Ga naar inhoud

Is upgrade naar win7 mogelijk?


Aanbevolen berichten

Ik krijg steeds verschillende antwoorden, daarom probeer ik het hier maar eens.\r\n\r\nIk heb een computer die draait onder Windows Vista Premium 32 bit.\r\nIk wil graag, als Windows 7 uit komt, overstappen naar Windows 7 Premium 64 bits. Mijn computer kan dat zonder enig probleem aan.\r\nIk begrijp dat dit moet met een schone installatie, maar ik krijg ook steeds te horen dat upgrade van 32 naar 64 bits helemaal niet kan met een upgrade. Daarvoor zou een volledige versie nodig zijn.\r\nWie weet hier iets zinnigs over te zeggen?\r\n\r\nEn als ik met een upgradeversie wil installeren op een geheel nieuwe (grotere) schijf (die dus leeg is). Kan ik dan ook direct de upgrade gebruiken of moet ik dan eerst Vista installeren?
Link naar reactie
Klopt, van 32 naar 64 is geen upgrade maar een clean install. In het verleden was het voor een upgrade al genoeg om tijdens de installatie een geldige Windows CD in het laatje te leggen, die het programma dan herkent en waardoor je aantoont dat je inderdaad recht hebt op een upgrade ipv de volledige versie te moeten kopen. Hoe dat in Win7 gaat, geen idee.
Link naar reactie
windows 7 premium ?? is dit een nieuwe versie? en dan ook nog 64 bits het is wel win 7 ultimate 64 bits. en een upgrade versie van win7ulti bestaat niet eens. althans tot nu toe nog niet. \r\ndus wanneer jij nu win7 ultimate x64 wil insten MOET het een CLEAN INSTALL wezen. laat win vista x86 op C; staan en inst windows 7 ultimate 64bits op een nieuwe partitie. dit MOET op een 2de HD alleen denk ik dat je ellende krijgt met je bootloader. dit is te verhelpen met F8 suc6
Link naar reactie
[QUOTE=kinglizzard;489816]windows 7 premium ?? is dit een nieuwe versie? en dan ook nog 64 bits het is wel win 7 ultimate 64 bits. en een upgrade versie van win7ulti bestaat niet eens. althans tot nu toe nog niet. \r\ndus wanneer jij nu win7 ultimate x64 wil insten MOET het een CLEAN INSTALL wezen. laat win vista x86 op C; staan en inst windows 7 ultimate 64bits op een nieuwe partitie. dit MOET op een 2de HD alleen denk ik dat je ellende krijgt met je bootloader. dit is te verhelpen met F8 suc6[/QUOTE]\r\n\r\nGn we nu lullig doen omdat ik het woordje \"home\" er niet bij heb gezet?\r\nIk ga in ieder geval kiezen voor Windows 7 home premium, en dat is een gewoon bestande versie.\r\nEn omdat ik veel doe met foto- en filmbewerking, en ik daarvoor meer dan 4Gb geheugen in mijn PC heb zitten wil ik naar 64Gb.\r\nEn ik wil geen dualboot. Vista moet er gewoon van af.
Link naar reactie
[QUOTE=Aladin;489877]Vraag is ook waarom die 64bits versie zo gewenst is.\r\nKent meer beperkingen dan voordelen.\r\nSommigen denken zelfs dat het sneller zou zijn vanwege het dubbele getal (32 tov 64)\r\nHeeft enkel te maken met dat er oa veel meer geheugen gebruikt kan worden maar moet je dat wel hebben én nodig zijn.[/QUOTE]\r\n\r\n64Gb is voor mij nodig omdat ik veel doe met foto- en filmbewerking en ik daarom meer dan 4Gb in mijn PC wil hebben.\r\nIk verwacht overigens weinig problemen met de 64 bits versie. Ik heb als test al de release-candidate geprobeerd en die draaide bijmij zonder enig probleem.
Link naar reactie
Model \r\nBrand ASUS \r\nModel Z8NA-D6 (ASMB4-IKVM) \r\nSupported CPU \r\nCPU Socket Type Dual LGA 1366 \r\nCPU Type Dual Intel Xeon 5500 Series \r\nQPI 4.8 /5.86 /6.4 GT/s \r\nChipsets \r\nNorth Bridge Intel 5500 \r\nSouth Bridge Intel ICH10R \r\nMemory \r\nNumber of DDR3 Slots 6 ¡Á 240pin \r\nDDR3 Standard DDR3 1333 \r\nMaximum Memory Supported Maximum up to 48GB (RDIMM), Maximum up to 24GB (UDIMM) \r\nChannel Supported Triple Channel \r\nECC Supported Yes \r\nRegistered Yes \r\nExpansion Slots \r\nPCI Express 2.0 x 16 1 \r\nPCI Express x8 2 x PCI-E x8 (Gen2 x4 Link) \r\nPCI Slots 1 \r\nOther Slots 1 x MIO Slot for Audio card (PCI-E x1 is not supported)\r\n1 x PIKE Slot for Stroage expansion \r\nStorage Devices \r\nSATA 6 x SATA II \r\nSATA RAID Intel Matrix Storage (for Windows only) \r\n(Support software RAID 0, 1, 10 & 5) \r\nLSI MegaRAID (for Linux/Windows) \r\n(Support software RAID 0, 1, 10) \r\nOnboard Video \r\nOnboard Video Chipset Aspeed AST2050 \r\nOnboard LAN \r\nLAN Chipset Intel 82574L \r\nLAN Speed 10/100/1000Mbps \r\nSecond LAN Chipset Intel 82574L \r\nSecond LAN Speed 10/100/1000Mbps \r\nMax LAN Speed Dual 10/100/1000Mbps \r\nRear Panel Ports \r\nPS/2 2 \r\nCOM 1 \r\nVideo Ports D-Sub \r\nUSB 2 x USB 2.0 \r\nPhysical Spec \r\nForm Factor ATX \r\n\r\ndus zelfs dit dure boord komt niet aan de 64gb want op moment bestaan er alleen maar dimms tot 2gb dus triple channel is 3x2gb of zoals op dit boord daar is het 2x triple channel dus laat mij maar zien hoe jij aan 64gb komt ......WIJ allen zijn benieuwd
Link naar reactie
[QUOTE=kinglizzard;489982]ik verwacht wel een probleem hoe je aan die 64GB komt. leg mij eens uit met welke moederboord en of DIMMs je dit kan bereiken.[/QUOTE]\r\n\r\nHahahaha\r\n64GB is natuurlijk wel een beetje overdreven.\r\nMijn moederbord ondersteunt volgens mij maximaal 8 of 16 GB.\r\n8 GB is volgens mij meer dan voldoende.\r\n\r\nIk bedoel natuurlijk dat ik de 64 bits versie van Windows 7 nodig heb.
Link naar reactie
[QUOTE=kinglizzard;489816]windows 7 premium ?? is dit een nieuwe versie? en dan ook nog 64 bits het is wel win 7 ultimate 64 bits. en een upgrade versie van win7ulti bestaat niet eens. althans tot nu toe nog niet. \r\ndus wanneer jij nu win7 ultimate x64 wil insten MOET het een CLEAN INSTALL wezen. laat win vista x86 op C; staan en inst windows 7 ultimate 64bits op een nieuwe partitie. dit MOET op een 2de HD alleen denk ik dat je ellende krijgt met je bootloader. dit is te verhelpen met F8 suc6[/QUOTE]\r\n\r\nJa, Windows7 HOME Premium, die bestaat gewoon hoor......\r\nEn nee, je krijgt geen ellende met de bootloader als je Vista laat staan, maar waarom zou je dat willen?
Link naar reactie
[QUOTE=Aladin;489877]Vraag is ook waarom die 64bits versie zo gewenst is.\r\nKent meer beperkingen dan voordelen.\r\nSommigen denken zelfs dat het sneller zou zijn vanwege het dubbele getal (32 tov 64)\r\nHeeft enkel te maken met dat er oa veel meer geheugen gebruikt kan worden maar moet je dat wel hebben én nodig zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nJe loopt behoorlijk achter, 64-bit Windows is al een geruime tijd \'gemeengoed\' en alles draait er gewoon mee.\r\nWin7 zou zelfs in de eerste instantie ALLEEN als 64-bit uitkomen, dat hebben ze alleen niet gedaan vanwege eventuele netbooks. Windows 8 zal alleen nog 64-bit zijn, misschiens zelfs ook 128-bit.
Link naar reactie
[QUOTE=kinglizzard;490319]4200 EMOs plaatsen in een forum tja dan kom ik ook op 4200 berichten jonge ga paling vreten en coke snuifen en doe waar anders belangrijk JIj denkt echt dat jij alles week windows 7 is er nog niet uit en die palingboer weet alles mensen uitkijken voor zulke gasten[/QUOTE]\r\n\r\nWaar heb ik (anders dan jij) iets geschreven wat niet klopt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...