Ga naar inhoud

Kan map niet verwijderen


Aanbevolen berichten

Ik heb hier al een aantal topics over doorgeworsteld, maar ik denk dat mijn probleem anders is. \r\n\r\nIk heb nl. op mijn (altijd schone) G schijf een zichtbare map c2285b3427bbbc2f171ecf, met submappen amd64 en i386. Deze kan ik niet verwijderen. Bij nader onderzoek in het register, is het een onderdeel van servicepack 4. \r\n\r\nIk kan de map hierin verwijderen, maar ben daar huiverig voor omdat het een onderdeel schijnt te zijn van SP4. Maar het is nogal irritant dat deze map steeds in beeld is, gezien ik de G-schijf erg schoon houd met mappen. \r\n\r\nIk kan de map ook niet verbergen, aangezien ik bij iedere handeling de melding krijg dat ik geen toegang heb. \r\n\r\nVan mij hoeft de map niet verwijderd te worden, alleen wel uit het zicht. \r\n\r\nWie kan mij helpen?
Link naar reactie
Waarschijnlijk een rechtenkwestie dat je er niks mee mag:\n[url]http://support.microsoft.com/kb/308421/nl[/url]\n\nHernoem de map eerst een tijdje om te zien of die gemist kan worden.\n\nKijk ook of er [B].[/B]INF bestanden in staan, en of je in de tekst van die bestanden (na opening met kladblok !) kan herkennen om wat voor apparaat het gaat.\nDan weet je beter wat te testen op werking.\n\n[B]Edit[/B]:\nOh, je hebt het over SP4.... dus Windows NT of 2000 ? :oops: Dan weet ik niet of die rechtenkwestie op dezelfde wijze opgelost kan worden.\n\nEen schijfcontrole kan wellicht ook helpen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;488544]\r\nHernoem de map eerst een tijdje om te zien of die gemist kan worden.\r\n\r\n[B]Edit[/B]:\r\nOh, je hebt het over SP4.... dus Windows NT of 2000 ? :oops: Dan weet ik niet of die rechtenkwestie op dezelfde wijze opgelost kan worden.\r\n\r\nEen schijfcontrole kan wellicht ook helpen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk kan de map ook niet hernoemen. Maar ik heb nieuws: toen ik gisteren - na het bericht op het forum te hebben gezet - nog even aan het proberen was zonder resultaat, bleek later op de middag, na het openen van de Verkenner, dat de map ineens verdwenen was!\r\n\r\nIk heb dus iets gedaan waarvan ik niet meer weet wat, waardoor de map nu weg is. Volgens mij was het iets met Alleen lezen en dan de foutmelding Negeren. \r\n\r\nSP4 zag ik staan in het register. Er waren diverse mappen SP1 SP2 SP3 en SP4 onder een map Windows. Ik zit echt op XP. Ik heb inderdaad geen update 4 geinstsalleerd, dus waarom deze map zo heet ... geen idee. \r\n\r\nIn ieder geval is het probleem opgelost en m\'n pc werkt prima. \r\n\r\nDank!
Link naar reactie
[QUOTE=yolandal;488555].... bleek later op de middag, na het openen van de Verkenner, dat de map ineens verdwenen was!\r\n\r\nIk heb dus iets gedaan waarvan ik niet meer weet wat, waardoor de map nu weg is. Volgens mij was het iets met Alleen lezen en dan de foutmelding Negeren.[/QUOTE]\r\n\r\nOK, goed dat het lukte (op wat voor manier dan ook :p )\r\n\r\nHet kan zijn dat een herstart zorgde voor de verwijdering, maar ik weet niet hoe vaak je dat al gedaan had.\r\nHet kenmerk \"[I]Alleen lezen[/I]\" weghalen kan een simpele oplossing geweest zijn, maar dan zou je [I]er na[/I] uiteraard nog wel een wis-actie hebben moeten uitvoeren, en dat had je je toch wel herinnerd.\r\n\r\n( Nog even SPx : \r\nik dacht alleen dat Windows 2000 een SP4 had, maar een SP4 op XP, daar had ik nog niet van gehoord, maar is wel te verklaren. Ik heb ook in het register gekeken, en kwam er inderdaad heel wat tegen. \r\nWant, ondanks dat er (buiten dat register om) alleen nog maar over XP SP3 gesproken wordt, zijn er sinds de uitgave van SP3 natuurlijk al weer een aantal nieuwe updates gekomen, welke op een dag in een totaaluitgave \"SP4\" genoemd zal worden. En MS heeft blijkbaar in het register alvast al die updates onder de naam \"SP4\" onder gebracht)
Link naar reactie
Daar heb je wel gelijk in, maar Windows 2000 heeft ook z\'n SP4 gekregen, en je kan je voorstellen dat na beëindiging van het support alle losse updates nog als SP4 te krijgen zijn. Of niet, dat valt te bezien.\r\n\r\nHet ging mij meer om de algemene werkwijze te tonen, en te verklaren waarom SP4 in het register genoemd staat, terwijl daar op een Microsoft site nergens sprake van is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...