Ga naar inhoud

Installatie Windows 7 op pc met Vista OEM


Aanbevolen berichten

Beste mede forummers,\r\n\r\nZoals jullie zien ben ik een klein digibeetje. Ik wil graag Windows 7 aanschaffen na 22 oktober en lees daar veel over. Nu lees ik overal dat je een schone installatie moet doen. Ik neem aan dat bedoeld wordt dat je op je pc een schone installatie van Vista moet zetten, waarna je de upgrade van Windows 7 er op zet. Of begrijp ik dit verkeerd??:-D\r\n\r\nIk heb trouwens de Windows 7 Upgrade Advisor Beta geprobeerd en het schijnt dat ik Windows zonder noemenswaardige problemen zou kunnen installeren. Ben erg benieuwd!
Link naar reactie
omdat de MBR van win 7 ultimate afwijkt van de MBR van vista . en dan is het nog altijd beter een 2de partitie aan te maken voor een HD Image van win7 ultimate ( met acronis thrue image)\r\naladin denk ff aan de 100mb hidden partitie van win7!!!\r\nWin7 looks for free unpartitioned disk space for the 100MB system partition. Was the entire 250GB HDD partitioned? If you must move that system partition, you would best off reinstalling Win7.\r\nen maak je dus een 2de partitie aan op de zelfde HD (of nog beter op een 2de Hd) vervalt de 100mb partitie van windows 7 ultimate
Link naar reactie
mbr geen last van gehad met installeren en opstarten ook al stond er grub op dus dat lijkt me geen probleem.\nDe rest is ff nieuw voor mij, die 100mb partitie dus.\nMaakt win7 een aparte partitie aan gelijk Linux voor geheugendumps?\nHeb dat testsysteem al een week of 6 niet meer opgestart eigenlijk, eens met gparted bekijken dus.\n\n[quote]en maak je dus een 2de partitie aan op de zelfde HD (of nog beter op een 2de Hd) vervalt de 100mb partitie van windows 7 ultimate[/quote]\nVolg ik even niet.\nDie moet toch ergens aan toegewezen worden dan? Win7 gaat toch niet ongevraagd een andere partitie ergens voor arresteren?\n\nBen wel nieuwsgierig nu waar dit over gaat eigenlijk.
Link naar reactie
On a fresh (custom) installation of Windows 7, where Windows 7 is installed onto a new hard disk with unallocated disk space (no partition or volume been defined yet), or when user attempts to create a new partition out of empty drive, the Windows 7 installer will create an additional partition with the size of 100.00 MB, and mark as System Reserved.\r\n\r\nThe 100MB volume is labeled as System Reserved with NTFS file system, and System, Active, Primary partition attribute with no drive letter in Disk Management. The 100MB system reserved partition is only available for Windows 7 Ultimate, Windows 7 Business and Windows 7 Enterprise editions. The 100 MB system partition is used primarily as BitLocker partition for BitLocker encryption. Additionally, it also holds the Windows Recovery Environment (WinRE) and boot files with boot manager for booting up the computer for troubleshooting when there is no Windows 7 installation DVD disc on hand. \r\n\r\nThe Windows 7 created 100 MB partition is not the main boot partition or boot drive, but serve only as a backup
Link naar reactie
[quote]However, when the small 200 MB separate partition has been created by Windows 7, it’s almost impossible to be deleted or removed. User cannot use delete the volume using Storage Disk Management in Computer Management. If forcefully deleted with third party partition manager or partition editor, Partition Table which is (normally) located in the master boot record (MBR) may be corrupted, or may become invalid.[/quote]\n\nbrr doet bijna denken aan de partities die onder XPpro aangemaakt kunnen worden en daarna (bijna)nergens meer mee te benaderen zijn.\n\nGelukkig maak ik altijd op voorhand de partities aan buiten de installatie cd.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;491151]gewoon bewaren.[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Dutch-online,\r\n\r\nKun je misschien aangeven waarom. Wat voegt die dvd toe aan de echte versie die ik besteld heb?\r\n\r\nIk heb geprobeerd de release candidate te installeren als update met behoud van mijn gegevens maar dit ging uiteraard niet door het taalverschil. Een schone installatie doe ik wel met de echte versie volgende week. Met welk doel zou ik dus de RC versie bewaren?\r\n\r\nMisschien is het zinvoller iemand anders hiermee te verblijden?:idea:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...