gb Ram, 640Gb hd, Dual 8700GT in Sli, BdRom lezer - DVD brander, ook een redelijk systeem met de nodige kuren door 64b compatibiliteitsproblemen ( software). Waarom deze uitspraak omdat al mijn andere pc\'s (4) 32b draaien en gewoon doen wat er mee gedaan moet worden. \r\nDaarnaast vind ik persoonlijk Winrar niet maatgevend. En zoals ik al aangaf wat doet men zoal met de pc ik barste altijd van de plannen ik wil videobewerken etc. maar tijdgebrek heeft mijn dure aankopen teniet gedaan. Altijd voorop willen lopen is veelal enorm veel tijd spenderen aan uitzoeken. Ik zeg dus eigenlijk koop wat je gebruikt en bepaal a.d.v. dit gegeven wat je installeert. Malware daarentegen is natuurlijk zeer vervelend maar is dat een 64b eigenschap of een software eigenschap? ( programmeerbaar, kernel )Kortom is het in de processor ingebakken of niet. Het zit hem natuurlijk niet in het 64bits maar in beschikbaar zijn van virussen voor 64bits besturingssystemen.
Link naar reactie
En ter ondersteuning van mijn conclusie dit internet artikel:\r\n\r\nMicrosoft kwam gisteren met de bewering dat 64-bit Windows virussen verwart en dat er nog niet veel malware voor dit platform in omloop is, maar volgens Alfred Huger van beveiligingsbedrijf Immunet is dat onzin. \"Er is veel 64-bit malware. Virusschrijvers kunnen hun code in comptabiliteitsmodus draaien, of het voor 64-bit compileren.\" De reden dat dit nog niet op grote schaal gebeurt, komt omdat er nog niet veel 64-bit besturingssystemen zijn. \"Er is 64-bit malware actief, net als er ook Mac OS malware is. Maar op het moment is 64-bit een niet zo opportuun doelwit als 32-bit.\" \r\n\r\nHuger merkt verder op dat het relatief eenvoudig voor cybercriminelen is om hun aanvallen voor 64-bit systemen aan te passen. \"We zien zelden één virus op een machine. Het zijn er meestal acht of tien.\" De meeste malware belandt volgens hem op systemen omdat mensen het er zelf op zetten. \"De meeste aanvallen downloaden vervolgens een bootstrapper, die dan andere malware downloadt. Het is eenvoudig voor aanvallers om hun bootstrapper te laten controleren of het een 64-bit besturingssysteem is, om dan vervolgens 64-bit malware op de PC te installeren.\" \r\n\r\nOp dit moment is er nog geen reden voor hackers om zich met 64-bit te bemoeien, maar er is niets inherent veiliger aan een 64-bit besturingssysteem, gaat Huger verder. \"Malware is gewoon software. Het kan net als andere software op 64-bit werken.\"
Link naar reactie
[QUOTE=Qcore;497518]Nog even ter aanvulling op voorgaande bericht denk ik dat iedereen zich af moet vragen ben ik gebruiker of techneut. De 32b is naar mijn idee voor de gebruiker: Installeren en je eigen software erop daarna ervan genieten. Of voorop lopen talloze testprogramma\'s erop loslaten en tevreden zijn met die resultaten. Zo van ja het kan veel en dan nu nog even dat probleempje oplossen want die driver zit niet lekker etc. Wees gerust die tijd heb ik ook gekend! Maar ik wil er nu achter zitten i.p.v onder het bureau zonder gezeur van software en hardware die het niet doet. Dat apparaat werkt niet meer want er is geen update meer. Er is met 64b voorlopig elke dag iets dat mijn plezierige gebruik in de weg staat. Gisteren sloot de pc niet meer zelf af, afsluiten stond er gisterenavond en vanmorgen nog. \r\n\r\nSysteem eigenschappen (Aanschaf juli 2009 met upgrade voucher voor win7U 64b):\r\n\r\nIntel I7 950 Q3,07Mhz, Asus P6T Deluxe V2, 6Gb pc1600 Ram, Intel X25 80Gb, Asus 295GTX 1792Mb, WD Raptor 150Gb, WD Black 1Tb, LG BdRomwriter, Plextor DVD, kortom een aardige pc met voldoende mogelijkheden nu 64b nog! \r\n\r\nIk heb overigens een Asus Laptop voor zakelijk en prive gebruik hier staat Vista 64b op ik heb hem een jaar in de kast staan en af toe doen we er een spel op Modern Warfare b.v. want zakelijk gilt het besturingssysteem steeds het zelfde liedje is de software juist geïnstalleerd? \r\nAsus G70, P9500, 4Gb Ram, 640Gb hd, Dual 8700GT in Sli, BdRom lezer - DVD brander, ook een redelijk systeem met de nodige kuren door 64b compatibiliteitsproblemen ( software). Waarom deze uitspraak omdat al mijn andere pc\'s (4) 32b draaien en gewoon doen wat er mee gedaan moet worden. \r\nDaarnaast vind ik persoonlijk Winrar niet maatgevend. En zoals ik al aangaf wat doet men zoal met de pc ik barste altijd van de plannen ik wil videobewerken etc. maar tijdgebrek heeft mijn dure aankopen teniet gedaan. Altijd voorop willen lopen is veelal enorm veel tijd spenderen aan uitzoeken. Ik zeg dus eigenlijk koop wat je gebruikt en bepaal a.d.v. dit gegeven wat je installeert. Malware daarentegen is natuurlijk zeer vervelend maar is dat een 64b eigenschap of een software eigenschap? ( programmeerbaar, kernel )Kortom is het in de processor ingebakken of niet. Het zit hem natuurlijk niet in het 64bits maar in beschikbaar zijn van virussen voor 64bits besturingssystemen.[/QUOTE]\r\n\r\nTja, ik heb geen idee waar jouw problemen met jouw pc vandaan komen, maar ik kan je wel vertellen dat dit NIET aan het feit ligt dat je een 64-bit versie van Windows gebruikt.\r\nVoor de gewone gebruiker is er gewoonweg niets anders aan 64-bit dan aan 32-bit, 99,9% van alle programma\'s werken gewoon, zonder dat de gebruiker door heeft of het een 32-bit of 64-bit programma is en verder hoeft de gebruiker ook helemaal niks extra\'s te doen of laten als deze gebruik wil maken van een 64-bit systeem.\r\nZoals ik al eerder aan gaf (en de rest van de wereld het met mij eens is), er is momenteel geen enkele reden meer om NIET voor 64-bit te kiezen, [B]integendeel[/B].....\r\n\r\nik ben dan ook heel benieuwd welke \'bergen\' software en hardware jij onder jouw bureau hebt staan welke niet werkt omdat je met een 64-bit OS werkt.......:rolleyes:\r\n\r\n[QUOTE] Er is met 64b voorlopig elke dag iets dat mijn plezierige gebruik in de weg staat. Gisteren sloot de pc niet meer zelf af, afsluiten stond er gisterenavond en vanmorgen nog. [/QUOTE]\r\n\r\nEn dat ligt aan 64-bit omdat..... :confused::confused::confused:\r\n\r\n\r\nP.S. Wat moet jij met 6GB geheugen in een pc als je met een 32-bit OS gaat draaien :confused:
Link naar reactie
:) Ja je zou zeggen van wel het kan in ieder geval niet aan de 32b versie liggen want die staat er niet op. Daarnaast wat ik met 6Gb Ram moet? Wel die 2Gb die niet meer aanspreekbaar zijn na een 32b installatie zitten me niet in de weg. Ik haal ze er niet uit heb er toch nog geen systeem voor. En de berg software bestaat uit heel veel legaal gekochte software die ik niet zo maar weg doe. B.v. Adobe Creative Suite Premium de eerste dit is een van de duurdere pakketten maar heb er nog maar weinig meegewerkt. Abobe Premiere ook de eerste door de strubbelingen van installatie kom ik niet verder omdat je eerst een goede basis moet hebben.\r\n\r\nEn de grote hoeveelheid hardware die onder mijn bureau staat is inderdaad enorm maar ook duur geweest omdat ik zoals altijd een van de eerste ben met nieuwe systemen. \r\n\r\nMaar daar ging dit niet over het ging over voordelen van het 64b besturingssysteem. Ik geef aan geen voordelen te zien ook nu nog m.b.t. het aanspreken van meer geheugen daar dit alleen van belang is wanneer software dit ook kan dus 64b software. Als je in de loop der jaren echt alles legaal koopt schrik je van de uitgaven. Dat is ook de reden dat ik backwards compatibel belangrijk vind. Als software gemiddeld een paar tientjes kost is het ook geen enkel probleem om tegelijk met je nieuwe pc \"alles\" nieuw te kopen.\r\nVooruitgang is goed maar rekening houden met is minstens zo belangrijk. En om die zelfde reden is er toch nog een Win7 32b besturingssysteem uitgebracht. En als extra een XPmode in de Pro en Ultimate versies. \r\nDaarnaast wordt er hier regelmatig \"gegamed\" soms dus ook oude spellen b.v. Splintercell ( ik noem er zo maar een )\r\nZelfs in Vista had dit spel de nodige compatibiliteitsproblemen. Ook hardware zoals b.v. een Hauppage MCE 500 TV card werkt niet doordat deze met maximaal 4095 aan geheugen kan omgaan ( net een minder dan de 4096 ) dit moest dan aangepast worden via MSconfig etc. En nee ik wil niet graag ook nog de paar x gebruikte TVcard vervangen maar nu eerst eens gebruiken en dan besluiten of er een nieuwe komt. Reëel ? maakt niet uit ieder bepaald zijn eigen normen binnen bepaalde redelijkheid. \r\n\r\nIk wil ook niet elk probleem omschrijven maar graag dingen horen die anderen als echte plus ervaren. Dus geen testprogramma of zoiets maar b.v. Adobe Premiere Versie .. werkt op 64b subliem en het renderen van een film van 1,5uur met .. aantal overgangen etc. duurt 10 min. Of ik speel COD en dat spel maakt werkelijk gebruik van het gehele geheugen. Significante voorbeelden dus. Winrar was er een alleen ik doe er niets mee. Gewone gebruikers ervaringen van mensen die het 64b besturingssysteem echt gebruiken en er dagelijks plezier aan beleven. Hardware issues noem maar op. We kunnen nu super via b.v. forums van elkaar leren en zo beter een juiste keuze maken. \r\n\r\nIk wil a.d.h.v. gebruikers ervaringen, beslissen om verder te gaan en de tijd en de moeite erin steken evenals geld omdat 64b nu de betere keuze is.
Link naar reactie
[QUOTE]:) Ja je zou zeggen van wel het kan in ieder geval niet aan de 32b versie liggen want die staat er niet op.[/QUOTE]\r\n\r\nWel een erge simpele stelling hoor.... Omdat je met 64-bit werkt, moet het daar aan liggen en andere oorzaken worden dan gemakshalve maar ter zijde geschoven :rolleyes:\r\n\r\n[QUOTE] Daarnaast wat ik met 6Gb Ram moet? Wel die 2Gb die niet meer aanspreekbaar zijn na een 32b installatie zitten me niet in de weg. Ik haal ze er niet uit heb er toch nog geen systeem voor. [/QUOTE]\r\n\r\nBijna de helft is door de programma\'s niet aanspreekbaar, dus niet meer dan ongeveer 3,2GB. Alles daarboven tot 4GB (het mx van 32-bit) wordt gereseveerd voor de hardware.\r\n\r\n[QUOTE]En de berg software bestaat uit heel veel legaal gekochte software die ik niet zo maar weg doe. B.v. Adobe Creative Suite Premium de eerste dit is een van de duurdere pakketten maar heb er nog maar weinig meegewerkt.[/QUOTE]\r\n\r\nWerkt vanaf versie 2 al met 64-bit hoor....\r\n\r\n [url]http://www.ntcompatible.com/Adobe_Creative_Suite_2_Premium_Edition_c12255.html[/url]\r\n\r\n[QUOTE]Abobe Premiere ook de eerste door de strubbelingen van installatie kom ik niet verder omdat je eerst een goede basis moet hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nDe vorige versies van Adobe Premiere werken ook gewoon onder een 64-bit versie van Windows, ze maken echter (anders dan versie 4) geen gebruik van de voordelen zoals meer geheugen etc.\r\n\r\n[QUOTE]En de grote hoeveelheid hardware die onder mijn bureau staat is inderdaad enorm maar ook duur geweest omdat ik zoals altijd een van de eerste ben met nieuwe systemen.[/QUOTE] \r\n\r\nIk ben toch erg benieuwd welke hardware je bedoelt..... Ik ken niet veel wat niet werkt onder Vista of Win7 64-bit, anders dan bv [B]sommige [/B]printers en scanners van meer dan 5 jaren oud.\r\n\r\n[QUOTE]Maar daar ging dit niet over het ging over voordelen van het 64b besturingssysteem. Ik geef aan geen voordelen te zien ook nu nog m.b.t. het aanspreken van meer geheugen daar dit alleen van belang is wanneer software dit ook kan dus 64b software[/QUOTE]\r\n\r\nNee, dat klopt niet, ook 32-bit programma\'s kunnen meer dan 4GB geheugen gebruiken onder een 64-bit OS. De beperking zit namelijk niet in het programma, maar in het OS.\r\n\r\n[QUOTE]Daarnaast wordt er hier regelmatig \"gegamed\" soms dus ook oude spellen b.v. Splintercell ( ik noem er zo maar een )\r\nZelfs in Vista had dit spel de nodige compatibiliteitsproblemen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben ook een \'spelfanaat\' en tot nog toe eb ik geen enkel probleem gehad met welk spel dan ook, ook de oude spellen die ik speel werken allemaal onder 64-bit. Splintercell kan een uitzondering zijn, die heb ik niet gespeeld.\r\n\r\n[QUOTE] Ook hardware zoals b.v. een Hauppage MCE 500 TV card werkt niet doordat deze met maximaal 4095 aan geheugen kan omgaan ( net een minder dan de 4096 ) dit moest dan aangepast worden via MSconfig etc.[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad, dit is een van de uitzonderingen, maar je hebt het wel over een kaartje van € 50,- van ongeveer 8 jaren oud......\r\n\r\n[QUOTE] En nee ik wil niet graag ook nog de paar x gebruikte TVcard vervangen maar nu eerst eens gebruiken en dan besluiten of er een nieuwe komt. Reëel ? maakt niet uit ieder bepaald zijn eigen normen binnen bepaalde redelijkheid. [/QUOTE]\r\n\r\nPrecies.... en als jij zo blijft denken, dan zal jij in 2012 geen gebruik kunnen maken van Windows 8, daar deze alleen in 64-bit uit zal komen en heel misschien zelfs in een 128-bit versie.\r\n\r\n[QUOTE]Ik wil ook niet elk probleem omschrijven maar graag dingen horen die anderen als echte plus ervaren. Dus geen testprogramma of zoiets maar b.v. Adobe Premiere Versie .. werkt op 64b subliem en het renderen van een film van 1,5uur met .. aantal overgangen etc. duurt 10 min[/QUOTE]\r\n\r\nHier, je wordt op je wenken bedient;\r\n\r\n[url]http://www.adobe.com/products/premiere/faq/[/url]\r\n\r\n[QUOTE] Of ik speel COD en dat spel maakt werkelijk gebruik van het gehele geheugen. Significante voorbeelden dus.[/QUOTE] \r\n\r\nGebruikt bij mij ongeveer 4GB geheugen, dus ruim 2x zoveel als onder een 32-bit OS.\r\nAnder duidelijk voorbeeld is Crysis, maar ook de andere moderne games maken steeds meer gebruik van een 64-bit OS en kunnen om die reden meer dan 2GB geheugen aanspreken.\r\nZelfs bij de laatste patch van Battlefield 2 (spel van meer dan 5 jaren oud) heeft men die beperking opgeheven om het spel beter te laten draaien op een 64-bit OS.\r\n\r\n[QUOTE]Winrar was er een alleen ik doe er niets mee. [/QUOTE]\r\n\r\nWas ook maar een voorbeeld, maar dit geldt natuurlijk voor alle programma\'s die zwaar werk moeten verrichten.\r\n\r\n[QUOTE]Gewone gebruikers ervaringen van mensen die het 64b besturingssysteem echt gebruiken en er dagelijks plezier aan beleven. Hardware issues noem maar op. We kunnen nu super via b.v. forums van elkaar leren en zo beter een juiste keuze maken. [/QUOTE]\r\n\r\nIk ben dus zo\'n gebruiker die al 4 jaren met een 64-bit OS werkt en een behoorlijke ervaring heb opgedaan met zowel software als ook hardware onder 64-bit.\r\n\r\n[QUOTE]Ik wil a.d.h.v. gebruikers ervaringen, beslissen om verder te gaan en de tijd en de moeite erin steken evenals geld omdat 64b nu de betere keuze is.[/QUOTE]\r\n\r\nBegin eens in google en lees daar de recente berichten over Vista en Win7 64-bit. Er zal waarschijnlijk een wereld voor je open gaan.
Link naar reactie
Allereerst gaat er geen wereld voor mij open na Google en de meest recente berichten ze variëren van goed tot ... alles beter dan Vista. Wel logisch toch Vista begon als een soort Windows ME en draait nu toch bij velen behoorlijk. \r\nNa een gedoodverfde versie is de nieuwkomer altijd goed tot.. Over 2 a 3 jaar staan velen opnieuw voor de keuze. Veel zal in de tussentijd ( mn de oudere app.) vervangen worden of zijn. Het is dan ook logisch dat niemand meer [I]alleen[/I] 32bits gestuurde app. tussentijds koopt. Alles gaat tenslotte over naar inderdaad 64b en zelfs 128b. Helemaal prima en steeds afhankelijk van wat een ieder te besteden heeft en nodig heeft. De faq bij Adobe had ik al gelezen na een teleurstellende installatie. Nero 9 Reloaded b.v. installeert ook niet goed en op de site heb ik er nog niets over kunnen lezen behalve wederom via Google veel teleurstellingen. Het draait bij mij wel op Windows 7 en Vista 32bits en niet op Windows 7 en Vista 64bits. \r\n[SIZE=\"4\"]Citaat:\r\nDe vorige versies van Adobe Premiere werken ook gewoon onder een 64-bit versie van Windows, ze maken echter (anders dan versie 4) geen gebruik van de voordelen zoals meer geheugen etc[/SIZE].\r\n\r\nZoals je aan geeft kan niet elk programma gebruik maken van de voordelen die 64bits biedt in dit geval meer geheugen kunnen aanspreken. Wederom een reden om 32b te kiezen. 64 bits is zelfs, als het om kleinere bestanden gaat langzamer dan 32bits.\r\n[SIZE=\"4\"]Citaat:\r\n\r\n(COD)Gebruikt bij mij ongeveer 4GB geheugen, dus ruim 2x zoveel als onder een 32-bit OS.[/SIZE]\r\nBij mij gebruikt COD 2 ongeveer 20% van mijn geheugen.( +- 1,2Gb) Daarnaast Windows + diverse opstart programma\'s 23% totaal gebruikt geheugen 47%. Dus Win7 64b en COD WF2\r\nDat is een behoorlijk verschil met jou.\r\nIk miste trouwens ook dat je niet ingaat op de super trage installatie van de 64b t.o.v. 32b op een SSD. Vista 64b had dit probleem ook al 32b absoluut niet.\r\nTot slot iedereen begrijpt dat alles een keer stopt. Je moet dus zelf goed bekijken wat doe ik en wat gebruik ik en lees dan de discussies na en neem een beslissing. Kleinerend schrijven over een kaartje van € 50,00 is niet zinvol de prijs van € 150,00 voor een nieuwe wel! Tegenwoordig gebruikt iedereen een soort Google maar forums zijn ervoor om advies te geven op een behulpzame manier. \r\nDaarnaast vind ik Windows 7 32,64b en Vista 32,64b niet slecht, maar ik vroeg me bij de Vista 64b laptop wel af of ik toen al niet terug had gemoeten naar 32b. Dat ik nu toch 64b heb draaien en opnieuw de vragen heb na enige tijd is waarom ik heb gereageerd op de vraag waar de discussie mee begon. En wel :\r\ncitaat:\r\nhey\r\n\r\nDe laatste tijd hoor / zie ik veel mensen die een pc hebben met een 64 bit operating system. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen een 32 bit en een 64 bit versie van Windows? Ik weet dat sommige programma\'s niet meer werken op een 64 bit versie. Het schijnt ook sneller te zijn?\r\n\r\nOok wil ik over 2 weken gaan overstappen op Windows 7 wil ik graag weten of ik een 64 bit versie kan installeren en of dit handig is?\r\n\r\nIk draai nu Windows vista (inactief) 32 bit, en Windows 7 bèta (actief) 32 bit.\r\n\r\nSysteem:\r\nAcer T671\r\nPentium D 2.8 GHz\r\n4 GB ram\r\nATI Radeon HD 2600 XT\r\nPc is nu 2,5 jaar oud\r\n\r\nbij voorbaat dank\r\n\r\n( buiten dat de D2,8Ghz geen VT ondersteund dus geen WinXP mode wel x64 LGA socket 775 D920)\r\nHet antwoord hierop is dus, ondanks dat hij de keuze waarschijnlijk al heeft gemaakt: nee Windows 64b is niet sneller in b.v. opstarten, spreadsheets, tekstverwerken ( dat bepaald degene tussen de rugleuning en het toetsenbord), browsen, films bekijken, muziek beluisteren kortom heel veel v.d. meest gebruikte taken. Ga je video bewerken \"Photoshoppen\" comprimeren en aanverwante met 64b software dan is 64b zeker een goede keuze. De soepelheid van spellen is afhankelijk van een goede grafische kaart een rappe processor en in beide gevallen ( dus bij 32b en 64b) min. 4Gb intern geheugen.( de 32b versie gebruikt minder Ram dan de 64b versie en de 32b gebruikt minder installatieruimte) Een SSD zou daarbij ook niet weg zijn dat vind ik persoonlijk een uitstekende upgrade of investering gezien de snelheid waarmee data wordt verwerkt. \r\nIk twijfel dus omdat ik hoop op meer dan alleen de positieve bijdrage van 64b zoals\r\n- het voordeel van meer geheugen gebruik bij 64b software CS 4 etc\r\n- de snelheid winst bij gebruik van grotere bestanden ( video en of bewerken)\r\nIk zie dus graag antwoorden van gebruikers over hun ervaringen met specifiek software. Of de voordelen die zij hebben ondervonden t.o.v. het 32b systeem. En dus ook nadelen omdat dit mijn besluit beïnvloed om toch pas b.v. over 2 a 3 jaar over te stappen naar 64b.\r\nIk heb mede door de extra interesse in de pc vaak een nieuw systeem gekocht heb daardoor veel systemen waarop ik kan testen. Dat kost echter veel tijd dus gaarne geen korte negatieve uitlatingen en alleen iets in de trend van 64bits Rules dat is geen zins willen begrijpen en luisteren waar het omgaat.\r\nHet is mij duidelijk er is voor jou niks anders dan 64b alles eronder is afgedaan jij koopt natuurlijk makkelijk CS4. Stoeit nog eens met wat verschillende SSD schijven kortom wat iemand heeft doet niet terzake dat zal jij wel even bekritiseren of bagataliseren.\r\n\r\nNiet doen geef antwoord op de vraag en blijf neutraal :) Ga door met het rijtje van b.v. Winrar en natuurlijk de snelheidswinst van 64b drivers. Het aanhalen van citaten en doen alsof ik niet weet waar ik het over heb is aggressief daar moeten we mee stoppen.
Link naar reactie
[QUOTE]Allereerst gaat er geen wereld voor mij open na Google en de meest recente berichten ze variëren van goed tot ... alles beter dan Vista. [/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het niet over het verschil tussen Vista en Win7, maar over het verschil tussen 32-bit en 64-bit..... Dus even beter Goolglen.....\r\n\r\n[QUOTE]De faq bij Adobe had ik al gelezen na een teleurstellende installatie. Nero 9 Reloaded b.v. installeert ook niet goed en op de site heb ik er nog niets over kunnen lezen behalve wederom via Google veel teleurstellingen. Het draait bij mij wel op Windows 7 en Vista 32bits en niet op Windows 7 en Vista 64bits. [/QUOTE]\r\n\r\nJe zal het probleem toch elders moeten zoeken dan bij het verschil 32-bit, 64-bit, want bij mij draaide Nero 9 onder Vista 64-bit en nu ook onder Win7 64-bit.....\r\n\r\n[QUOTE]Zoals je aan geeft kan niet elk programma gebruik maken van de voordelen die 64bits biedt in dit geval meer geheugen kunnen aanspreken. Wederom een reden om 32b te kiezen. [/QUOTE]\r\n\r\n:confused::confused: Op zulke kromme logica heb ik geen antwoord....:confused::confused:\r\n\r\n[QUOTE]64 bits is zelfs, als het om kleinere bestanden gaat langzamer dan 32bits.[/QUOTE]\r\nEn waar haal jij dat vandaan?\r\n\r\n[QUOTE](COD)Gebruikt bij mij ongeveer 4GB geheugen, dus ruim 2x zoveel als onder een 32-bit OS.[/SIZE]\r\nBij mij gebruikt COD 2 ongeveer 20% van mijn geheugen.( +- 1,2Gb) Daarnaast Windows + diverse opstart programma\'s 23% totaal gebruikt geheugen 47%. Dus Win7 64b en COD WF2\r\nDat is een behoorlijk verschil met jou.[/QUOTE]\r\n\r\nIk werk ook niet met COD 2......\r\n\r\n[QUOTE]Ik miste trouwens ook dat je niet ingaat op de super trage installatie van de 64b t.o.v. 32b op een SSD. Vista 64b had dit probleem ook al 32b absoluut niet.[/QUOTE]\r\n\r\nWederom een punt dat ik totaal niet herken, want ik heb dat verschil nog nimmer meegemaakt..... Des te meer je hier over jouw problemen schrijft met 64-bit, des te meer ben ik er van overtuigd dat jij OF een gigantisch probleem met jouw hardware hebt, OF dingen doet na de installatie van 64-bit die problemen veroorzaken.\r\n\r\n[QUOTE]Daarnaast vind ik Windows 7 32,64b en Vista 32,64b niet slecht, maar ik vroeg me bij de Vista 64b laptop wel af of ik toen al niet terug had gemoeten naar 32b. Dat ik nu toch 64b heb draaien en opnieuw de vragen heb na enige tijd is waarom ik heb gereageerd op de vraag waar de discussie mee begon. En wel :\r\ncitaat:\r\nhey\r\n\r\nDe laatste tijd hoor / zie ik veel mensen die een pc hebben met een 64 bit operating system. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen een 32 bit en een 64 bit versie van Windows? Ik weet dat sommige programma\'s niet meer werken op een 64 bit versie. Het schijnt ook sneller te zijn?\r\n\r\nOok wil ik over 2 weken gaan overstappen op Windows 7 wil ik graag weten of ik een 64 bit versie kan installeren en of dit handig is?\r\n\r\nIk draai nu Windows vista (inactief) 32 bit, en Windows 7 bèta (actief) 32 bit.\r\n\r\nSysteem:\r\nAcer T671\r\nPentium D 2.8 GHz\r\n4 GB ram\r\nATI Radeon HD 2600 XT\r\nPc is nu 2,5 jaar oud\r\n\r\nbij voorbaat dank[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE]( buiten dat de D2,8Ghz geen VT ondersteund dus geen WinXP mode wel x64 LGA socket 775 D920)\r\nHet antwoord hierop is dus, ondanks dat hij de keuze waarschijnlijk al heeft gemaakt: nee Windows 64b is niet sneller in b.v. opstarten, spreadsheets, tekstverwerken ( dat bepaald degene tussen de rugleuning en het toetsenbord), browsen, films bekijken, muziek beluisteren kortom heel veel v.d. meest gebruikte taken. [/QUOTE]\r\n\r\nAhum....zowel browsen (64-bit browser), muziek luisteren, rippen, decoden als ook films kijken (door de filters laten dcoden van bv H264 films) gaat wel degelijk sneller op een 64-bit systeem..... In ieder geval [B]zeker niet [/B]trager.....\r\n\r\n[QUOTE]Ga je video bewerken \"Photoshoppen\" comprimeren en aanverwante met 64b software dan is 64b zeker een goede keuze. De soepelheid van spellen is afhankelijk van een goede grafische kaart een rappe processor en in beide gevallen ( dus bij 32b en 64b) min. 4Gb intern geheugen[/QUOTE]\r\n\r\nWat heb je aan 4GB RAM op een 32-bit systeem :confused:\r\n\r\n[QUOTE]de 32b versie gebruikt minder Ram dan de 64b versie en de 32b gebruikt minder installatieruimte[/QUOTE] \r\n\r\nBedoel je dat van het geheugengebruik positief of negatief? En ja, 64-bit neemt meer ruimte in, maar dat is tegenwoordig voor niemand een probleem meer met de ruime HD\'s tegenwoordig..\r\n\r\n[QUOTE]Een SSD zou daarbij ook niet weg zijn dat vind ik persoonlijk een uitstekende upgrade of investering gezien de snelheid waarmee data wordt verwerkt. \r\nIk twijfel dus omdat ik hoop op meer dan alleen de positieve bijdrage van 64b zoals\r\n- het voordeel van meer geheugen gebruik bij 64b software CS 4 etc\r\n- de snelheid winst bij gebruik van grotere bestanden ( video en of bewerken)\r\nIk zie dus graag antwoorden van gebruikers over hun ervaringen met specifiek software. Of de voordelen die zij hebben ondervonden t.o.v. het 32b systeem. En dus ook nadelen omdat dit mijn besluit beïnvloed om toch pas b.v. over 2 a 3 jaar over te stappen naar 64b.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je besluit om pas over 3 jaren over te stappen naar 64-bit, dan heb je helemaal niets aan de ervaringen van mensen in deze tijd.....\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb mede door de extra interesse in de pc vaak een nieuw systeem gekocht heb daardoor veel systemen waarop ik kan testen. Dat kost echter veel tijd dus gaarne geen korte negatieve uitlatingen en alleen iets in de trend van 64bits Rules dat is geen zins willen begrijpen en luisteren waar het omgaat.[/QUOTE]\r\n\r\nZoals al eerder geschreven, goolge eens en er gaat een wereld voor je open......\r\n\r\n[QUOTE]Het is mij duidelijk er is voor jou niks anders dan 64b alles eronder is afgedaan jij koopt natuurlijk makkelijk CS4.[/QUOTE] \r\n\r\nSlaat totaal nergens op....... Zoals ik al heb laten zien, werken de door jouw genoemde (oudere) Adobe versies zowel onder 64-bit als ook onder 32-bit... Ook CS4....\r\n\r\n[QUOTE]Stoeit nog eens met wat verschillende SSD schijven kortom wat iemand heeft doet niet terzake dat zal jij wel even bekritiseren of bagataliseren.[/QUOTE]\r\n\r\nHeb ik gedaan en doe ik nog steeds.... OCZ Vertex serie (2x), Corsair X32-serie (1x) en een Intel X25M (1x)..... Geen van deze SSD geven de problemen die jij noemt, je zal de problemen toch ECHT bij jezelf of jouw hardware moeten zoeken en niet bij Windows 64-bit.....\r\n\r\n[QUOTE]Niet doen geef antwoord op de vraag en blijf neutraal :) Ga door met het rijtje van b.v. Winrar en natuurlijk de snelheidswinst van 64b drivers. Het aanhalen van citaten en doen alsof ik niet weet waar ik het over heb is aggressief daar moeten we mee stoppen.[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad, 64-bit drivers werken vaak ook sneller..... Office 2010 zal ook 64-bit ondersteunen, de meeste nieuwe games zullen dat gaan doen etc.....\r\nAls ik nu kijk hoeveel geheugen bij mij op dit moment gebruikt wordt, dat is 3,6GB..... in het geval van een 32-bit OS zou dat niet mogelijk zijn, dus zou de pc dus ook trager werken.\r\nDe door jou aangegeven problemen onder 64-bit komen niet door het 64-bit OS, maar hebben andere oorzaken. Daarom raad ik je nogmaals aan om een op google te gaan zoeken naar de huidige voor/na-delen.\r\nJe zal zien dat er eigenlijk geen nadelen meer zijn, alleen voordelen. Zelfs de laptopfabrikanten leveren op dit moment al heet veel laptops met Win7 64-bit af en dat is eveneens een teken aan de wand.\r\n\r\nHet quoten doe ik trouwens om de leesbaarheid te verhogen, anders is het moeilijk te begrijpen op welk deel ik reageer.
Link naar reactie
Al onze Quotes nemen alleen maar toe ik krijg stukje bij beetje info \r\n[QUOTE=qpc;498055]Ik heb het niet over het verschil tussen Vista en Win7, maar over het verschil tussen 32-bit en 64-bit..... Dus even beter Goolglen..... .[/QUOTE]\r\nJe las toch wel dat het om 32 en 64b ging en dan zelfs 2 besturingssystemen.\r\n[QUOTE=qpc;498055]Je zal het probleem toch elders moeten zoeken dan bij het verschil 32-bit, 64-bit, want bij mij draaide Nero 9 onder Vista 64-bit en nu ook onder Win7 64-bit..... [/QUOTE]\r\nSuper dat het bij jou draait google jij ook even Nero9 reloaded en zet even de citaten van anderen hier ook neer.\r\n[QUOTE=qpc;498055]:confused::confused: Op zulke kromme logica heb ik geen antwoord....:confused::confused: [/QUOTE]\r\nIk heb alleen maar 32 bits software die vaak, zoals aangegeven, incompatibel is. Het 32b systeem past dan eigenlijk beter. Ik wil uiteraard, anders zat ik niet in deze discussie, 64b blijven behouden.\r\n[QUOTE=qpc;498055]Wederom een punt dat ik totaal niet herken, want ik heb dat verschil nog nimmer meegemaakt..... Des te meer je hier over jouw problemen schrijft met 64-bit, des te meer ben ik er van overtuigd dat jij OF een gigantisch probleem met jouw hardware hebt, OF dingen doet na de installatie van 64-bit die problemen veroorzaken. [/QUOTE]\r\nDe systeem eigenschappen zijn bekend de installatie is op SSD dus voordat er maar iets op staat. Dit neemt ongeveer 30-45min in beslag (64b) tegenover 7-10min op (32b) Win7\r\n[QUOTE=qpc;498055]Ahum....zowel browsen (64-bit browser), muziek luisteren, rippen, decoden als ook films kijken (door de filters laten dcoden van bv H264 films) gaat wel degelijk sneller op een 64-bit systeem..... In ieder geval [B]zeker niet [/B]trager..... [/QUOTE]\r\nIk rip niet. Ik kijk niet graag naar een film op snelheid van Charly Chaplin films. Je begrijpt sneller dan play hoeft niet van mij. Dus welke winst heb ik met mijn spec\'s bij het bekijken van een film op een 64b systeem t.o.v. een 32b systeem. Als ik al film bekijk op de pc maar het voordeel van Fims bewerken hadden we het al over gehad. Maar de 64b browers zou inderdaad sneller kunnen zijn. Ze zijn te testen ze staan beiden in Win7 64b. ( opent hij nou echt sneller dan 32b?)\r\n[QUOTE=qpc;498055]Wat heb je aan 4GB RAM op een 32-bit systeem :confused: [/QUOTE]\r\nZet 2 systemen naast elkaar de een 3 de ander 4Gb kijk naar het geadresseerde geheugen van je aanwezige hardware en zie dat de 4Gb versie meer vrij geheugen overhoudt. Een 32b systeem kan 2[SIZE=\"2\"][SIZE=\"1\"]32[/SIZE][/SIZE] = 4.294.967.296 geheugen aanwijzen. Een deel zie je niet dat komt door de adressering van hardware. ( ondanks het eigen geheugen op een grafische kaart )\r\n[QUOTE=qpc;498055]Als je besluit om pas over 3 jaren over te stappen naar 64-bit, dan heb je helemaal niets aan de ervaringen van mensen in deze tijd..... [/QUOTE]\r\nZeker wel want ik ben in de tijd van 8bits 16bits en 32bits altijd voorloper geweest het voordeel daarvan:\r\nOntzettend veel vrije tijd verdaan aan het uitzoeken. En wachten op behoorlijke drivers of update van MS etc. De meeste pc fouten zitten zeker niet altijd tussen. ... De ene programmeur ruimt wel zijn rotzooi op de ander denkt aan het einde van de dag \"toe de li doki\" \r\n[QUOTE=qpc;498055]Zoals al eerder geschreven, goolge eens en er gaat een wereld voor je open...... [/QUOTE]Doe dat zelf ook maar eens niemand weet alles jij niet en ik ook niet.\r\n[QUOTE=qpc;498055]Slaat totaal nergens op....... Zoals ik al heb laten zien, werken de door jouw genoemde (oudere) Adobe versies zowel onder 64-bit als ook onder 32-bit... Ook CS4.... [/QUOTE]\r\nJA CS 4 wel\r\n[QUOTE=qpc;498055]Heb ik gedaan en doe ik nog steeds.... OCZ Vertex serie (2x), Corsair X32-serie (1x) en een Intel X25M (1x)..... Geen van deze SSD geven de problemen die jij noemt, je zal de problemen toch ECHT bij jezelf of jouw hardware moeten zoeken en niet bij Windows 64-bit..... [/QUOTE]\r\nHet systeem is nieuw mankeert niks aan dat blijkt ook want 32b werkte wel snel met installeren ( in dit geval dualboot XP 32 en Vista 64b ) XP +- 10min Vista 45min is gewoon een gegeven. Geen verdere problemen maar install is gewoon vaag. Niks hardware of rommelen na de install dit is vooraf.\r\n[QUOTE=qpc;498055]Als ik nu kijk hoeveel geheugen bij mij op dit moment gebruikt wordt, dat is 3,6GB..... in het geval van een 32-bit OS zou dat niet mogelijk zijn, dus zou de pc dus ook trager werken. [/QUOTE]\r\nOok dat wordt op google nogal eens tegen gesproken buiten dat 32b minder ram gebruikt.\r\n[QUOTE=qpc;498055]Je zal zien dat er eigenlijk geen nadelen meer zijn, alleen voordelen. Zelfs de laptopfabrikanten leveren op dit moment al heet veel laptops met Win7 64-bit af en dat is eveneens een teken aan de wand. [/QUOTE]\r\nNou zouden nieuwe verkopen die in zicht zijn niet meehelpen buiten de druk van MS. Voorlopig zijn het met name werkomgevingen die 64b echt gebruiken.\r\n[QUOTE=qpc;498055]Het quoten doe ik trouwens om de leesbaarheid te verhogen, anders is het moeilijk te begrijpen op welk deel ik reageer.[/QUOTE]\r\nQuoten is op zich niet erg maar doen alsof iets niet mogelijk is of kleineren wel. Ik zit hier niet tijd in te steken om 64b af te branden maar te taxeren. Doe ik het vandaag steek ik er weer veel tijd in of niet. Jaren geleden zei iedere verkoper als je nu een tv koopt moet je Breedbeeld nemen binnen 5 jaar zijn alle uitzendingen breedbeeld. Dat was ruim 10 jaar geleden. En ik heb nu sinds 3 jaar Plasma. Positief zijn over een zaak is goed maar wel blijven bedenken dat jij nu na jaren met 64b gelukkig bent met wat er is verandert. Dat heb ik jaren gedaan nu wil ik er mee \"werken\" en naast het werk gamen of wat dan ook. Niet iedereen in de omgeving afrijden en hulp bieden uren aan de telefoon een ander zijn pc bouwen etc. Mijn software is aan het verouderen terwijl ik het gekocht heb om te gebruiken. 32b draait nu eigenlijk pas volwaardig ik gebruik het besturingssysteem. Maar nieuw trekt natuurlijk ook. Winst daar ben ik naar op zoek niet vies van eraan werken maar wel in proporties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...