Ga naar inhoud

De Recovery van Vista op dvd branden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk heb een HP computer met Vista en daarbij had ik geen cd rom gekregen van Vista.\r\n\r\nDe Recovery heb ik daarom op externe hardeschijf gezet maar wil ik ook als nog op cd rom hebben.\r\n\r\nIk heb van Philips een Double Layer dvd gekocht met 8,5 GB en de beschikbare ruimte van mijn Vista is 6,37 GB.\r\n\r\nMijn vraag aan jullie is hoe moet ik de Recovery op dvd branden?.\r\n\r\nKan ik dan met rechts drukken op kopiëren naar de E schijf of moet dat via Nero 8?.\r\n\r\nBij Nero heb ik Back Up aangeklikt en daar staan de volgende dingen:\r\n\r\nBack UP maken van gegevens\r\nBack UPS terug zetten\r\nBack UPS plannen\r\nSchijf voor noodherstel maken\r\nSchijf kopiëren\r\n\r\nWelke moet ik daar van hebben om de Recovery op dvd te kunnen branden?,ik dacht zelf aan schijf voor noodherstel maken of hebben jullie nog andere tips?.\r\n\r\nPascal
Link naar reactie
[QUOTE=rderuiter;487386]als het goed is zit er op je je pc een verborgen partitie van ongeveer 8 of 10 gig,dit is de zogenaamde herstelconsole,dus een herstel dvd branden is eigenlijk niet nodig.\r\nik zou wel belangrijke bestanden op een aparte schijf kopieren.[/QUOTE]\r\n\r\nHoi\r\n\r\nMisschien is het niet nodig maar ik wil toch graag de complete Vista Recovery op de double layer dvd branden met 8,5GB,weet alleen niet hoe dat precies werkt.
Link naar reactie
[QUOTE=passiepas;487395]Geen idee ik weet alleen dat de Recovery zelf op de D schijf zit in Deze Computer.[/QUOTE]\r\n\r\nTja, als je zelf al geen idee hebt hoe je op je eigen pc een recovery terug zou moeten zetten, dan denk ik dat je hier ook niet echt een antwoord kan verwachten.....\r\nIk zou de handleiding er maar eens bij pakken en eens beginnen te lezen welke opties je hebt om een recovery-set te maken of terug te zetten.\r\nVoor hetzelfde geldt werkt dat namelijk alleen tijdens het opstarten van de pc door een bepaalde toetsencombinatie in te drukken, waarbij het systeem expliciet naar die recovery partitie kijkt voor de bestanden. Zou je die bestanden dan op een dvd hebben staan, dan heb je daar dus niks aan......
Link naar reactie
Wat sowieso wel kan, is een image backup maken en die op dvd branden. Dat kan met bijvoorbeeld paragon backup express. Dat is dan geen recovery, maar wel een volledige backup van je huidige installatie. Kan zonder problemen worden teruggezet op je huidige schijf, maar ook op een lege nieuwe.\n\n[url]http://www.paragon-software.com/home/db-express/index.html[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;487400]Tja, als je zelf al geen idee hebt hoe je op je eigen pc een recovery terug zou moeten zetten, dan denk ik dat je hier ook niet echt een antwoord kan verwachten.....\r\nIk zou de handleiding er maar eens bij pakken en eens beginnen te lezen welke opties je hebt om een recovery-set te maken of terug te zetten.\r\nVoor hetzelfde geldt werkt dat namelijk alleen tijdens het opstarten van de pc door een bepaalde toetsencombinatie in te drukken, waarbij het systeem expliciet naar die recovery partitie kijkt voor de bestanden. Zou je die bestanden dan op een dvd hebben staan, dan heb je daar dus niks aan......[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de knop F11 ingedrukt en daar stond een systeem recovery in die ik had aangeklikt.\r\n\r\nDaar in staan allerlei dingen vermeld waaronder:\r\n\r\nWizard bestands backup en Microsoft startup repairtool\r\n\r\nDe Recovery staat bij mij in de D schijf met 6,37 GB aan beschikbare ruimte.
Link naar reactie
Met de opties die onder knop F11 staan van System Recovery is het helaas niet gelukt om een complete backup te maken.\r\n\r\nIk wil dus de Recovery van Vista (D schijf) op dvd branden en dat is nu wel gelukt via Nero8 Backup.\r\n\r\nTenminste ik denk dat het gelukt is,in de bijlage heb ik een foto gedaan van die dingen die op de dvd zijn gebrand.\r\n\r\nHeb ik het op deze manier goed gedaan?.\r\n\r\nPascal
Link naar reactie
[QUOTE=passiepas;487683]Met de opties die onder knop F11 staan van System Recovery is het helaas niet gelukt om een complete backup te maken.\r\n\r\nIk wil dus de Recovery van Vista (D schijf) op dvd branden en dat is nu wel gelukt via Nero8 Backup.\r\n\r\nTenminste ik denk dat het gelukt is,in de bijlage heb ik een foto gedaan van die dingen die op de dvd zijn gebrand.\r\n\r\nHeb ik het op deze manier goed gedaan?.\r\n\r\nPascal[/QUOTE]\r\n\r\nJa, al dat nu op jouw dvd staat, dan is dat waarschijnlijk gelukt..... Maar wat wil je daar nu eigenlijk mee, want je kan namelijk helemaal niks met een dvd\'tje met \'losse\' bestanden...
Link naar reactie
Oh oke mij was namelijk verteld dat de Recovery een backup van Vista is en dat ik Vista dan op dvd heb staan sorry.\n\nIk heb bij mijn pc 2jr terug geen dvd van Vista gekregen en ik wil graag Vista op dvd hebben,stel dat er wat met de pc is dan heb ik als nog een dvd/cdrom daarvan zodat ik Vista er weer op heb dat is de bedoeling.\n\nKunnen jullie mij vertellen hoe ik de complete Vista van mijn pc op dvd kan branden?
Link naar reactie
[QUOTE=passiepas;487785]Oh oke mij was namelijk verteld dat de Recovery een backup van Vista is en dat ik Vista dan op dvd heb staan sorry.\r\n\r\nIk heb bij mijn pc 2jr terug geen dvd van Vista gekregen en ik wil graag Vista op dvd hebben,stel dat er wat met de pc is dan heb ik als nog een dvd/cdrom daarvan zodat ik Vista er weer op heb dat is de bedoeling.\r\n\r\nKunnen jullie mij vertellen hoe ik de complete Vista van mijn pc op dvd kan branden?[/QUOTE]\r\n\r\nLees bericht #7 nog eens.....
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;487786]Bij de ingebruikname van Vista was er de mogelijkheid om een recovery dvd te branden. als ik me niet vergis.[/QUOTE]\r\n\r\nJa je hebt gelijk daar heb ik nooit weer aan gedacht.\r\n\r\nVolgens mij had ik daar toen wel dvd\'s van gebrand moet alleen even kijken of ik ze nog heb en waar ik ze dan heb liggen.\r\n\r\nHoe kan ik controleren of alles dan ook echt op die dvd\'s staat of kan dat niet?
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;487406]Wat sowieso wel kan, is een image backup maken en die op dvd branden. Dat kan met bijvoorbeeld paragon backup express. Dat is dan geen recovery, maar wel een volledige backup van je huidige installatie. Kan zonder problemen worden teruggezet op je huidige schijf, maar ook op een lege nieuwe.\r\n\r\n[url]http://www.paragon-software.com/home/db-express/index.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor de tip zal er eens naar kijken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...