Ga naar inhoud

Volledig vastlopen


Aanbevolen berichten

We hebben een communicatie leegte, vooral omdat je PC zulke maffe symptomen heeft.... :p\r\nIk snap ze niet, en dat komt dus doordat ze nogal afwijkend zijn naar mijn idee.\r\n\r\n* Je PC loopt op een gegeven moment vast, en je krijgt hem dan niet geboot voordat je het BIOS reset met een Clear CMOS. Daarna werkt alles weer tot de volgende vastloper.\r\n* Je doet daarbij een echte Clear CMOS met de jumper op het moederbord, en [I]niet[/I] een RESET met druktoets op het front.\r\n* Als het vastgelopen is, en je zet de PC uit, en vervolgens weer aan, dan hoor je een piepje, en vervolgens per USB apparaat een piepje, want als je het netwerk uit de USB poort haalt voordat je boot, dan krijg je één piepje minder.\r\n\r\nKloppen die drie omschrijvingen?\r\n\r\n\r\n* Als je [I]eerst[/I] het netwerk uit de USB haalt, dan een Clear CMOS doet, en dan de PC start, kan je er dan wel mee blijven werken ?\r\n* En als je datzelfde doet in[I] safe mode[/I] ?
Link naar reactie
Hij loopt vast als ik hem opstart na de Laatste Shutdown.\r\nDus als ik hem nu afsluit en dan morgen weer aanzet kan het zijn dat:\r\n\r\nIk zwart scherm krijg Gebeurt helemaal niets. Dus geen piepje niets geen eens bios scherm\r\n\r\nOf ik zie het bios scherm en dan piept ie een keer,\r\nDaarna nog keer een piepje en daarna het aantal piepjes hoeveel usb apparaten aangesloten zijn.\r\nals ik daarna mijn pc opstart dan loopt ie gewoon vast als hij klaar met laden is
Link naar reactie
Nou vertel je weer andere symptomen. Ik raak de draad kwijt.\nLijkt soms een voeding die raar doet. \n\nSommige Asus en MSI moederborden blijken voor elk USB apparaat een keertje te piepen. Ligt daarbij ook aan de BIOS versie.\nDus als het één van die twee is hoef je je niets van de beeps aan te trekken.\n\nWat je kan proberen is te zien of het om een los of slecht contact gaat door bij het eerste zichtbare BIOS scherm op pause te drukken (boot stil te zetten dus), en dan alle kaarten en kabels in de PC wat te freubelen. Kijken of het dan uit valt.\n\nVerder zien wat het doet als je de harddisk los maakt, en met een CD boot.
Link naar reactie
Slecht contact = slechte verbinding, zoals een PCI card die met een vuil contact in het slot geschoven zit, of niet helemaal diep genoeg geschoven zit, of dat de CPU met al die contacten net een vuiltje (haar b.v.) tussen één contact heeft zitten, of dat een voedingsplug op het moederbord een draad wat los heeft, of een soldeercontact op het mobo of waar dan ook niet goed gesoldeerd is, of een IDE of SATA data kabel defect is (een draad inwendig maar half verbonden is) of.....\r\n\r\nZoveel mogelijkheden.\r\n\r\nMaar de BIOS halten met pause, en dan b.v. met de plastic achterkant van een schroevendraaier voorzichtig overal tegen duwen en trekken (mag voorzichtig met best wel wat kracht) kan er voor zorgen dat zo\'n soort fout zich laat zien door het uitvallen van de PC..... als dat op dat moment niet door een andere oorzaak gebeurt tenminste...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...