Ga naar inhoud

laptop blijft hangen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nik heb een hp mini 701ed.\r\nDe laptop heeft geen cd-dvd speler en hij blijft hangen bij het opstarten.\r\nVoor ik een externe cd-dvd speler wil aanschaffen wil ik eerst kijken of ik iets met een usb stick kan.\r\nik heb een recovery cd,deze heb ik op de stick gezet en in de bios aangegeven deze als eerste aan te sturen bij het opstarten,jullie begrijpen het al (er gebeurd niets).\r\nheeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?\r\ner schijnt trouwens ook een herstel partitie op de hardeschijf te zitten,alleen denk ik dat ik niet ver genoeg kan opstarten om deze aan te spreken.\r\nalvast bedankt voor het meedenken.\r\n\r\nrichard
Link naar reactie
[quote]De laptop heeft geen cd-dvd speler en hij blijft hangen bij het opstarten.[/quote]Dat kan van alles zijn,b.v. een beschadigd opstartbestand.\n[quote]k heb een recovery cd,deze heb ik op de stick gezet en in de bios aangegeven deze als eerste aan te sturen bij het opstarten,jullie begrijpen het al (er gebeurd niets).[/quote]Ik weet niet [U]hoe[/U] je die bestanden van de recovery cd er op hebt gezet,maar eerst moet de USB-stick so wie so \"bootable\" oftewel opstartbaar gemaakt zijn ;)\n[quote]er schijnt trouwens ook een herstel partitie op de hardeschijf te zitten,alleen denk ik dat ik niet ver genoeg kan opstarten om deze aan te spreken.[/quote]Met het recoveren op deze manier moet je voorzichtig zijn,veelal wordt de laptop naar de instellingen bij aanschaf teruggezet en dan ben je veel data kwijt!\n\nProbeer eerst maar eens,of je met de opstartbestanden,die je op onderstaande site kunt downloaden, op de USB-stick windows kunt opstarten.\n\n[URL]http://www.tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm[/URL]\n\nDirecte download:\n[URL]http://www.tinyempire.com/notes/files/ntldrusb.zip[/URL]\n\nVolg de ReadMe.txt letterlijk op, dan kan er niets mis gaan.Kijk of je met een van de mogelijkheden in het 10 keuzemenu kunt doorstarten\n\nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...