Ga naar inhoud

Probleempjes die met elkaar te maken hebben?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb sindskorte tijd eigenaardige problemen:\r\n\r\n1. Ik kan geen bijlage toevoegen aan mijn Hotmail (IE 8 of Friefox, maakt niets uit)\r\n2. Kan via Start, Uitvoeren helemaal niets benaderen, dus ook geen cdrom, terwijl deze niet defect is\r\n3. Het ergste: ik dacht laat ik dan een clean install doen, dus win xp opnieuw installeren, echter,,,de bootable cd die ik altijd gebruik, wil niet booten. Ik krijg de melding dat de huidige versie een nieuwere is. Als ik de pc opnieuw start (ook de BIOS gewijzigd zodat hij vanaf de cdrom moet opstarten heeft geen effect!)\r\n\r\nHeb windows xp sp3. Helaas heb ik een pc met een dvd- (min!)brander waardor ik ook geen opstartcd kan branden. Heb inmiddels alle data van de pc op een externe hd verplaatst.\r\n\r\nTrouwens, inmiddels ook een paar keer met Microsoft gemaild, maar die gasten komen ook niet advies die het probleem oplost.\r\n\r\nWie o wie weet raad: die `)(*^*$&#*^_*_+gedoe heeft me mijn hele zaterdag gekost! en ik ben er nog niet uit! En ben dus teneinde raad...\r\n\r\n([B]PS Mod[/B]: tja, na een hele dag beeldscherm kijken ben je niet echt fris meer, heb dit topic per abuis onder categorie \"Systemen\" geplaatst oorspronkelijk, maar deze mag daar dus verdwijnen. Sorry:-$ )
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;486385]Aangezien je van alle belangrijke data een back-up hebt gemaakt, kan je nu de harde schijf formatteren, of in ieder geval de partitie waar nu XP opstaat, dan kan je een \'clean install \' doen, en zou je dus niet het probleem meer hebben dat je een melding krijgt dat er een nieuwere versie is.[/QUOTE]\r\n\r\nHoe bedoel je? De boot cd van windows xp reageert dus niet (pc afsluiten, cd erin, pc opstarten: geen actie!). Komt het dan uberhaupt goed als ik de harde schijf formateer? Wat als de boot cd het ook dan niet wil doen? Okee,iet, ik weet dat ik nu ook niet opschiet, maar wil ook niet meer schade veroorzaken dan het geval is.
Link naar reactie
Het lijkt er op dat de CD die je dus normaal gebruikt een oudere versie bevat, (of is het misschien een herstel disk, of een upgrade CD), deze \"ziet\" nu dat je een nieuwere versie van XP op je PC hebt staan, ik denk doordat Service Pack 3 er nu opstaat, en jouw CD niet verder gaat dan hoogstens SP2. Daarom denk ik dat als je eerst formatteert je CD weer wil werken, mits het natuurlijk een officiële installatie CD is.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;486592]Het lijkt er op dat de CD die je dus normaal gebruikt een oudere versie bevat, (of is het misschien een herstel disk, of een upgrade CD), deze \"ziet\" nu dat je een nieuwere versie van XP op je PC hebt staan, ik denk doordat Service Pack 3 er nu opstaat, en jouw CD niet verder gaat dan hoogstens SP2. Daarom denk ik dat als je eerst formatteert je CD weer wil werken, mits het natuurlijk een officiële installatie CD is.[/QUOTE]\r\n\r\nNu wordt het een en ander duidelijk. Inderdaad, momenteel draait WinXP SP3, terwijl de bootcd SP2 bevat of misschien zelfs 1. Echter voorheen heeft hij bij een re-install wel gefunctioneerd. Data heb ik al verplaatst naar een ander pc, dus daar zit ik niet mee. Ik denk dat ik vanavond gewoon ga proberen, heb toch niets te verliezen...of toch?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...