Ga naar inhoud

vista geheugen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb al een tijd lang vista op mijn computer staan. Deze heb ik 2 maanden geleden geformatteerd en toen opnieuw vista erop gezet. De 64 bit versie. \nNu heb ik hier altijd goed mee gedraaid alleen gisteren was ik film aan het kijken via de HDMI kabel en opeens begon het beeld te stotteren, hier kwam die niet meer uit en ook mijn hele pc haperde. Dus heb ik de computer opnieuw opgestart en nu blijft hij het doen. \nAVG en Windows defender vinden niks. En ik blijf constant dit patroontje terug vinden in het geheugen gebruik. \n\n[IMG]http://www.mijnalbum.nl/Foto-THWGYBE7.jpg[/IMG]\n\nWeet iemand hoe dit komt of wat dit is? Ik word er helemaal gek van, me computer doet amper meer wat en formatteren word er niet aangezien er belangrijke verslagen en documenten op staan. En overkopieren lukt ook niet aangezien die na 3 seconden al amper meer iets doet. Dan kan je na 1 minuut weer een paar seconden wat doen waarna die weer vastslaat (li)\n\n\nEdit: \nWat natuurlijk ook handig te vermelden is. Ik heb niks aan staan dan doet die het, bij alleen firefox aan doet die het, bij alleen vlc aan doet die het enz.. \nBij processen word er bij 100% memory usage slechts max 2 á 300mb in processen gebruikt.\n\nNog een Edit: \ndit vond ik in de researchmonitor wanneer mijn memory naar 100% schoot.\n[url]http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-6WDVQCNT.jpg[/url]
Link naar reactie
Het wijst op een tekort aan RAM(geheugen dus) het stotteren komt omdat er constant \'geswapt\' moet worden, daar wijst het aantal \'[URL=\"http://en.wikipedia.org/wiki/Page_fault\"]Hard Faults\'(oftewel \'Page Faults(Klik))[/URL]\' op.\nOf het ook kan wijzen op defect geheugen weet ik niet, maar daar kan je met[URL=\"http://www.memtest.org/download/4.00/memtest86+-4.00.iso.zip\"] MEMtest [/URL]achter komen (Uitpakken, als Image branden op een CD(met[URL=\"http://www.imgburn.com/index.php?act=download\"] imgburn [/URL]bv), en er mee opstarten.)\nVoor het beste resultaat een paar uur(nacht) laten draaien.
Link naar reactie
Maar het heeft al bijna 1 á 1½ jaar goed gedraait. Het is echt van de ene op de andere dag. En ik heb een lastig moederbord waar helaas maar 2 GB aan ram inkan (gigabyte P5B oid) \n\nMaar niemand herkent hier iets van? Het was echt altijd super snel, crysis, NFS shift, COD5, heroes over europe. Het draaide allemaal gewoon heel goed. Nu heeft die moeite als ik Firefox en msn tegelijk doe. Wat als ik alleen firefox doe vaak al. \nEn het is gebeurd tijdens het film kijken. Plotseling :(
Link naar reactie
Ik heb een NVIDIA GeForce 9800 GT \n\nDriver Date 2009-08-16 22:57:00\n\n\nIk heb net dat malware bytes programma gedownload. Die is nu bezig. \nIk laat het zo even weten!\n\nHet onderste programma werkt volgens mij niet op vista 64\n[quote]Cleanup and Repair werkt voor Windows 98, Windows 98 SE, Windows ME, Windows 2000, Windows XP (alle versies) en Windows Server 2003. Voor het gebruiken van het programma dient u vooraf akkoord te gaan met de voorwaarden. Deze worden vermeldt zodra u het programma start. Klik hier voor een lijst van functies die door Cleanup and Repair worden uitgevoerd.[/quote]
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hey allemaal. Daar ben ik weer.. \r\n\r\nIk heb nu sinds oktober nog 1 keer gehad dat het teruggekomen is. Dit was eind November. Echter was het toen binnen 1 dag weer weg en heb ik er dus verder geen aandacht aan besteed. \r\n\r\nAlleen is het nu sinds Zondag alweer zover! En het gaat niet weg. \r\nGeheugen schiet weer constant naar 100%. En het gekke is dat ik bij processen nog niet eens op een totaal van 200mb kom. Terwijl er 2 gigabyte inzit.. SIW geeft ook geen gekke temperaturen of voltages aan. Precies hetzelfde patroon als in de foto bovenaan.. \r\nEn het maakt niet uit wat ik doe. Tijdens het counterstrike begint het soms opeens, als Utorrent aanstaat, als ik alleen een filmpje aan het kijken ben, tijdens huiswerk of tijdens het internetten. \r\nSoms begint het na een paar minuten als ik de computer opstart en soms pas na een uur ofzo. \r\n\r\nMaar wat me ook opvalt is dat als ik niks doe en mijn pc is net opgestart ik bij processen slechts 200-250mb gebruik. Ga ik naar performance zie ik dat er 750-800mb gebruikt word. \r\nProcessorsnelheid ligt netjes rond de 5-10% als ik bezig ben. \r\n\r\nMalwarebytes gedraaid, alle drivers zijn up to date. \r\n\r\n\r\nEdit: \r\nLijkt toch aan Utorrent te liggen. Wanneer deze uit is doet die het namelijk wel gewoon goed. Zet ik Utorrent aan dan is het na een paar minuten tot een half uur gewoon drama. Zet ik Utorrent uit dan is het nog zo\'n 15 minuten drama en daarna is het goed. \r\nVaag dat Utorrent af en toe dan ineens heel erg raar doet. Ik download eigenlijk elke dag wel maar er zijn dus periodes dat die wel raar doet.. \r\nNou ja, dan maar even wachten met downloaden :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...