Ga naar inhoud

Hoe maak je recovery op je pc?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk vroeg me af hoe je een recovery \'programmatje\' kan maken op pc. Misschien weten jullie allemaal wel dat packar bell een programatje heeft dat je kunt klikken om alles te herstellen naar fabrieks instellingen. \r\nMijn vraag is kan ik dit ook doen nadat ik nieuwe windows heb geinstalleerd en oude bestanden op mijn pc heb gezet? De bedoeling is dat als ik ooit problemen met mijn pc krijg dat ik dan gewoon bij het opstarten f10 druk of via een andere koppeling op mijn pc en dat hij hersteld naar het punt waar ik dit gemaakt heb. Ik bedoel geen systeemherstel dat er al op staat want dit werkt niet echt prettig. Ik wil echt dat er alles leeg wordt gemaakt en naar het punt wordt gebracht dat ik mijn windows net heb geinstalleerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
het meest praktische voor systeemrecovery en databackup is vind ik \r\n\r\n[LIST]\r\n[*]je koopt en plaatst (als slave) een extra harde schijf voor backup, die formatteer je als één grote partitie\r\n[*]je maakt in je huidige systeem een backup van de belangrijke data naar deze backupschijf\r\n[*]je deelt de \'oude\' schijf op in twee partities. C: voor windows, D: data\r\n[*]je installeert en configureert windows en software naar jou wensen\r\n[*]je kopieert de data van de backupschijf naar D\r\n\r\n[*]je installeert in windows het programma syncback se en maakt daarin profielen en planningen aan waardoor de data op D: automatisch gesynchroniseerd wordt met de backupschijf\r\n[*]je maakt een image (bijv. met acronis true image of ghost) van C: en zet deze ook op de backup schijf\r\n[/LIST]\r\n\r\nin geval van calamiteiten kun je snel een image terug zetten, je hoeft dan alleen nieuwe updates te installeren en je kan weer verder. de data staat dan nog steeds op D: Als je schijf crasht, of je maakt fouten bij het partitioneren bij eventueel systeemherstel dan heb je ook altijd de data nog op de backupschijf. Dus zowel je data als je software veilig.\r\n\r\nedit: :o kan natuurlijk ook met een externe hdd
Link naar reactie
[QUOTE]De bedoeling is dat als ik ooit problemen met mijn pc krijg dat ik dan gewoon bij het opstarten f10 druk of via een andere koppeling op mijn pc en dat hij hersteld naar het punt waar ik dit gemaakt heb.[/QUOTE]\nBij Acer wordt dit vanuit de mbr aangestuurd en ik verwacht bij Packard Bell hetzelfde,dus daar zou ik niet zo gauw aan beginnen.\n\nEenvoudiger is,om het exe bestand van het image programma op CD of USB stick te zetten,om het vandaar op te starten.\n\nWat je ook kunt overwegen is,Mijn Documenten,Mail,Adresboek en de Favorieten naar een andere partitie\\schijf te verplaatsen.\n\nMocht Windows crashen,dan blijft de data altijd buiten schot ;)\n\nDe image maak je dan natuurlijk [U]na[/U] deze wijzigingen.\n\nHoe je de mappen kunt verplaatsen,lees je hier onder punt 72.\n\n[url]http://valkarts.nl/pctips/#mydocuments[/url]\n\nVerplaatsen van persoonlijke mappen en bestanden:\n\nGreetz
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...