Ga naar inhoud

Klein scherm tijdens gamen met Windows7


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,\r\n\r\nIk heb onlangs Windows 7 op mijn laptop geïnstalleerd maar de spellen die ik erop zet, en vooral de oude spellen die niet op resolutie van 1366 x 768 willen (resolutie van mijn beeldscherm) hebben niet de grote van het hele beeldscherm wat zeer iritant spelen is, alles is dan in elkaar gepropt als je begrijpt wat ik bedoel.\r\n\r\nHiervoor had ik Vista en dat deed met elk spel perfect.\r\n\r\nHeeft iemand een oplossing hiervoor?\r\n\r\nIk heb overigens alles al geupdated, videokaart, directx, windows 7..\r\n\r\nGroeten,\r\nErjen
Link naar reactie
[QUOTE=Enigma147;488257]Kijk eens bij de instellingen in de driver van je videokaart. Daar kan je dat instellen. Waar precies, geen idee, hangt van de maker van je kaart af.[/QUOTE]\r\n\r\nDat heb ik gedaan maar nu blijkt dat als ik mijn bureaublad op 1024x768 zet wordt hij ook zo klein! :(\r\n\r\nik draai Windows 64 bit..\r\n\r\n\r\nHeb je misschien nog meer ideëen?
Link naar reactie
Mijn scherm heeft ook zo\'n optie, maar dat zit dan in het menu van het scherm ingebakken. Daar kun je kiezen of je niet-native resoluties op de originele grootte wilt weergeven (krijg je dus een zwarte rand eromheen) of wilt oprekken naar beeldvullend (dan krijg je dus het ouderwetse breedbeeldeffect dat alle gezichten uitgerekt worden). Op een laptop zou dat dan in de drivers voor het scherm moeten zitten...
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb na de upgrade van Vista 64b naar W7 64b hetzelfde probleem.Ook een zwarte rand in het beeldscherm. Daarnaast zijn teksten ook een wazig geworden.\r\n\r\nGrafisch kaart die ik heb is een ATI Radeon 4800 series. Via AMD-ATI Catalyst laatste driver geinstaleerd. Dit lijkt een universele driver die voor een hele range gpu\'s geschikt is die onder w7 64b draaien. Ik denk dat deze driver niet het maximale uit de kaart haalt. Ik heb denk ik 2 keuzes: 1. terug naar Vista of W7 met wazig beeld op mijn Acer H243H.\r\nHet wordt voor 99% nummer 1 als niet iemand mij kan tippen op een oplossing.:(
Link naar reactie
[QUOTE=Evolutionman;496196]Al geprobeerd in de game zelf naar video opties te gaan en hem daar op fullscreen te zetten, of de resolutie aan te passen? 1366 x 768 is namelijk een widescreen, en de meeste spellen staan ingesteld op 4:3 formaat.[/QUOTE]\r\n\r\nOffice pakket of Spellen, al meteen met opstarten heb ik dat beeld met zwarte rand. De resolutie staat op 1920x1080. Alles werkt eigenlijk goed na de upgrade alleen lijkt het erop dat de laatste driver die ik geinstalleerd heb i.v.m. upgrade naar W7 niet geschikt is. Zou ik kunnen proberen de oude driver uit Vista terug te zetten of werkt dit absoluut niet met W7?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...